Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Jag läcker också när jag hostar etc. Känns inte alls kul.

Härligt dock att läsa om lyckade RUL! Däremot trist att bli flyttad flera dagar och känna oro, jag tycker ni ska prata med er bm om detta.

Jag undrar också hur det har gått pixel?

• Albasmamma

Sommaren: jag är virrig väldigt ofta och har nog varit det i sex år nu bara att vänja dig. Nej så farligt är det inte men tror man har 1000 fler saker att tänka på som förälder än innan. Kul att mannen kände en spark.

• Albasmamma

Oj många inlägg från mig nu men visst var det någon fler med lite oroande rul? Sänder en extra tanke och kram iaf!

• Albasmamma

Sänder stora varma kramar till Pixel även om det förstås är en klen tröst! Vi alla tänker på dig!

Jag har ju moderkakan i framvägg och kan inte påstå att jag har känt speceillt mycket fram tills nu (v. 21) inte mer än några småpuffar här och där. Nu kan jag känna puffar/svaga sparkar varje dag. Men tycker inte att ni som inte känner så mycket än ska vara oroliga, däremot förstår jag att ni är otåliga och vill känna bebisen nu.

Jag har i helgen gått igenom barnkläder och hittade jättemycket fint som jag har tvättat. Trodde jag hade gett bort mer än vad jag hade så det var kul. Dottern tyckte det var skoj att plocka och fråga, "mamma, kan bebisen ha det här?" :) Sen blev jag såå glad när svägerskan frågade om vi vill låna deras vagn, de har en Cresent som jag tycker är fin både som ligg och sittvagn, känns jättebra.      

• Albasmamma

lovisen: Hoppas att din hosta ger med sig och att foglossningen inte blir värre. Kanske du skulle kunna bli sjukskriven 50% och vara på jobbet och försöka att vila hemma.
    Jag har också en skitdag...är såå känslig idag, har t.o.m. gråtit en skvätt på lunchen. Jag fick ta skit på jobbet idag för nåt som jag vet att jag inte har gjort fel. Bet ihop men sen när jag pratade med min man på lunchen så började jag gråta. Usch, hoppas att e.m går snabbt så jag får åka hem och pussa på mina barn, då brukar det kännas bättre. Skönt att vi kan beklaga oss för vararann här :), kram till alla!

natlup: Tror inte det är nåt fel på stolen, funkar säkert jättebra. Men det enda är nog att du mister fördelen att kunna lyfta med dej barnet och hela babyskyddet. Annars så är det nog mest ett försäljningsknep att säga till dig att du måste ha ett babyskydd. Gör så ni tycker känns bäst. Stolen ni har köpt är ju godkänd och det är ju det viktigaste!

• Albasmamma

Ellenbmt: Nej, vad trist men du ska se att det löser sig, var din man också kock?. Kanske han hittar nåt nytt snabbt. Håller tummar och tår för er!

• Albasmamma

Grattis ni som varit på lyckade RUL idag!

Någon som vet hur det är med strongenough? Tänker på dig om du läser...  

• Albasmamma

Ellenbmt: usch vad tråkigt. Men då får han väl iaf fina rekommendationer, önskar er lycka till!

FruElle: Lycka till idag!

Naimis: det kan nog mycket väl vara blodtrycket, jag har själv väldigt lågt (har alltid haft). Får aldrig nåt bra svar förutom att "det är bättre att det är lågt än högt". Jo, visserligen men det är ju inte kul att vara yr och må konstigt. Hoppas verkligen att det blir bättre för dig, tycker du ska ringa och prata med din BM, hon kanske kan ge nåt tips. Kram!

• Albasmamma

A R: självklart är du inte en dålig mamma! Men förstår dig precis, igår tyckte jag att jag gjorde allt fel med barnen, de var trötta och kinkiga och jag grinade åt minsta lilla. Ingen bra kombination. Kram till dig! Härligt att känna pyret.

Igår när jag gick och la mig levde min lilla skrutt rövare i magen. Men så fort jag eller maken lägger handen på magen så blir det lugnt.

Svar på tråden Augustibebis 2012