• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Jloow

Cupcakekiller: mjölk ska också hjälpa. Sånt som innehåller mycket magnesium (som banan) och kalcium ska tydligen motverka men på mig funkar det inte. Jag har kramp flera gånger per natt och det enda som hjälper när det kommer är att sätta ner hela foten i madrassen och trycka neråt. Det är inte ett bra sätt o göra på då man drar ur krampen och det kan leda till bristningar i muskeln eller i värsta fall drar sönder något så jag försöker undvika det. Men ibland när det inte släpper måste jag göra så.

• Sommaren12

Tack för era åsikter och idéer om tvättmaskin o skötbord! Fru elle: låter som ni planerat bra, kan du inte ta en bild och lägga upp?

Nu sitter jag å solar på Öland medan sambon och hans far grillar. Gött!

• LiJon

Sommaren12; Som de andra håller jag med om tvättmaskin om ni har möjlighet, och ha skötbädd uppepå!  Vi har lite samma problem med litet badrum. Antagligen tackar vi nej till lägenheten vi var och kikade på tidigare i veckan och blir kvar här, och det blir nog ohållbart med vår tvättstuga. Har alltid över en veckas väntetid, nästan två, och det känns inte som att det funkar om man behöver tvätta ev. nerkräkta kläder osv. Problemet är bara att det inte finns något uttag för tvättmaskin i badrummet så vi måste prata med vaktmästaren här om det går att ordna på nåt vis.

Är det någon mer som har ont i fötterna? Nästan direkt på morgonen får jag ont i dem som om jag skulle sprungit på stan i obekväma skor en hel dag. Antar att det beror på den relativt snabba viktökningen, att fötterna inte riktigt "hänger med" tyngden? Har köpt någon typ av tjockare sulor och det hjälper skapligt, stödstrumpor har jag också fått lov att börja med då benen pangpoff blev jättesvällda. Man känner sig lagom glamourös! ;P  

• eightythree

Usch! Har fruktansvärda humörsvängningar och en riktigt trotsig snart 8 åring som tar musten ur mig, mitt upp i flytt till lägenhet som vi ska mellanlanda i medan vi letar hus på annan ort. Gah! Blir knäpp snart! Måste bara ösa ur någonstans!!!

• cupcakekiller

Har hellre kramp än att käka kaviar så får väl prova med banan och mer mjölk :)

Sommaren12: Åååh, avis! Jag har haft grill-cravings sen februari!

• mijja12

Tror jag snart dör av denna ständiga klådan verkar som ingen lyssnar på mig heller. Vet inte hur jag ska få läkaren eller barnmorskan att lyssna på mig att detta börjar tröttna ut mig nu, det kliar liksom inte bara på magen utan låren, benen, armar ja överalt.. Vad ska jag göra??

• Mamma070912
    Novixi skrev 2012-05-19 12:02:24 följande:
    Hej alla! Verkar som att de flesta har fint sommarväder idag, vi också :) för oss blir det lite fix med båten som vi hoppas kunna sjösätta snart. Skrev igårkväll att jag varit hos BM och det visade sig att min livmoder inte vuxit som den skulle. Någon annan som har liten livmoder men ändå en "normalstor" bebis?
    Mått och info skrev jag nån sida tillbaka om nån vill kolla vad jag menar. Har inte hört nån runt mig som haft liknande nämligen. Börjar oroa mig att det ska vara något som inte är okej med bebis :(
    Jag har haft liten livmoder på de tidigare tjejerna. Måtten har börjat på 23 som normalt i v 24 och sen  planat ut men de har ändå vart normala men små när de kommit. 2765g och 2750g. De kommer ha koll på dig och du får åka på många ul, ev blir det igångsättning el snitt om den lille sackar efter för mycket på kurvan. Lycka till!
    Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • astro
    cupcakekiller skrev 2012-05-19 17:42:03 följande:
    Har hellre kramp än att käka kaviar så får väl prova med banan och mer mjölk :)

Sommaren12: Åååh, avis! Jag har haft grill-cravings sen februari!
    Skaffa magnesium. Jag tar en halv dagsdos och det räcker vanligen. Ibland är det inte effektivt nog med mineraler i maten.
    mijja12 skrev 2012-05-19 17:51:36 följande:
    Tror jag snart dör av denna ständiga klådan verkar som ingen lyssnar på mig heller. Vet inte hur jag ska få läkaren eller barnmorskan att lyssna på mig att detta börjar tröttna ut mig nu, det kliar liksom inte bara på magen utan låren, benen, armar ja överalt.. Vad ska jag göra??
    Rätt hygglig länk om olika problem det kan handla om.

http://www.babycenter.com/0_itchy-skin-during-pregnancy_9450.bc

Hade gravidklåda med mitt första barn och min BM sa det vanliga "man får stå ut" fastän jag rev sönder skinnet helt i sömnen, mina vader såg inte rktigt kloka ut. Jag avskyr att MVC ofta ser så slappt på saker, naturligtvis ska man inte "bara stå ut".
    Antagligen var det väl det som amerikanarna kallar PUPPP eftersom det var mitt första barn.

• Novixi
    Mamma070912 skrev 2012-05-19 18:03:30 följande:
    Jag har haft liten livmoder på de tidigare tjejerna. Måtten har börjat på 23 som normalt i v 24 och sen  planat ut men de har ändå vart normala men små när de kommit. 2765g och 2750g. De kommer ha koll på dig och du får åka på många ul, ev blir det igångsättning el snitt om den lille sackar efter för mycket på kurvan. Lycka till!
    oj då det hoppas jag verkligen inte! Rynkar på näsan jag hade litet SF-mått från början 21 cm i v.24. och nu 23-24 cm i v.29. Jag som tyckte sonen var "liten" när han kom, och han vägde ändå 3155 gram.
    Min BM sa att jag ska komma på en extrakoll på fredag, har det inte vuxit så mycket då så blir det TUL.

Men hoppas verkligen den lill* växer till sig, är livrädd för snitt! Det är min värsta mardröm att jag ska behöva snittas. Hade en lång förlossning med sonen (38 timmar) och de började prata om ev. snitt och jag fick panik! Förvånad Har du behövt snittas eller få igångsättning då dina tjejer varit så små?
  • Kampis

Här ska det också grillas ikväll =) Vi har grillat 2-4 gånger per vecka nu flera veckor i rad, så gott!