• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Grizabella
    Sommaren12 skrev 2012-04-30 21:56:37 följande:
    Grizabella: jag tittade på den! Men många skriver att den börjar läcka inom ett år. Hur är er? Å andra sidan tycker jag alla vattenkokare gör det förr eller senare...
    Vi har inte hunnit använda den ett år ännu, hoppas verkligen inte den börjar läcka
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-05-01 00:11:56 följande:
    Fy fan för min sambo just nu!! Gråtfärdig. Var bjudna till vänner på grillfest ikväll, sambon jobbade till tio så han kom sent, sen häver han i sig spritgrogg, ( han väger 60 kg, jobbat 08.30-22.00 ätit enbart lunch) en timma efter att han kom till festen har jag fått blickar från alla, sedan tvingat med honom hem, gnällandes om hur jävla tråkig jag är, ögonen står i kors och ansiktsdragen är stela och han ser lixom obehagligt full ut, bär dottern upp för trappor och ut i bilen och hon var rädd för honom. Sen ramlar han ur bilen hemma, går in å spyr, ramlar på möbler å helvete..... Åh jag är rasandes arg nu!!! Min fina snälla omtänksamma man, vart fan tog han vägen?! Så pinsamt och egoistiskt och elakt och oansvarigt... Dessutom jobbar han i morgon.... Giv mig styrka... Lär ju få köra dit honom?!
    Man kan inte ligga på topp alltid... Sånt som händer, han är ju inte alltid såhär Kram
  • Sommaren12

Ellenbmt: så fruktansvärt tråkigt. Han är nog värd en lite utskällning idag! Samtidigt håller jag med Ninime. Det kan hända den bästa. Man tänker sig inte alltid för.

• Ellenbmt

Usch. Jag ska väcka honom nu. Tycker synd om honom samtidigt som jag är flyförbannad!!

• Sommaren12

Igår fick jag panik. Vi bor på andra våningen (bostadsrätt) och det skulle va väldigt omständigt att ha upp och ner barnvagnen varje gång. Men min man har hela tiden lugnat mig med att det finns barnvagnsförråd. Så igår tog jag mig i kragen och spanade in det. Där stod bara gamla fula vagnar som man knappt hade kunnat skänka bort! Utöver det en del skräp som en dörr och nån unges pulka. Även om där är låst så känner jag att jag inte vågar ställa vår fina iCandy där. Den skulle glänsa som en juvel bredvid det andra skräpet! :( samtidigt har vi ju inget annat val. Fick panik och började gråta men min man kan inte alls förstå min oro. Han jämför med cykelförrådet. Då skulle ingen våga ställa sin cykel där heller. Och så menar han att ingen utifrån kan ju komma in i rummet. Men vi är nyinflyttade och jag känner inte grannarna, alltså litar jag inte på dom heller. Flytta är inget alternativ. Vi har precis flyttat hit och lagt mycket pengar på renovering. Vi letade efter lgh på första våningen men det var bostadsbrist även på köpes och vi hade rätt tajt med tid att få tag i nåt.

• fransyskan

Har haft en otroligt härlig lång weekend nu, från fredag till (samt inklusive) idag.

Vi gick på restaurant i söndags och personalen var så otroligt härliga att jag var inte helt säker på att vi var kvar i Frankrike! Det fanns bara en meny -- tre förrätter, tre varmrätter samt tre efterätter -- så det enda val man hade var för vad man ville dricka.

Till förrätt var det en samousa med gambas, en rilette av lax och sen foie gras. Det senare äter jag aldrig, men det visste ju inte servitrisen så hon kom direkt och sa; "ja, du som är gravid vill kanske inte ha lever?" Och sedan, till varmrätten (en liten köttbit, två pilgrimsmusslor och tre skivor ankbröst) så kom hon igen; "och ditt kött, det vill du kanske ha välstekt?"

Ja, när man läser det så låter det nog helt snurrigt att bli så pass glad över så lite -- det finns kanske till och med dom som skulle tycka att det var irriterande? -- men jag blev verkligen hur lycklig som helst. (Man kanske måste ha upplevt den vanliga "servicen" också, hah.)

Och sedan skynder jag mig och säger att jag trots detta mums endast gått upp ett kilo sedan den 19e. Magen putar som aldrig förr men jag känner mig ändå ganska smidig och har en del energi. Tror (hoppas!) yoga och promenaderna hjälper lite.

• Hejåhå

Sommaren: kanske du kan dra över ett lite mindre snyggt regnskydd och låsa fast chassit med en vajer?
    Jag har lite samma huvudbry inför att ha en Donkey utanför öppna förskolan osv. Inte kul att stå utan vagn en dag, även om man har garderat sig med en bra försäkring.

• Sommaren12

Hejåhå: smart! Kanske hjälper. Nu bor jag inte i en storstad så det kanske hjälper lite också. Inget ont om storstäder, har precis flyttat något ofrivilligt från en, men stölder är ju helt enkelt vanligare där. Täcker ens hemförsäkring om den blir stulen i ett låst barnvagnsförråd?

• Saftmedbulle
    Sommaren12 skrev 2012-04-30 11:20:26 följande:
    Har varit hos bm nu. Får inte amma!!! Rynkar på näsan
    Även om jag visste att det fanns en risk att jag inte skulle få det så känner jag mig så himla oväntat besviken och ledsen. Och hon sa det ganska okänsligt. Eller, jag hade inte ens hunnit komma in i rummet och satt mig ner när hon bara sa det rakt ut: "Du får inte amma!" läste hon högt från datorn. Det har nån läkare beslutat. 
    Känner mig sämst nu. Var så sugen på att få prova på det. Hjälper inte heller att man blir så matad med info hur alla ammade barn blir intelligentare och får bättre immunförsvar bla bla bla än flaskbarn. Som mamma vill man ju kunna ge det bästa liksom. Var inte alls förberedd på att jag skulle bli så ledsen av det.
    Annars såg allt fint ut. Hade väldigt fint blodvärde och behöver inte alls några järntabletter. Hjärtat slog snabbt och fint mellan 145-150. Hamnade exakt på viktkurvan också.

Är det nån här som har barn sen innan och inte fått/kunnat amma alls som kan dela med sig lite erfarenheter? Behöver höra att jag inte är helt kass. Obestämd
    Va? Varför får du inte amma?
  • Hejåhå

Man får nog kolla upp hemförsäkringen för sitt bolag. Jag ska kolla om vi har något extraskydd för lösöre och vad självrisken ligger på.