• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Jag hittar ingen skötmadrass som verkar ha säkra kanter. Vet iofs inte hur höga kanter det behöver va.

natlup skrev 2012-05-19 14:34:50 följande:
    Kan ni inte ha ett vägghägt skötbord över tvättmaskinen? Så får ni plats med blöjor i på tvättmaskinen. Eller om ni bara köper en sån där tjock madrass man har till skötbord och lägger den på tvättmaskinen:)
    Det är ett litet fönster bakom så det går inte. :( Har ju en vägg på sidan som man skulle kunna nyttja på nåt sätt. Finns det inte vägghängda skötbord som man kan fälla upp från sidan istället för framifrån om ni förstår vad jag menar?
  • Novixi

Svipp: ja hon fick det först till 23, sedan efter ytterligare några mätningar satte hon 24 cm. jag är i v.29. Har samma BM som jag hade med sonen och det är henne jag haft varje gång så jag tycker väl att hon borde mäta "likadant" varje gång? Kan förstå som du säger att om det är olika BM så blir det en konstig kurva då de mäter olika. Va skönt att det är party i din mage idag och 100 dagar kvar är ju en riktig milstolpe Glad Nu kan du börja räkna ner istället Flört

• Jloow

Tvättmaskin med skötbädd på alla gånger. Vi hade det med dottern och kommer ha det nu också. Vi hade en liten korg för salvor, en för våtservetter och en bunt med blöjor i fönstret. Funkar utmärkt!

Vi har en Laban skötbädd från rättstart och sen kan man köpa sånt halkskydd som man har till mattor och klippa till om man är rätt att det ska glida. Jag skulle aldrig klara mig utan egen tvättmaskin.

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-05-19 14:30:48 följande:
    Tvättmaskin - ett måste?!

Vi har ett litet badrum där det nu finns en hörna antingen för att sätta in tvättmaskin eller så kan vi ha ett skötbord där. Har hela tiden känts självklart med tvättmaskin, som vi tänkte köpa innan bebisen kommer, men nu börjar sambon tveka och då gör jag automatiskt också det. Vi har inga problem med att få tvättid i tvättstugan inom ett par dagar, men samtidigt hade det känts väldigt skönt att kunna tvätta i lägenheten. Vi tänkte ha skötbädd ovanpå tvättmaskinen men nu har jag läst massa om att det är osäkert att ha det så. Dessutom finns det verkligen ingen plats för att förvara blöjor, krämer och allt sånt man vill ha i närheten då. Med skötbord får man ju massa förvaringsutrymme. 

Hur hade ni gjort?  Obestämd

Tveklöst tvättmaskin!
  • Ellenbmt

Svipp- på mig knakar det ibland, för lite ilande ont, men mest om jag vänder mig kvickt i sängen... Annars hörde jag att vissa bäsar fixerar sig i dessa veckor redan.... ?

• fru Elle
    Sommaren12 skrev 2012-05-19 14:30:48 följande:
    Tvättmaskin - ett måste?!

Vi har ett litet badrum där det nu finns en hörna antingen för att sätta in tvättmaskin eller så kan vi ha ett skötbord där. Har hela tiden känts självklart med tvättmaskin, som vi tänkte köpa innan bebisen kommer, men nu börjar sambon tveka och då gör jag automatiskt också det. Vi har inga problem med att få tvättid i tvättstugan inom ett par dagar, men samtidigt hade det känts väldigt skönt att kunna tvätta i lägenheten. Vi tänkte ha skötbädd ovanpå tvättmaskinen men nu har jag läst massa om att det är osäkert att ha det så. Dessutom finns det verkligen ingen plats för att förvara blöjor, krämer och allt sånt man vill ha i närheten då. Med skötbord får man ju massa förvaringsutrymme. 

Hur hade ni gjort?  Obestämd
    Vi har valt att ha tvättmaskin och har inte ångrat det, tvättmaskinen används dagligen. Vi brukar tvätta i tvättstugan en gång i veckan och då tvättar vi sängkläder, handdukar och annat vi vill torktumla. Men kläder tvättar vi oftast i lägenheten. Vi har ett uppblåsbart skötunderlägg som vi har köpt på ikea. Sen har vi satt upp skenor från elfa som vi har satt upp hyllplan på. I det understa hyllplanet har vi satt krokar som vi kan hänga upp ett helt blöjpaket och kläder mm. Sen på hyllplanen har vi små handdukar, salvor, termometer och våtservetter mm. Tvätt maskinen står vid en vägg så det är två kanter som är vid en vägg. Har dock allt nära som jag behöver vid skötbordet så jag kan hela tiden ha en arm fri och ha på barnet. När de har varit i stadiet "jag har precis lärt mig att rulla runt och gör det hela tiden" har jag lagt skötbädden på golvet för att undvika olyckor. 
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • 7eHimlen

Vi valde oxå tvättmaskin, med skötbädd ovanpå. Precis som du får vi lite problem med förvaring av blöjor o sant, men vi tänkte sätta upp en hylla ovanför t det. Att ha en korg med grejer bredvid funkar nog oxå. Tipset om att lägga halkskydd under var superbra.o man kommer ju aldrig lämna bebis ensam på maskinen, så att det skulle vara mindre säkert än nåt annat håller jag inte med om. O som nån sa, skont att slippa släpa både tvätt o bebis t tvättstugan

• 7eHimlen

Cupcakekiller, vet inte vart jag läst det, men kaviar ska tydligen hjälpa. Banan är ett annat tips

• Naimis

Jag ska aldrig mer flytta som gravid!!!

Haft skötbord i denna lägenhet; då inne i sovrummet. Hade nog inte haft plats med tvättmaskin ändå. Nya lägenheten finns de en arbetsbänk ovanför torktummlare och tvättmaskin där kommer vi ha en skötbädd och hoppar skötbord.

Tvättmaskin är inte ett måste men de underlättar