• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • tjockisbullen

Oj så mkt jag har missat!
    Ni skriver så himla mycket och jag har varit/är dunder sjuk:(
    Det börja som förkylning men övergick till att inte kunna andas så det blev en vända på sjukhuset.
    Fick snabbt hjälp i form av kortison samt inhalera i en mask med  typ bricanyl 2 gånger, helt skakig, trött, ont i huvudet och hjärtat dunkade på MEN lilleman hade det bra ändå i magen som tur är.
    Nu har man fått antibiotika och kortison så är förhoppningsvis frisk snart!

Har glömt att säga att för de som är bloggintresserade så har jag ju också en: tjockisbullen.blogg.se :)  

• Karo77

Gor morgon, jag har blivit sjukskriven helt pga ryggen..... Kanner mig deppad av att sluta sa tidigt....aire hem till sverige for att vila hemma en stund ..... Har inte varit hemma pa snart 2ar!

• Gadget

Karo77: skönt att ändå få möjlighet att komma till Sverige och träffa lite nära och kära. Själv är jag i Sverige varannan månad men nu nästa vecka (när vi också ska gifta oss ) blir ju sista gången på ett tag. Känns lite konstigt och jag kanske verkligen kommer hinna få "hemlängtan" på riktigt. Men nästa gång kommer jag med bebis - stort!

• fransyskan

Ny dag, ny president, ny vecka! (25+0)

Karo77 skrev 2012-05-07 08:12:10 följande:
    Gor morgon, jag har blivit sjukskriven helt pga ryggen..... Kanner mig deppad av att sluta sa tidigt....aire hem till sverige for att vila hemma en stund ..... Har inte varit hemma pa snart 2ar!
    Jobbigt med ryggen -- men kul att få åka hem! Ska du stanna länge? Hur blir det med dina månads-check-ups?
    DetGodaLivet skrev 2012-05-06 19:34:58 följande:
    Jättefin stol! Jag vill nog ha en stokke tripptrapp...ska åka till överskottscentralen som tar emot och säljer vidare möbler från kommunal verksamhet, de brukar alltid ha. Är väl tidigt ännu men kan vara lika bra att hålla span.
    Men oj, vilken nostalgitripp! <3 Visste inte att det fanns möjlighet att köpa möbler från kommunal verksamhet! Det ska jag komma ihåg när vi någon gång flyttar hem till Sverige igen!
    Kampis skrev 2012-05-06 19:03:09 följande:
    Äntligen hemma! Kom in och fick sitta och vänta i 2 ½ timme innan det blev vår tur. men allt såg fint ut och hon va enligt läkaren en ovanligt aktiv bebis, men att hon antagligen sparkar på moderkakan mycket så att den dämpar kickarna. Och så verkade jag ha okänsliga punkter även utanför den tyckte hon , en del kunde tydligen ha det.
    Vad skönt! Gissar du sov gott inatt!
  • Challelotten

Kampis: tur att hon mådde bra i magen :0)

Issan8: alltid tråkigt när något sånt händer. När jag var gravid med dottern så fick jag reda på att ens kollega syster hade fått ett sent i v27 då moderkakan hade slutat att fungera och då var jag i v25 man blir så rädd själv när man får reda på sånt.
    Som tur är ska jag på ett ul imorgon :0)

Har fått massa komplimanger nu av folk att man ser så fräsch ut :0) skönt att höra nu när man själv tycker att man har svullnat upp.

Bara 9 veckor kvar till semester och 13 veckor kvar till bebis :D

• fransyskan
    Challelotten skrev 2012-05-07 10:19:19 följande:
    Bara 9 veckor kvar till semester och 13 veckor kvar till bebis :D
    Herregud, du vände verkligen på mitt "tänk" där: räknade ut att jag har 16 veckor kvar. Det är ju ingenting Förvånad
  • Kampis

Ja det var skönt att bli lugnad, men storasyster hade vakenrejs inatt så jag sov inte så gott iaf haha

vecka 27 idag, helt sjukt...  

• 7eHimlen

Räknade precis ut att det är "bara" 50 dagar kvar tills semestern, tar ju ut 4 veckor innan BF + en vecka föräldrapenning :D
    Känns underbart att det inte är så långt kvar, även om det är 110 dagar till BF (gick in i vecka 25 igår, så är 24+1 idag!!) Och att man hinner vila lite innan bebis tittar ut, förhoppningsvis så följer han inte i mammas fotspår o kommer 5 veckor tidigt bara :P
    I övrigt tycker jag att magen har stått still de senaste 3 veckorna, men att jag blivit lite mer otymplig, som om magen "stelnat"??! Skumt iaf, även om det är skönt att inte vara så stor :D  Ska väga mig hos en kompis ikväll, men tror jag gått upp 5kg hittills, och det är ju helt okej :D

• 7eHimlen
    RockTheRebell skrev 2012-05-07 12:37:30 följande:
    7ehimlen! Upplever precis som du att magen stelnat typ. 23+5 idag

:D Skönt att fler är ungefär lika långt gångna o går igenom samma saker!! Man tror ju lätt att det är nåt fel på en annars ;P