• Kampis

Augustibebis 2012

Äntligen hemma! Kom in och fick sitta och vänta i 2 ½ timme innan det blev vår tur. men allt såg fint ut och hon va enligt läkaren en ovanligt aktiv bebis, men att hon antagligen sparkar på moderkakan mycket så att den dämpar kickarna. Och så verkade jag ha okänsliga punkter även utanför den tyckte hon , en del kunde tydligen ha det.

• Kampis

Ja det var skönt att bli lugnad, men storasyster hade vakenrejs inatt så jag sov inte så gott iaf haha

vecka 27 idag, helt sjukt...  

• Kampis
    DetGodaLivet skrev 2012-05-07 19:18:41 följande:
    Vårt rum första året. Finns inte på kartan att stoppa bebis i eget rum som nyfödd, det är inte förenligt med min syn på spädbarns behov av närhet/anknytning med föräldern. Dessutom hemskt opraktiskt men det är ju en bisak i sammanhanget egentligen. Så tänker jag.

Håller med =)
    Skulle aldrig få för mig att lägga den i eget rum.
    Konstigt egentligen att vi är det enda djuret som vill bli av med barnet så, alla andra djur sover ju ihop med sina ungar såvitt jag vet.  
  • Kampis

Vad jobbigt för er som får höra "tjockis" och tar illa upp =(

Jag får också höra det men jag bryr mig inte, flinar tillbaka att jag snart är uppe i deras klass eller nåt sånt. Antar liksom att de syftar på magen, och jag har ju blivit större så jag kunde faktiskt inte bry mig mindre när folk säger nåt.. de allra flesta (alla jag mött) säger det ju på ett skämtsamt vis.  

• Kampis

Jag hade absolut passat på om det var erbjudande :)

Vi har kvar vår acta graco från dotterns tid :)  

• Kampis

Det är en autobaby vi har (föregångaren till logico s), och jag älskar den! Så himla rymlig, dottern som är 2½ får fortfarande plats på bredden (för lång dock med sina 95 cm). Tung är den, men det är väl alla bas-stolar. Sen när handtaget är svängt sådär ligger den himla bra på armen :)

• Kampis
    Jloow skrev 2012-05-08 19:09:00 följande:
    Ullis1990: man styr den via droppdosa som man får en liten knapp man trycker på för att den ska skicka iväg en dos. Dock kan man inte få det tajtare än 2 minuter emellan.

Den funkar som EDAn då? Detvar ju knapp där också som man tryckte på var 15 minut.

Lär väl inte finnas en chans att det finns i kalmar, hade jag med velat ha ;)  
Svar på tråden Augustibebis 2012