• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Hej på er!

Är hemkommen efter en långhelg i Norge med sambo och min familj, vi har stuga där och har haft släktträff med alla mammas norska kusiner och kusinbarn, sammanlagt 60 stycken. Har haft mysigt utan TV och dator, mindre mysigt utan dusch och utedass istället för riktig toalett Skönt att vara hemma igen!

Har skummat igenom sista sidorna. Angående namn är det lika här, jag kommer med massa förslag och sambon säger nej till alla men kommer inte på några egna. Dooock är det ett enda som vi båda enats om så nu känns det som att hon heter så, sambon kallar henne för det redan.

Såg att någon/några fler har blivit trötta igen, jag med. Även om jag sover jättebra så blir jag så SJUKT trött efter 17-tiden på eftermiddagen. Det har känts lite tråkigt nu under minisemestern när de andra (sambon, min syster + sambo och föräldrarna) har velat sitta uppe läääänge på kvällarna och spelat spel och dricka öl & vin, och jag ville gå och lägga mig redan nio, haha. De höll mig uppe till midnatt igår kväll och det slutade med att jag fick nåt gravidhormonellt/utmattad-utbrott och nästan började grina och gick och la mig

Hur högt känner ni andra livmodern nu? Jag är i v. 25 (24+3) nu och tycker att jag känner den så högt upp, runt 5 cm ovanför naveln? Om jag nu känner rätt, men ligger jag på rygg och känner så är det hårt nästan hela vägen upp. Ska till bm den 12 så det ska bli spännande att se hur sf-måttet ligger till.

• Hejåhå

Beklagar Maraja! Livet är verkligen skört och man får glädjas åt det lilla i livet.

• Sommaren12

TheMaraja: beklagar! Hade med en killkompis som dog på gymmet av en propp i hjärnan för några år sen. Han var med ung. Förstår precis vad du menar med att lyckan kan va en kaffekopp. Fint att något så tragiskt iaf kan medföra en sån tanke. Verkligen hemskt och orättvist! :(

• Karo77
    LiJon skrev 2012-05-01 21:02:47 följande:
    Hej på er! Är hemkommen efter en långhelg i Norge med sambo och min familj, vi har stuga där och har haft släktträff med alla mammas norska kusiner och kusinbarn, sammanlagt 60 stycken. Har haft mysigt utan TV och dator, mindre mysigt utan dusch och utedass istället för riktig toalett Skönt att vara hemma igen! Har skummat igenom sista sidorna. Angående namn är det lika här, jag kommer med massa förslag och sambon säger nej till alla men kommer inte på några egna. Dooock är det ett enda som vi båda enats om så nu känns det som att hon heter så, sambon kallar henne för det redan. Såg att någon/några fler har blivit trötta igen, jag med. Även om jag sover jättebra så blir jag så SJUKT trött efter 17-tiden på eftermiddagen. Det har känts lite tråkigt nu under minisemestern när de andra (sambon, min syster + sambo och föräldrarna) har velat sitta uppe läääänge på kvällarna och spelat spel och dricka öl & vin, och jag ville gå och lägga mig redan nio, haha. De höll mig uppe till midnatt igår kväll och det slutade med att jag fick nåt gravidhormonellt/utmattad-utbrott och nästan började grina och gick och la mig Hur högt känner ni andra livmodern nu? Jag är i v. 25 (24+3) nu och tycker att jag känner den så högt upp, runt 5 cm ovanför naveln? Om jag nu känner rätt, men ligger jag på rygg och känner så är det hårt nästan hela vägen upp. Ska till bm den 12 så det ska bli spännande att se hur sf-måttet ligger till.

Jag ar ocksa i v 25 och har livmodern ca 5cm ovanfor naveln. Nar jag ligger ner brukar bebben boa runt och han ror sig ovanfor naveln. Sa jag ar tvarsaker pa 5cm
  • Grizabella

Så glad jag är, fick precis reda på att jag vunnit en vagga, nu är sovplatsen löst den första tiden, har funderat hur vi bäst skulle lösa det då vi har två våningar och jag vill kunna ha bebisen på båda våningarna beroende på vart jag är och samtidigt, det är en BabyBjörns vagga  harmony, hade inte köpt den själv då den är lite dyrt,runt 3200-3500 http://www.babybjorn.se/produkter/sova/vagga-harmony/vagga-harmony/ , hade ju vagga och spjälsäng tidigare som vi sålt då vi inte tänkt skaffa en trea, hoppas äntligen få en bebis som gillar att sova på egen hand fast som vanligt hamnar han väl i sängen hos mig på natten då de är enklare så när man ammar

• NiniMe

Beklagar Maraja Hjärta

Grizabella: Jättefin vagga och vilken tur, jag vinner ALDRIG något, jo möjligtvis 25 kr på triss hahaha

Jag har äntligen börjat bli pigg igen.. Igår gjorde jag vid trädgården, rensade skit på vinden osv hahaha.. Dock lite kämpigt med foglossning men man får göra det mesta sittande hahaha, så det tar sin lilla tid... Men jag antar att det underbara vädret gör sitt också Satte till och med på mig min lilla bikintopp igår och ja det var ju tur att den täckte bröstvårtan hahahah, nä men brösten fyller ut den betydligt mycket mer nu hahaha

Var hos min tränare i förra veckan och snacka lite om träning med foglossning och han skulle försöka lägga upp ett pass till mig.. Dom har en sådan tjockiscykel där som man liksom sitter i, inte på.. Så den måste jag ju kunna cykla på... Plus att man kanske kan göra lite armövningar... Jag får testa mig fram.... Vågen skenar iväg och jag börjar må jävligt dåligt pga det... Den står på 19 kg plus nuGråter

Jag längtar som en galning efter att lilla gumman kommit ut så jag kan få tillbaka min kropp (givetvis att få träffa henne också) men att vara gravid är absolut inte min grej, och jag kommer INTE sakna att vara gravid mer, så detta är sista grav jag kommer gå igenom... Förlossning och bebis kan jag göra om men icke en grav... Så jag får väl se till att få ett jobb på förlossningen så jag blir mätt där hahaha

• Sommaren12

Grizabella: oj va avis jag blir!! Jättefin vagga! Grattis! Så kul när man vinner grejer! :)

Välkommen Sockertopp! :)

Haha inatt drömde jag att det var dags för ALLA i tråden samtidigt! :D Så för att snabbt styra upp så alla hade koll så skapade vi typ undertrådar för de som verkade va på G ungefär samma timme. Helt stört haha! :D

Nu bär det av mot flygplatsen. Hörs igen om en vecka! :)

• Grizabella

Tack, brukar sällan vinna och absolut inte dyra saker och just vagga kanske inte är något jag hade prioriterat annars

Ninime: Ja det är inte kul att det går fort uppåt med vikten, fast det syns inte på bilderna i din blogg  att du gått upp 19 kg, men även om det inte syns så är det ju tungt att bära på ,men jag vet hur det känns, för mig känns 10 kg i vecka 24 mycket, hoppas det lugnar ner sig nu som de andra 2 gångerna, hatar liksom att alla kläder är för små