• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan
    Kampis skrev 2012-05-06 10:18:38 följande:
    Ska snart ringa till förlossninigen. Rörelserna har minskat väldigt mycket nu några dagar och nån spark   har jag inte fått på några dagar nu, inte känt nåt öht sedan i går kväll, När jag ligger ner och provocerar kan jag få henne att flytta sig lite så magen ändrar form nån millimeter så lever gör hon, men jag är orolig....
    Hoppas allt går bra!

Jag fick just reda på att vi med stor sannolikhet får en rest-skatt att betala på motsvarande ca 50,000 kr i höst. Ett sånt där tillfälle då det känns bra att vi alltid haft tur och möjlighet nog att spara undan pengar...

Sedan så fick vi en freecyclad barnstol (www.homeprivilege.com/chaise-haute-pliante-bleue.html). Ena skruven till sisten satt konstigt dock och maken satt och svor en kvart medans han skruvade och höll på. Jag la en kudde över magen med motivationen att det inte kan vara bra för barnet att lyssna på sådant språk :D

Nu ser stolen i alla fall fin och stabil ut!
  • Kampis

Äntligen hemma! Kom in och fick sitta och vänta i 2 ½ timme innan det blev vår tur. men allt såg fint ut och hon va enligt läkaren en ovanligt aktiv bebis, men att hon antagligen sparkar på moderkakan mycket så att den dämpar kickarna. Och så verkade jag ha okänsliga punkter även utanför den tyckte hon , en del kunde tydligen ha det.

• DetGodaLivet
    fransyskan skrev 2012-05-06 18:40:34 följande:
    Hoppas allt går bra!

Jag fick just reda på att vi med stor sannolikhet får en rest-skatt att betala på motsvarande ca 50,000 kr i höst. Ett sånt där tillfälle då det känns bra att vi alltid haft tur och möjlighet nog att spara undan pengar...

Sedan så fick vi en freecyclad barnstol (www.homeprivilege.com/chaise-haute-pliante-bl...). Ena skruven till sisten satt konstigt dock och maken satt och svor en kvart medans han skruvade och höll på. Jag la en kudde över magen med motivationen att det inte kan vara bra för barnet att lyssna på sådant språk :D

Nu ser stolen i alla fall fin och stabil ut!

Jättefin stol! Jag vill nog ha en stokke tripptrapp...ska åka till överskottscentralen som tar emot och säljer vidare möbler från kommunal verksamhet, de brukar alltid ha. Är väl tidigt ännu men kan vara lika bra att hålla span.
  • NiniMe
    Kampis skrev 2012-05-06 19:03:09 följande:
    Äntligen hemma! Kom in och fick sitta och vänta i 2 ½ timme innan det blev vår tur. men allt såg fint ut och hon va enligt läkaren en ovanligt aktiv bebis, men att hon antagligen sparkar på moderkakan mycket så att den dämpar kickarna. Och så verkade jag ha okänsliga punkter även utanför den tyckte hon , en del kunde tydligen ha det.
    Härligt o höra
  • Roos26

Amerikansk dokumentär om graviditeten å barnet i magen nu kl 21 på TLC ...kan inte låta bli å titta:)

• Aprilia1977
    Kampis skrev 2012-05-06 19:03:09 följande:

Åh, vilken lättnad!!!!
  • Aprilia1977

Måste hinna läsa ikapp, har missat er ett par dagar...

Har haft världens ågren för att jag ska jobba i morgon! Sambon vill att jag sjukskriver mig och ALDRIG återgår till det jobbet jag är på nu.

Jag har pratat med min chef och min arbetssituation, och ang. en kollega som beter sig väldigt illa. Chefen tom såg det på förra mötet vi hade och sa då till mig att inte lägga någon mer energi på henne. Utan försök att hålla uti 5 veckor till, sedan är vi båda borta från företaget. Hon har sökt nytt jobb och mitt vikariat går ut.....

Stackars bebisen som fått en massa stresshormoner i sig hela helgen.

Sov gott allihop! 

• Issan8

så skönt kampis att det stod bra till med bebisen. En närstående killkompis till mig rinde idag och berättade att de fått missfall på sin väntade dotter, dom var i v.20 :(

Så himla sorgligt, de vet ej orsak än men allt hade sett bra ut i v.12 när första UL gjordes så detta var väldigt oväntat. Tjejen hade inte känt av bebis på nästan en vecka så därför hade de åkt in å kollat, men inga hjärtslag hittades. Så tråkigt å ledsamt, för å vara positiv så är de bara 24 resp 27 år och detta var första graviditeten så förhoppningsvis händer det inte nästa gång de försöker bli gravida. 

Vill absolut inte skrämma upp er andra, men ville ändå skriva av mig lite då jag blev så chockad å ledsen för deras skull. Tur för mig är vår bebis väldigt livlig där inne just nu, men när man hör sånt här är det svårt att bara koppla av å njuta av sin graviditet.