• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saftmedbulle
    fransyskan skrev 2012-05-01 09:25:02 följande:
    Har haft en otroligt härlig lång weekend nu, från fredag till (samt inklusive) idag.

Vi gick på restaurant i söndags och personalen var så otroligt härliga att jag var inte helt säker på att vi var kvar i Frankrike! Det fanns bara en meny -- tre förrätter, tre varmrätter samt tre efterätter -- så det enda val man hade var för vad man ville dricka.

Till förrätt var det en samousa med gambas, en rilette av lax och sen foie gras. Det senare äter jag aldrig, men det visste ju inte servitrisen så hon kom direkt och sa; "ja, du som är gravid vill kanske inte ha lever?" Och sedan, till varmrätten (en liten köttbit, två pilgrimsmusslor och tre skivor ankbröst) så kom hon igen; "och ditt kött, det vill du kanske ha välstekt?"

Ja, när man läser det så låter det nog helt snurrigt att bli så pass glad över så lite -- det finns kanske till och med dom som skulle tycka att det var irriterande? -- men jag blev verkligen hur lycklig som helst. (Man kanske måste ha upplevt den vanliga "servicen" också, hah.)

Och sedan skynder jag mig och säger att jag trots detta mums endast gått upp ett kilo sedan den 19e. Magen putar som aldrig förr men jag känner mig ändå ganska smidig och har en del energi. Tror (hoppas!) yoga och promenaderna hjälper lite.
    Lät väldigt omtänksamt av servitrisen...
  • Grizabella
    Sommaren12 skrev 2012-05-01 09:52:43 följande:
    Hejåhå: smart! Kanske hjälper. Nu bor jag inte i en storstad så det kanske hjälper lite också. Inget ont om storstäder, har precis flyttat något ofrivilligt från en, men stölder är ju helt enkelt vanligare där. Täcker ens hemförsäkring om den blir stulen i ett låst barnvagnsförråd?
    Det borde det göra om du haft den i ett låst barnvagnsförråd med lås på vagnen, dock finns ju ofta en självrisk på 1200-1500 kronor, se bara till att ha alla kvitton i ordning, även på alla ev tillbehör, kolla med ditt försäkringsbolag, har de inte någon hemsida där du kan se försäkringsvillkor
  • Hejåhå

Jag bor i förort till Stockholm och känner mig förhållandevis ganska trygg ändå mot stöld. Men en mammavän blev av med fårskinn och åkpåse i sin Bugaboo utanför Bvc på Östermalm mitt i vintern. Det var inte så kul att ta hem en bebis endast iförd en tunnare fleeceoverall. Hon lade på sin egen jacka och fick frysa själv istället.
    Ibland blir man förvånad i hur fräcka folk är.

• Hejåhå

Huuu! Imorgon börjat jag jobba efter 14 mån föräldraledighet. Känner mig då jäkla opeppad.
    Jag var där och hälsade på i förra veckan och chefen presenterade en rad olika prioriteringar. Det känns som att de förväntar sig stordåd på 2.5 mån. Jag hade hoppats på att underhålla de projekt som var igång istället för att dra igång något nytt.
    Sen är jag så himla trött hela tiden. Sedan två veckor tillbaka sover jag middag minst varannan dag och går ändå runt som en zombie. Järnvärde och depåer är bra, så det går liksom inte göra så mycket än att vila.

• DetGodaLivet

Sommaren: Om vagnen står i låst förråd bör det väl täckas av hemförsäkringen?

Jag är i alla fall definitivt inte oroad över att någon ska stjäla vår barnvagn...  Det är knappast som att de skulle kunna gå runt med den oupptäckta och definitivt inte lyckas sälja utan att bli påkomna.

• Sommaren12

Detgodalivet: men bor inte du i hus? Fick jag för mig.

Ska kolla försäkringen, tänkte bara om ni visste. Har aldrig haft så mycket kontakt med länsförsäkringar som nu haha!

Saftmedbulle: jag har en leversjukdom och tar en del mediciner som är rätt tunga. En av dom är inte bra för barnet och går över i bröstmjölken så därför är det beslutat att jag inte ska amma.

Nu har vi packat resväskorna! Åker till svärisarna i Lund strax och imorgon går flyget till NY!

• RockTheRebell

Hahaha jag känner mig så elak! Vi var på invigningsfest av en verksta igår där min sambo gjutit plattan. Jättetrevligt o de blev lagom fulla allihop, fast sambon tog det ok med drickat för han skulle jobba kl 05 men klar vid 7 halv8 o sen kunde han göra av dagen vad han ville.. Vi va i säng vid 1 typ. När han sover sover han bra så detta har varit ett väl fungerande koncept fler gånger. Från början skulle han inte jobbat för vi har några som gör det jobbet åt oss, men så var de barnlediga "för en gångs skull" så han erbjöd sig att ta det för dem denna morgon. Och här kommer skurken jag o snarkar som ett jävla as xD så han inte kan sova.. Och han sover genom ALLT hahaha. Jag kan föra "inteligenta" samtal med honom när han sover också och han vet inte det hänt. Tror jag kan skylla på att pollen säsången är igång o jag började med förebyggande nässpray igår. . Eller om det är gravgrejer. Känner mig elak även om det inte kan hjälpas xD men så skönt jag sovit har jag inte gjort sen alldeles första veckorna. Så jag tror det var värt det.. :P men från imorgon till fredagär jag i Skara så då skahan inte kunna klaga på snarkningar haha

• DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-05-01 11:27:21 följande:
    Detgodalivet: men bor inte du i hus? Fick jag för mig.

Ska kolla försäkringen, tänkte bara om ni visste. Har aldrig haft så mycket kontakt med länsförsäkringar som nu haha!

Saftmedbulle: jag har en leversjukdom och tar en del mediciner som är rätt tunga. En av dom är inte bra för barnet och går över i bröstmjölken så därför är det beslutat att jag inte ska amma.

Nu har vi packat resväskorna! Åker till svärisarna i Lund strax och imorgon går flyget till NY!

Jo vi bo i hus, men går jag på stan med mina vagnar så brukar jag ställa dem utanför affären eller caféet och lämna dem där en bra stund utan att oroa mig (ska jag bara fika kör jag ibland med nån liten-i-bilen extravagn men ska jag shoppa vill jag ha stor vagn som går att packa mycket kassar i så jag får med mig alla grejjer mellan butikerna och då är det enklast att parkera utanför ellöer precis innanför ingången, inne i själva affärerna är enklast att sjala oavsett vagn). 

Det är ju fördelen med att ha unika vagnar, skulle vara omöjligt för någon att sälja dem oupptäckt. 

• cupcakekiller

Nu har jag lullat runt på stan halva dagen, köpte den där jumpsuiten från h&m.
    Jag var ganska skeptisk till den när jag såg den på hemsidan men det är seriöst det skönaste plagget jag har ägt, ska bo i den hela sommaren :)
    Jag köpförbud när det gäller bebiskläder, ska gå igenom alla kartonger jag har fått av familjen först, vilket är lite tråkigt..Har så svårt att låta bli barnavdelningen!
    Och Elvis har börjat röra på sig jättemycket sen jag gick in i v. 24, så fort jag sätter mig ner så är han i gång där inne :)

• Hejåhå

Det märks att det har varit fint väder idag här i tråden. Bara en sida under dagen att läsa ikapp! :)

Var hos BM igår och allt såg fint ut. SF-mått 22 cm vid v23 + 4, precis på normalen. Känns extra bra när man får en kommentar om hur stooooor man är redan, att magen faktiskt är normal.