Inlägg från: Challelotten |Visa alla inlägg
  • Challelotten

Augustibebis 2012

Grattis till tjejen och att allt gick bra :0)

Nu så börjar det komma bebisar man har ju aldrig tanken på att den kan komma tidigare utan att man ska gå över i 14 dagar. Hade turen med dottern att allt startade på bf även om hon kom dagen efter. Så jag tänker att man får väl gå över denna gång istället.

• Challelotten

Läste från någon innan att man kunde dricka citron vatten mot att samla på sig vätska? Har testat nu i två dagar och märker skillnad på händerna men inte på fötterna.

Vad säger de om omföderskor om barnet är fixerad? Min vän är också i v.37 och hennes var med fixerad på dagens bm.

• Challelotten

Man får gnälla :0) det börjar ju gå mot sluter och man blir ju inte piggare eller må bättre.

Vad jag har läst så finns det vissa saker som man inte kan vänta utan att klippa direkt. Stod i en bok om barnet hade navelsträngen runt huvudet och sånt. Så man inte blir allt för besviken om det inte skulle hända ;0)

• Challelotten

Mammsen: Amningbh på boprix hur är de i storleken? De hade bara d 80 inne men hade velat ha 85. Så om man vågar köpa 80 iaf :0)

• Challelotten

Här är en till som bara kör pampers. Varje gång dottern testar libero så läcker den och så får hon värme utslag bara för att de är så tjocka. Så jag kommer att köra pampers till lillen med ;0)

Läcker inte mjölk och gjorde det inte med dottern heller. Så det är inget att oroa sig för.

• Challelotten

:0( hade beställt min skip hop väska versa rose i lördags idag fick jag veta att de har slut på lager och inte kommer in på lager mer. Jag som fick en sån bra rabatt på den. Om man ska våga vänta på om de får någon annan färg :0( är ju inte långt kvar bara 43 dagar.

• Challelotten

Bara 40 dagar kvar :0)

Samlar på mig så mycket vatten nu. Kan inte böja tårna uppåt då gör det jätte ont. Dricker massa vatten, citron vatten, stödstrumpor och slutar med salt i maten. Vet inte vad jag ska göra. Ser ju ut som en boll snart :0( och inte tala om vikten som bara rasar uppåt.

• Challelotten

När dottern föddes 11 sep 09 så hade jag bara en tröja över bodyn. i augusti tror jag inte behövs något extra :0) Man kan ju ha en lång ärmad body om man känner att det behövs det är ju inte så att man kommer vara ute en lång stund med dem.

Vikt och bristningar kan man ibland inte göra så mycket åt. Jag äter nyttigt och inget godis och sånt nu och jag går upp lika mycket även om jag skulle ha ätit godis. Men det är väl allt vatten som jag lägger på mig, får ta det med BM på torsdag. Här går vi också inte så ofta hos BM. Gick på ett besök inskrivingen innan RUL sen har man fyra efter, så det blir bara detta och och ett till v.32 då jag är beräknad, men jag går nog på färre besök bara för jag redan har ett barn sen innan.

Äntligen ska vi nu till banken på onsdag ock fixa till lånet på en ny Skoda superb :0) Ska bli skönt med en större bil. Och vi har hämtar en vagga som min sambo haft i sin släkt. Nu måste vi bara fixa till den och det är ju bara 5 veckor kvar hur ska man hinna allt? Jobbar denna och nästa och sambon jobbar en till så vi har bara 2 veckors semester tillsammans vi ska fixa till allt.    

Svar på tråden Augustibebis 2012