-
Tack ska kanske ringa då. Har ju haft det ett tag redan och det blir knappast bättre.Noli skrev 2012-04-24 10:14:09 följande:Mitt tips är att kolla upp bihåleinflammationen på vårdcentralen! När man är gravid har man lättare för att få det, jag håller just på att återhämta mig från det sedan förra veckan. Jag fick först en typ av antibiotika som jag åt i tre dagar innan jag insåg att det inte hjälpte, åkte då in igen och fick konstaterat att det var en annan typ av bakterie som just den antibiotikan inte bet på. Fick en ny kur av en annan sort, och var även tvungen att spola bihålorna då jag hade hunnit få så fruktansvärt ont i ansiktet och huvudet av inflammationen. Bättre att kolla upp för säkerhets skull!Ja det är fler som sagt. Ska testaAlbasmamma skrev 2012-04-24 10:11:59 följande:TheMaraja: usch för bihåleinflamation! Blir det inte bättre, gå til läkaren så att du får pencilin. Annars, prova med rinexin om du har det hemma.
-
Vi kommer nog göra samma nu som vi gjorde med dottern när det gäller föräldraledigheten. Hon började på dagis när hon var precis 18 månader och vi har delat så exakt vi kan på ledigheten. Tror jag tog fem dagar mer än honom eller nått. Jag ville verkligen vara hemma längre förra gången men han var också väldigt bestämd på att vi skulle dela lika så då hade jag inte så mycket att säga till om. Eftersom hon inte ammade på dagarna längre då så funkade det jättebra och på ett sätt var det skönt för innan han gick hem tyckte han att jag skulle sköta precis allt, handla, städa, diska, tvätta, laga mat osv för jag var ju "bara hemma". Det tog inte många DAGAR innan han fattande
-
Riktigt bra erbjudanden från babyproffsen på torsdag i Barkarby och Uppsala
www.babybus.se/images/Annonser/StoraBabykvall3.jpg -
Jag skulle nog också kolla upp så att det är samma säkerhetsstandard som gällde då som nu. Vet inte hur ofta det uppdateras.
-
Precis sådär var det för mig sist. Mina järnvärden var bra då, men så kollade hon mina järndepåer som var katastrofalt låga. Började äta dubbla järntabletter och vips var jag pigg igen. Jag var just så där så att det kändes som att jag sprungit ett maraton bara efter att ha gått upp för trappen hemma. Det var inte alls kulbanana81 skrev 2012-04-25 10:58:17 följande:Hej tjejer!
Jag har inte skrivit på länge nu, men jag läser ändå! Känner mig som en stalker lite, haha!
Men nu måste jag fråga om nån mer är dödstrött? Jag är helt slut! Kommer knappt upp ur sängen på morgonen längre och bara längtar tillbaka hela dagen sen..! Det har gått så långt att inget känns kul längre för jag orkar inte göra nåt! Det räcker att jag går upp på ovanvåningen så är jag helt matt i hela kroppen och känner mig svimfärdig nästan!
Nån som vet vad ja ska göra? -
Sommaren12: jag vet faktiskt inte själv. Vet bara att det är två helt olika värden. Tror depåerna är typ hur mycket man har i reserv och järnvärdet är det man har i blodet när provet tas. Men som sagt, är osäker själv. Så uppenbarligen ingen dum fråga
-
Jag hade nog åkt. Det är klart att det är bekvämare eller lugnare att vara hemma. Men samtidigt så tror jag att all sjukvård i Sverige är så pass bra att det går lika bra att föda var man än är. Jag tror också att du kanske känner på dig när det närmar sig hur du mår och så.Hejåhå skrev 2012-04-26 09:33:21 följande:Är i valet och kvalet...
Min bästa kompis gifter sig i Blekinge den 18/8, BF 23/8. Vi bor i Stockholm.
Min man, svärmor och mamma tycker vi ska stanna hemma, medan jag är inställd på att åka. Vill inte missa det! Dessutom skulle jag bli väldigt bitter om jag dessutom går över två veckor.
Jag tänker att i värsta fall får man föda i Blekinge och sitta på kuddar i bilen hem. Har jag förvärkar stannar jag naturligtvis hemma.
Hur skulle ni göra?
Känner man sig trygg, då tror jag man klarar det. -
Var det inte nån som efterfrågade färgglade mammabyxor för ett tag sedan. Hittade de här idag. Bra pris också
www.laredoute.se/d/Mammaklader/Cocoon/_/N-1z1407kZ1z141hp -
Usch jag känner mig så ledsen idag. Inget med bebis eller graviditet men en kille jag känner dog i natt
. Han var på ett träningsläger i USA och fick hjärtstillestånd i duschen efter ett tränings pass. Fasen det kan inte vara meningen att man ska dö när man är 26
. Det var en trådavstickare det här men ibland inser man hur skört livet är och hur bra man egentligen har det. -
Ja det är märkligt att man nästan behöver de här tragiska händelserna för att inse. Samtidigt kan man också må bra av så lite. När jag fick mitt morgonkaffe på balkongen i morse var jag så lycklig. Döden får en verkligen att tänka till.