• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Har haft, eller har en depp period känner mig så otroligt fet.

Idag fick jag en komplimang av kassörskan på HM son sa "va fin du är".

Tänk va mkt de kan göra. Även fast andra jag känner säger de så gav de lite extra.

• NiniMe

Ohh idag har jag varit på gymmet Min tränare fick en miniutmaning, att ge mig ett träningspass jag kan klara av med min foglossning, och ja som tur är har dom fått in en ny sådan typ handikappsanpassad träningscykel som man sitter ner i, inte på.. Så jag kunde cykla och så blev det lite styrkeövningar i armarna.. Kändes så jävla bra hahaah

• eightythree

Första kollen sedan inskrivning idag i v. 25+6

sf mått: 25cm

hjärtslag: 149
    vikt: 75kg (inskrivning: 67kg, vid + 63kg)
    Blodtryck 104/59 (inskrivning: 111/62)
    Fick inte veta mer - vikten har jag kollat själv hemma då jag inte fick göra det där...?

Nedräkning till semester nu känner jag! Större än de andra barnen tror jag - ska leta reda på journalen och kolla för skojs skull! =) Har ni som fått fler barn märkt skillnad i sf mått eller omfång? 

• Randiga Rut

Ser att många räknar ner till semestern nu, härligt! Jag pluggar i full fart å kommer bara behöva jobba en v. i sommar, resten blir sem. å fl. Jag räknar ist. ner till midsommar, efter den så är det bara 50 dagar kvar till mitt bf! :) 46 dagar kvar till midsommar nu!

• Saftmedbulle
    Gadget skrev 2012-05-04 22:41:38 följande:
    Hoppas ni andra som saknat sparkarna ett par dagar blivit påminda eller blir det snart av era små. Min kille har kommit tillbaka även om det är lite lugnare än "normalt" men det gör jag ingen stor sak av.
    Firade med att sy ett täcke av två av tygerna jag köpte idag. Lägger upp en bild i bildtråden.

För övrigt tycker jag magen har exploderat senaste dagarna (v 27+1 idag). I överkanten av naveln känner jag mig nästan öm för att huden spänner så. Och när jag småpratar med främlingar typ kvinnan bakom ostdisken idag så säger de "nu är det väl inte långt kvar för dig?". "Öh, jo, tre månader."  
    Hi, hi... Var och dansade i lördags och då var det en kille som trodde att jag var i ÅTTONDE månaden. Jag menar, ok, jag är rätt stor för att vara i v.24, men ändå... (han hade nog inte så bra koll...).
  • Karo77

Gadget: vad harligt att kunna aka hem sa ofta du kommer vara sa upptagen Med bebisen sa du hinner knappt ha hemlangtan kommer familjen till tyskland nar bebisen har kommit? Fransyskan: jag stannar i en vecka. Har Check up nar jag kommer tillbaka. By the way" new président ........

• fransyskan
    Karo77 skrev 2012-05-07 17:01:37 följande:
    Fransyskan: jag stannar i en vecka. Har Check up nar jag kommer tillbaka. By the way" new président ........
    Heh, tur att man inte behövde rösta. Efter att ha sett debatten kände iaf jag som om valet stod mellan en 3-åring som ätit för mycket socker och en 5-åring med ont i magen och ev förstoppning Skrattande

Nu har jag iaf lagt vantarna på lite mer baby-kläder; blev 300 kr för 25 plagg. Bodies, byxor, t-shirts, etc samt ett regn-set av märket REI. Vissa av plaggen var oanvända och jag prutade ner priset med 70kr. (Känns extra bra med tanke på rest-skatten, hah.)

Någon annan som haft hög puls och känt sig otroligt varma? Sedan lunch har jag verkligen känt mig som om jag skulle vilja lägga mig i en snödriva och sova i tre timmar...
  • anneh

Hur har ni tänkt göra? Ska ni ha bebisen i samma rum som er, eller får h*n eget rum från början?

• NiniMe
    anneh skrev 2012-05-07 18:46:30 följande:
    Hur har ni tänkt göra? Ska ni ha bebisen i samma rum som er, eller får h*n eget rum från början?
    Jag kommer ha i samma rum från början... Känns lättast så med alla nattamål som kommer och ev blöjbyte mitt i natten.. Sen ibland kan bebis vara svår till att sova och då somnar dom bäst hos mamman (så har det varit här) sen får jag se hur det blir med nattaätandet och därefter då hon flytta in på eget rum
  • Karo77
    fransyskan skrev 2012-05-07 17:20:09 följande:
    Heh, tur att man inte behövde rösta. Efter att ha sett debatten kände iaf jag som om valet stod mellan en 3-åring som ätit för mycket socker och en 5-åring med ont i magen och ev förstoppning Nu har jag iaf lagt vantarna på lite mer baby-kläder; blev 300 kr för 25 plagg. Bodies, byxor, t-shirts, etc samt ett regn-set av märket REI. Vissa av plaggen var oanvända och jag prutade ner priset med 70kr. (Känns extra bra med tanke på rest-skatten, hah.) Någon annan som haft hög puls och känt sig otroligt varma? Sedan lunch har jag verkligen känt mig som om jag skulle vilja lägga mig i en snödriva och sova i tre timmar...

Hi hi du ar Rolig du!! Haller fullstandigt Med dig!!!!