Augustibebis 2012
Jag har bytt namn (fd. Ari Gold). Passade på nu när det var gratis!
Jag har bytt namn (fd. Ari Gold). Passade på nu när det var gratis!
Vi har namnförslagen: Harry & Lillemor
Sen har vi väl dåligt med reservförslag men ett på vardera könet är väl ändå en bra början.
Jag har flera graviditeter i rad lobbat för namnet Göran men sambon tvärvägrar.
Jag ska på KUB på måndag.
Någon som varit med om att de sett könet på KUB eller är det omöjligt så tidigt?
Köptips:
På LIDL har de just nu sådan där "långkudde" som är skön att luta sig mot när man sover på sidan...typ .samma modell som den som säljs på Babyproffsen för runt 300 men Lilds kostar 119. Bästa köpet jag gjort!
Är magsovare i vanliga fall och det är inte bekvämt nu så jag sover mycket sämre än vanligt tyvärr.
Har också börjat vakna vid 5 och inte kunna somna om ibland. Minns att det var samma förra grav.
Ser att ni talat lite om vikt...
Jag väger själv ganska mycket mer nu (20 kg kanske) än när jag fick mitt senaste barn för 6 år sedan men mår varlen bättre eller sämre hälsomässigt och har varken mer eller mindre komplex över mitt utseende, jämfört med då.
Försöker tänka på att äta sunt och röra mig ur ett hälsoperspektiv men var själva vågen visar rör mig faktiskt mindre (och därav springer jag inte heller och väger mig hela tiden, jag äger inte ens en våg).
Jag har också hormoner högt och lågt... inte lätt till tårar men däremot till ilska. Jag blir skogstokig över sådant som i vanlig fall halvirriterar mig. Det finns mycket på jobbet som irriterar mig så jag kanaliserar mina ilskeutbrott på chefen och arbetsledaren rättt mycket...de går väl snart och gömmer sig när de ser mig.
Tycker personligen inte det är lämpligt att spädbarn har eget rum öht (det är väl en sådan sak man tycker olika om, men så tycker JAG) så någon barnrumsinedning är liksom inte aktuell än på länge.
Kommer att bli en säng eller korg kant-i-kant med vår så man en´kelt kan flytta fram och tillbaka efter behov.