• Kampis

Augustibebis 2012

7eHimlen skrev 2012-04-23 09:51:49 följande:
    Jaaa det var verkligen en underbar men oxå sorglig start på veckan :P

Min mamma dog 2004, när hon var bara 48, så jag förstår vad du menar, min pappa kommer bara ihåg att allt gick så bra och vi var så skötsamma. Mamma hade kanske en mer realistisk syn på hur vi var som bebisar. Ja jag tror ocå att de finns i närheten och ser oss och vara små iaf, men ibland lnskar man ju bara att de var här så man kunde fråga de saker och bara få krama om dem en stund! Speciellt nu när jag är gravid känner jag oftare än innan hur mycket jag saknar både mamma och farmor!  Tack för de uppmuntrande orden Kampis!  

Här hemma har dottern börjat fråga om sin mormor. Jag tycker det är svinjobbigt att prata om med henne för jag vet att det kommer bara bli mer. Hon vet att hon är i himlen, och hon brukar säga att hon sover där.
    Häromdagen frågade hon när vi skulle hämta hem henne, hon hade sovit så länge nu och det var dags att vakna för hon ville till henne.

Grät då, gråter nu  
  • Kampis

ang vikten, jag tror inte att man ska vara så noga med det.

Ämnesomsättningen ändras ju under en graviditete, och en del går upp 10 kilo väldigt snabbt och en del går inte upp nåt alls. Hr som så får ju bebisen alltid det den behöver, den som får mindre är ju mamman och det märker man ju om man inte mår bra. 

jag har gått upp 1,5 kilo hittils, och ingenting på nästan två veckor.

Sen kan väl inte jag vara den enda som vet personer som faktiskt gått ner totalt sett över hela grav? Altså som väger mindre vid förlossning än vid bfruktning? jag vet minst 3 såna.      

• Kampis

Ang vitaminer så har jag ACO gravid hemma som jag kommer ihåg att ta max ett par dagar i veckan. Känner inte av nån ev järnbris men ska till bm på fredag så det ska bli spännande att se värdet :)

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-04-24 13:23:46 följande:
    Nu har jag köpt en ny burk mitt val. Tycker de smakar minst och trillar ner bäst. Min bm har inte nämnt nåt om järntillskott alls men träffade ju henne senast i v 10... Då sa hon att jag hade jättefint tjockt blod. Ska träffa henne på måndag så får väl kolla järnet då.

Jag kommer förmodligen ta ut fp ett tag innan bf. Har sommarlov från 1 juni och tror knappast nån vill ge en höggravid sommarjobb. Tänkte leva lite på sparade pengar först. Sen ska jag vara hemma rätt så exakt ett år och om vi har råd så tar mannen ut några månader när jag börjar skolan igen.
    Är det för tidigt att sätta en 14 månaders bebis i förskolan? Känns tidigt men vet inte hur länge vi har råd att han ska va pappaledig å jag plugga.

jag tycker det beror på hur moget barnet är för det. En del barn mår bra av att vänta längre, men sen om man får en som min dotter som var väldiggt framåt och lekte med 2 åringarna när hon skolades in vid 13 mån och var helt klart redo vet man ju eg inte förrän man är där..
  • Kampis

Första Bm besöket sen v 11 avklarat!

Blodtryck 100/60

Socker 4,6

Vikt: + 5 kilo (anade att vår våg visade fel, känner i kroppen att detta stämmer bättre!)

SF: 25cm . med dottern låg jag alltid bara nån millimeter över understa kurvan, nu låg jag nån mm från översta!!

Järnet var 125 utan att äta nåt järn mer än vad som är i gravidvitaminerna som jag tar nån dag i veckan, skönt!

Fosterljud runt 140 (tjej)   

Annars pratade vi mycket om förra förlossningen och i nästa vecka ska jag ringa om Amanda-samtal    

• Kampis

Challelotten och Ninime: Så har jag med, fått förklaringen att det är blåmärken som bebisen ger en inifrån.

Igår kom jag hem från en shoppingrunda i London, och jag tänker inte ens försöka läsa ikapp : - D

Shoppade en hel sommargarderob till dottern men nästan ingenting till bebisen, hittade nästan inget alls jag fastnade för till henne..
    en hon fick en mjuk skallra och 3 par ultratjocka strumpor till vintern. 
    Lite basplagg till mg typ vanliga tröjor, linnen, underkläder osv. 

det mest otippade köpet var också det i särklass bästa klippet!!
    jag köpte en Avent manuell bröstpump som var kraftigt nedsatt så jag gav ca 193 kr för den!!!
    med förvaringsbrukar, lock och dinapp.         

• Kampis

Här har ni en med en unge som rör sig mycket en dag för att sedan knappt röra sig alls 3 dar. sen en dag rejs igen, och 3 dar lugnt där hon knappt rör sig på provokation.

• Kampis

Ska snart ringa till förlossninigen. Rörelserna har minskat väldigt mycket nu några dagar och nån spark   har jag inte fått på några dagar nu, inte känt nåt öht sedan i går kväll, När jag ligger ner och provocerar kan jag få henne att flytta sig lite så magen ändrar form nån millimeter så lever gör hon, men jag är orolig....

Svar på tråden Augustibebis 2012