Inlägg från: TheMaraja |Visa alla inlägg
  • TheMaraja

Augustibebis 2012

Naimis: jag gillar årets färger, egentligen alla tre faktiskt men tror det blir den nya gröna eller blåa. Tror det blir svart bas men jag har hört att den kan bli väldigt varm i liggdelen. Men kanske är värsta sommarvärmen över i slutet på augusti (räknat med att gå över två veckor).

Har ni bestämt färg?

• TheMaraja

Jag har inte heller köpt något ännu. Med dottern var jag heeelt shopping galen, nu har jag inte alls samma sug. På något sätt känns allt för overkligt ännu, kanske är det?!

• TheMaraja

Jag köpte nog för mycket sist och känner att vi har bra grejer. Sen så är det ju inte så supermycket sombehövs direkt även om det är skönt att ha det somman faktiskt behöver. Vi har väldigt flickiga eller generella kläder så något mer pojkigt kommer det säkert bli så småningom. Ny vagn behöver vi också men det väntar vi med ett tag.

Jag har försökt kolla på lite grejer men saknar suget som sagt. Liiite trist ändå för jag älskade att bebis shoppa

Aprillia1977: vet ju inte vad ni gått igenom men ibland är det väl bara skönast att ta ett steg i taget. Men de där sparkarna och buffarna man får är underbara.

• TheMaraja

Gadget: tror lätt du kan sy något själv. Min mamma gjorde det och det blev jättebra. Hon gjorde också ett babynest till första tiden då dottern låg i vår säng, det var superbra för dom känns också onödigt dyra

• TheMaraja

Usch, i natt slog halsbrännan till med full kraft! Minns nu hur jobbigt det var. Mår fortfarande illa och ligger i soffan och tycker synd om mig . Måste fixa något för det här idag.

• TheMaraja

Jag har också 10% av lönen extra som en förmån från mitt jobb fast jag jobbar privat. Det är superbra extra pengar.

• TheMaraja

Ellenbmt; oj ingen aning. Säker på att det var den? Min var ungefär som ett rått ägg förra gången. Utom gulan då men det är säkert också olika.

• TheMaraja

Var på en klädbytardag idag och är supernöjd. Blev mest till äldre tjejen men det är så kul att få så mycket för pengarna För 330 kr fick jag. Stövlar, jumpaskor, regnbyxor, kappa, 3 kjolar, 3 jeans, 1 tjocktröja, 1 pyjamas, 4 t-shirts, 3 långärmade tröjor och så en tröja och ett par byxor till lillen i magen . Bra kap gör mig fasen glad!

Ska nog börja gå oftare på sånna dagar

• TheMaraja

Precis, det känns verkligen så haha. Vi köper nytt när vi hittar något fint vi vetkligen vill ha men bytardagarna är ju perfekt för alla vardagskläder till dagis och så. Känns bra nu också när man behöver dubbelt av stövlar och regnställ och så för att ha både hemma och på dagis

Svar på tråden Augustibebis 2012