• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Grizabella: jag tittade på den! Men många skriver att den börjar läcka inom ett år. Hur är er? Å andra sidan tycker jag alla vattenkokare gör det förr eller senare...

• Naimis
    Aprilia1977 skrev 2012-04-30 19:14:44 följande:
    Men om ni är i v. 28, då ska ni har era bebisar i juli? Eller? Undrar som en flundra!! :o)

Har bf 27/7 enligt rul, 1/8 hade jag innan
  • DetGodaLivet
    any19877 skrev 2012-04-30 16:32:35 följande:
    Hej tjejer! Jag har bara en fråga angående sgi..
    J
    Innan jag började läsa på högskolan så jobbade jag på två olika jobb som timanställd. På det ena jobbet hann jag jobba i 9 månade med varierande lön och på det andra bara i 5 månader. Kommer fk basera min sgi bara på det ena jobbet eller på båda två?

Jag är rätt säker på att de räknar ihop all din inkomst i det fallet.
  • fru Elle

Sommaren12, vi köpte vår 2008 och har använt den dagligen i ca 4 år utan problem. Vi kanske har haft tur.

• isaochbel

Sommaren: Jag fick börja ge min dotter ersättning redan på BB då hennes sugreflex var kass. Testade att amma när vi kom hem men efter 2 v hade hon inte gått upp ett gram så då la jag ner det och körde enbart ersättning och fick en nöjd och glad tjej. Trotts utebliven ammning så har vi världens bästa band till varandra. Ett tips är att köpa nappflaskor som du lätt kan få tag på om någon skulle gå sönder eller man iall häst som jag råkat glömma den hemma. Tex. MAM som finns i de flesta livsmedelsbutiker och de kostar inte en förmögenhet, kommer själv ladda upp med den hemma.

• astro
    fru Elle skrev 2012-04-30 19:55:48 följande:
    Astro; hade ätit frukost 1,5 timmar innan. Men brukar vara hos BM samma tid och äta frukost innan. Åt inget som jag inte brukar äta och normalt har jag ett värde på ca 5. Så ett värde på 8,3 är inte så högt då? Jag jämför ju med det jag brukar ha.
    Under dessa omständigheter är det ju en smula högt förstås. Hade du druckit extra juice eller just fikat någonstans hade det däremot inte varit ett dugg konstigt. Orosgränsen brukar gå runt 10 men olika BM tänker olika och det är klart det kan vara värt att kolla upp den oväntade skillnaden.
  • Ellenbmt

Fy fan för min sambo just nu!! Gråtfärdig. Var bjudna till vänner på grillfest ikväll, sambon jobbade till tio så han kom sent, sen häver han i sig spritgrogg, ( han väger 60 kg, jobbat 08.30-22.00 ätit enbart lunch) en timma efter att han kom till festen har jag fått blickar från alla, sedan tvingat med honom hem, gnällandes om hur jävla tråkig jag är, ögonen står i kors och ansiktsdragen är stela och han ser lixom obehagligt full ut, bär dottern upp för trappor och ut i bilen och hon var rädd för honom. Sen ramlar han ur bilen hemma, går in å spyr, ramlar på möbler å helvete..... Åh jag är rasandes arg nu!!! Min fina snälla omtänksamma man, vart fan tog han vägen?! Så pinsamt och egoistiskt och elakt och oansvarigt... Dessutom jobbar han i morgon.... Giv mig styrka... Lär ju få köra dit honom?!

• astro
    Ellenbmt skrev 2012-05-01 00:11:56 följande:
    Fy fan för min sambo just nu!! Gråtfärdig. Var bjudna till vänner på grillfest ikväll, sambon jobbade till tio så han kom sent, sen häver han i sig spritgrogg, ( han väger 60 kg, jobbat 08.30-22.00 ätit enbart lunch) en timma efter att han kom till festen har jag fått blickar från alla, sedan tvingat med honom hem, gnällandes om hur jävla tråkig jag är, ögonen står i kors och ansiktsdragen är stela och han ser lixom obehagligt full ut, bär dottern upp för trappor och ut i bilen och hon var rädd för honom. Sen ramlar han ur bilen hemma, går in å spyr, ramlar på möbler å helvete..... Åh jag är rasandes arg nu!!! Min fina snälla omtänksamma man, vart fan tog han vägen?! Så pinsamt och egoistiskt och elakt och oansvarigt... Dessutom jobbar han i morgon.... Giv mig styrka... Lär ju få köra dit honom?!
    Jösses, beklagar verkligen. Min man gjorde något liknande i slutet av min förra graviditet och jag minns fortfarande hur arg och besviken jag blev. Det är liksom extra viktigt att man kan lita på att de finns där för en, när man är gravid ska man inte behöva vara barnvakt åt sin partner. Över huvud taget.

Om du kommer åt, skäll ut honom när han fortfarande är bakis. Det brukar ta skruv, i alla fall på min.

*kramar*