• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Jag har som sagt haft mina pojkar nära mig den första tiden och jag kan säga att jag tyckte det var asjobbigt att bara lägga ner dom i sin spjälsäng även om den stod brevid mig Man titta hela tiden på dom, så denna gången har vi köpt en spjälsäng där sidan är ett tyg istället för spjälor, så man kan ha helt öppet (Kan bytas ut till spjälor sen)
    Min förstfödde flyttade in till eget rum när han var ca 1 år och detta gjorde vi för han skulle få ett syskon och vi ville inte han skulle känna sig utkastad ifrån sovrummet pga en ny bebis.. Och det funkade bra då.. Sen lillebror fick eget rum när han var 7-8 månader och de var för han var en vildning i sängen och vaknade och såg oss och ville ha action mitt i natten... När han fick eget rum sov han hela nätter Vi får se hur det blir med tösen

Pojkarna ska dela rum här hemma sen men det får vi vänta lite med för jag känner mig inte redo att ta en ev konflikt med lillebror än Känns som det kommer bli en massa tramsande från hans sida
    Så lillan ska få hans rum sen Och DÅ ska jag inreda som tusan hahahaah

• Something01

Nää å få höra "hej tjockis" är inte OK!! Fick höra de från min vän i helgen, eller hon sa till sin son att ropa så, å de var inge vidare kul. Nog för att ja inte har gått upp så mkt men man känner sig ändå som barbapappa. Kan inte påstå att vännen min är speciellt normalviktigt men det skulle aldrig falla mig in att säga nånting som "hej tjockis" till henne när ja vet att hon tycker inte om övervikten hon har.

Nå 100 dagar till så är lill fisen ute (förhoppningsvis) efter det kan man börja tänka på att bli en MILF ;p

• Ellenbmt

Hej brudar! Jag blir med kallad tjockis på jobbet, av servitriser dessutom!! Fy fan för dom!

Vi hade dottern i spjälsöng vid vår fotända de första två månaderna, sen orkade vi inte mer, vi väckte henne såfort vi rörde på oss så vi fick aldrig sova!! Men vi ska prova med vagga vid min sida av sängen första tiden nu. Vill kunna kämpa mer med amningen denna gången!

• fru Elle

Med första barnet var det med så att vi väckte henne och hon väckte oss. Flyttade henne till eget rum när hon var någon månad. Då sov hon mycket bättre och hon vaknade inte av oss. Men var inte så långt bort, var rummen bredvid varandra och skiljdes åt av en liten klädkammare man kunde gå igenom. Sonen sov inne hos oss till han var 18 månader. Men han vaknade inte lika lätt som sin syster.

Vi kommer försöka ha pojken i vårt sovrum, men skulle vilja hitta en vagga, spjälsängen känns så gigantisk i början. Sen så jag vi satt upp garderober på utrymmet där vi brukar ha spjälsängen.

Dottern hade ju vattenkoppor som startade för ca två veckor sedan. Såg en koppa på sonen nu på morgonen, ingen feber. Han var lite hängig igår men ingen feber då heller. Återstår och se om det blir några fler prickar.

• fru Elle

Vet inte varför en del tycker att det är ok att kalla någon tjockis när någon är gravid. Kan inte komma ihåg att någon har sagt det till mig. Om de vill säga något om magen kan de väl välja ett annat ord.

• LindaPernilla

Gooooooooooodmorgon bruttor!!

Hoppas att ni har lika soligt och fint där ni bor. Här (närheten av Gävle) lyser solen och det är kanonfint!

Igårkväll låg jag och sambon och småpratade lite innan vi somnade. Låg och pratade och insåg att det för tusan bara är 13 veckor kvar till BF! WHAT? Vad hände, liksom?
    Har fått höra av så många att "njuuuut av graviditeten". Jo, visst.. MEN JAG HINNER JU INTE!! Det går ju så fort :P

Dom första 13 veckorna sa ju bara poff! Så en graviditet går verkligen undan..

Vet inte om detta diskuterats innan.. antagligen.. men hur går det med fix i bebisrummen? :)
    Vi har satt ihop spjälsäng och skötbord och börjat dona, men nu den 15:e så släpps sambons efterlängtade dataspel som han väntat på i 8 år, så han har fått ställa in datorn i bebis rum så länge så att jag slipper få tuppjuck när han sitter i v-rummet och pratar i headset med alla folk :P Så det dröjer väl litegrann innan jag börjar ordna på riktigt där inne! Men det är svårt att hålla sig!! :)

• Naimis

80 dagar kvar!!!!

Vi kommer ha bebis i vårt rum. Antingen i vagga eller babynest i vår säng. De beror lite på stora killen som sedan 7 månader men brukar efter halva natten komma upp till oss.

Vpgar man ha båda i sängen?

• LindaPernilla

Vi kommer att ha bebisrummet men kommer också att ha en vagga i sovrummet. Min gamla som jag hade när jag var liten! :) Den står ute i uthuset hos min mamma, så vi ska ta hem den nu snart och slipa/måla den! Har varit iväg och fixat målarfärg (Lady Sensitive) så jag också kan måla! :)

Hur gammal är stora killen, Naimis?

• banana81

Måste bara berätta att när min svärmor vid ett tillfälle sa "tjockis" till mig när jag väntade min son så svarade jag tillbaka "Hej tjockis" hon tittade lite frågande och jag spelade dum, sa bara "ja, jag trodde det var så vi kallade varandra nu?!"
    Hade en kund idag (en gammal tant men ändå) hon undrade om jag skulle ha barn. Ja, det ska jag, svarade jag. Ja, det såg hon ju direkt, sa hon! Jag tog mig på magen och sa att jag börjar ju få lite mage nu! Ja, svarade hon, OCH RUMPA!!!
    Tack som fan..!!

• LindaPernilla
    banana81 skrev 2012-05-08 08:23:23 följande:
    Måste bara berätta att när min svärmor vid ett tillfälle sa "tjockis" till mig när jag väntade min son så svarade jag tillbaka "Hej tjockis" hon tittade lite frågande och jag spelade dum, sa bara "ja, jag trodde det var så vi kallade varandra nu?!"
    Hade en kund idag (en gammal tant men ändå) hon undrade om jag skulle ha barn. Ja, det ska jag, svarade jag. Ja, det såg hon ju direkt, sa hon! Jag tog mig på magen och sa att jag börjar ju få lite mage nu! Ja, svarade hon, OCH RUMPA!!!
    Tack som fan..!!
    Haha, vad fan? Schysst!