• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sandra1983

Vi har också funderingar här hemma på tvättmaskin. Tror vi skulle få plats med en, men då måste vi flytta på vårt skåp med alla "våra" saker i. Och vi har inte direkt stort badrum.... Men funderar på att inte ha skötbord i badrummet utan istället i det som sedan kommer att bli barnets rum. Sen tänker jag att jag verkligen behöver en tvättmaskin eftersom vi bor på tredje våningen utan hiss, dock med en grym tvättstuga som är lätt att få tid samma dag... Men var ska man hänga blöta kläder i lägenheten? Kanske kan vara en idé att köpa en kombo tvätt/torktumlare? Någon som har erfarenhet av det?

• NiniMe

Jag har haft både tvättmaskin och icke tvättmaskin när jag haft bebis och JA jag föredrar verkligen tvättmaskin... Så skönt o slippa ta med bebis ner till tvättstuga, bära barn och tvättkorg, visst kan man tvätta kvällstid men man är lite trött och vill gärna ta det lugnt då
    Plus att det blir en massa kläder ganska snabbt när man har barn, både när dom är små och sen när dom är lite större

• Mamma070912

Novixi: Jag blev igångsatt med första på 40+2, då tyckte de att det var bättre hon kom ut och fick näring. Med 2an kom det igång av sig själv i v 39+3 så det var ju bra. Snitt är även min största skräck så det var skönt att det inte behövdes. (Tilläggas kan väll också att de viktuppskattade ettan mindre än hon var och tvåan större än hon var ).

Var hos bm i tisdags och mätte första gången, 23 cm även denna gång så ska bli spännande att se hur denna lilla krabaten växer (24+5 då). Kommer iaf att gå på tul även denna gång bara för att hålla koll.

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • bez imena

Kramp i vaderna på natten, ställ dig på golvet så släpper det fort !

• novaunique

Hej på er! Kikar in ofta men skriver inte alltid, tycker ni håller låda så det räcker Välkomna alla tidiga bebisar! Och vad kloka råd ni ger allihop - tack!

Här har vi också tvättmaskin numera, men med första barnet hade vi det inte. Jäkla bökigt att ta sig ner med rubb och stubb till en källarvåning - men samtidigt var det ngt som tvingade mig att hoppa i mer normala kläder och se lite vettig ut Dottern hängde med i antingen vagn eller bärsele.

• bez imena

Jaha såg nu vad mer ni skrivit :) åh ang ont i fötterna så blir jag snart galen... Alla skor är osköna o mina promenader gör att jag bara vill såga av dom efteråt. Och jobbskor m stålhätta är vidriga.. Så ont i smalben och vader.. Oj vad jag gnäller :) men har nån tips på sköna skor? Funderar på ett par fula Nike Air Max...

• Fyran2012

Här har ni en till med trötta fötter.. Bad mannen om fotmassage igår & det var skönt!

Var hos bm i tisdags, då v 24+4 & hade sf 23, hamnade precis på normalkurvan.

• bez imena

Åh fotmassage är guld värt.. Har en arb kollega som säger att man kan framkalla abort pga av känsliga punkter i fötterna.. Hört nåt galnare?

• A R

Jag får fotmassage av maken flera gånger i veckan, även under de två tidigare graviditeterna och jag har aldrig fått mf.
    Fotmassage är så skönt när fötterna är trötta och värker.

• NiniMe
    bez imena skrev 2012-05-19 19:37:17 följande:
    Åh fotmassage är guld värt.. Har en arb kollega som säger att man kan framkalla abort pga av känsliga punkter i fötterna.. Hört nåt galnare?
    Det har jag inte hört men jag har hört att det kan starta förlossningen men det tror jag bara på om livmodern är redo för det..