• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget
    Kampis skrev 2012-05-06 10:18:38 följande:
    Ska snart ringa till förlossninigen. Rörelserna har minskat väldigt mycket nu några dagar och nån spark   har jag inte fått på några dagar nu, inte känt nåt öht sedan i går kväll, När jag ligger ner och provocerar kan jag få henne att flytta sig lite så magen ändrar form nån millimeter så lever gör hon, men jag är orolig....
    Hoppas det går bra för dig. Och bra att du ringer och jag hoppas du får komma in så att du kan lugna dig. Men om du känner henne lite så tror jag inte det är någon fara.
    Min kille kom igång igen igår, men det är ändå inte så vilt som det var tidigare i veckan. Tror han vänt sig och sparkar inåt så det inte känns och syns så mycket. 
  • Sessan 84

Tack för de svar jag fått. Känns alltid skönt att höra att det är fler som upplever det på samma sätt som man själv. Tandvärken börjar släppa och jag tycker även att bebisen har börjat "komma igång" lite mer igen nu när jag inte behöver Alvedonet lika regelbundet.

• LindaPernilla
    Hej allihopa!

Jag hoppas att ni har haft en kanonhelg!
    Lill*n började röra sig sent på kvällen i fredags. Sedan dess har det varit full rulle i magen och jag kan andas ut! Tack och lov. Hoppas det fortsätter så, jag blir ju vettskrämd! :P

Igårkväll hade jag en väninna här för lite myskväll medans våra män gick ut för att ta en öl på puben. Karln min vågar knappt dricka alkohol utifall det blir något att vi måste åka in, men igår tvingade jag ut honom så han får se annat än min ank-gång och höra mina suckar och mitt stånk varje gång jag böjer mig framåt :P
    Så jag och väninnan spenderade kvällen framför lite filmer med en massa gotta och mys fram tills sena natten.

Inatt vaknade jag dock utav ett hemskt sendrag i vaden på högerben. Det gjorde så fruktansvärt ont så jag låg och skrek.. det höll i sig superlänge och idag har jag ont som tusan i vaden.. känns som en hemsk träningsvärk!
    Någon av er som varit med om liknande?
    Ha en superfin söndag alla fina!
  • Juliette
    Kampis skrev 2012-05-06 10:18:38 följande:
    Ska snart ringa till förlossninigen. Rörelserna har minskat väldigt mycket nu några dagar och nån spark   har jag inte fått på några dagar nu, inte känt nåt öht sedan i går kväll, När jag ligger ner och provocerar kan jag få henne att flytta sig lite så magen ändrar form nån millimeter så lever gör hon, men jag är orolig....

Hoppas det går bra för dig! Verkar som om det känns annorlunda för många just nu. Jag blev också nojig en dag då jag tyckte att jag inte känt något på många timmar. Gick inte heller att få igång honom med knuffar. Men så kom mannen hem och lyckades :). Det kanske är hur de ligger i magen. Fortfarande mycket plats att snurra runt på ju.
    lillakotten skrev 2012-05-05 06:47:13 följande:
    Hej tjejer! Nu kan jag inte sova mer. Igårkväll vid typ 12 så började jag få ont i magen och ryggen. Det har sedan suttit i hela natten och nu går det bara inte somna om. Jag tycker liksom inte att magen blir spänd varje gång det för ont. Smärtan i ryggslutet är dock konstant. Typ som stark mensvärk... Jobbigt! Jag vet inte om man ska ringa in eller inte. Det är ju säkert bara växtvärk eller något och då känna det så pinsamt..
    Hur har det gått, Kotten? Ringde du och kollade? Har det gått över? Håller med om att det kan kännas pinsamt att ringa för "ingenting" men de är säkert vana. Bättre att kolla en gång för mycket.
  • eightythree
    LindaPernilla skrev 2012-05-06 14:30:34 följande:
    Hej allihopa!

Jag hoppas att ni har haft en kanonhelg!
    Lill*n började röra sig sent på kvällen i fredags. Sedan dess har det varit full rulle i magen och jag kan andas ut! Tack och lov. Hoppas det fortsätter så, jag blir ju vettskrämd! :P

Igårkväll hade jag en väninna här för lite myskväll medans våra män gick ut för att ta en öl på puben. Karln min vågar knappt dricka alkohol utifall det blir något att vi måste åka in, men igår tvingade jag ut honom så han får se annat än min ank-gång och höra mina suckar och mitt stånk varje gång jag böjer mig framåt :P
    Så jag och väninnan spenderade kvällen framför lite filmer med en massa gotta och mys fram tills sena natten.

Inatt vaknade jag dock utav ett hemskt sendrag i vaden på högerben. Det gjorde så fruktansvärt ont så jag låg och skrek.. det höll i sig superlänge och idag har jag ont som tusan i vaden.. känns som en hemsk träningsvärk!
    Någon av er som varit med om liknande?
    Ha en superfin söndag alla fina!
    Ja sendrag har jag med - gärna vid läggdags vill det komma. Har tagit en stor nalle som stöd för att få upp benen lite just innan jag somnar - har känts bättre så i högläge =) Sträck inte ut tårna - då blir det lätt värre och musklerna låser sig. Bra att promenera och att stretcha men hälen i vinkel har jag läst... =)
  • DetGodaLivet

Idag har jag varit på kvartersloppis hela förmiddagen. Hittade en söt gunghäst som bebban ska få, och en del babykläder + två amningströjor och mycket annat. Helnöjd!

Lite bilder finns i bloggen:      

http://regnavdagar.blogspot.se/2012/05/kvartersloppis.html 

Sedan har jag kämpat vidare med ett gigantiskt jordgubbsland som jag tvingade sambon att snicka en ram till förra helgen. Fattade bara inte att det skulle ta så sjuuukt lång tid att fylla den med jord. *sucka*  

• Ellenbmt

Var är mammsen?

Jag har med Sendrag vid sen-kvällar. I vänster ben, även en punkt på vadmuskeln som är konstant spänd?!