Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Banana81: Känner igen din oro. Försök tänka att du kan ändå inte göra någonting, barnet växer säkert som det ska och allting är bra. Om inte maken kan vara med, har du någon annan som kan följa med som stöd? När har du RUL? Hoppas att det inte är allt för långt bort. Det bästa är att försöka tänka på annat (vet att det är svårt), aktivera dig eller ha andra roliga saker inplanerade så brukar tiden gå lite fortare. Sen tycker jag att du kan prata med din BM om din oro, hon kan säkert hjälpa dig! Kram

• Albasmamma

Varit till BM idag för andra besöket:
    V 20+5
    blodtryck 120/60
    Hb: 120
    Socker: 6,7
    Bebis hjärta: 142 slag/min
    Vikt: +8 kg
    Det tog lång tid innan hon hittade hjärtljudet, men jag hann aldrig bli särskilt orolig för jag kände lillen sparka. Min BM tyckte mitt socker var lite högt men vi ska följa upp det om 3 veckor igen. Men jag får nog skärpa till mig lite med kosten, inte så mycket oboy-drickande och godis. Vet ni vad man bör ligga på i sockervärde, är det under 5?

• Albasmamma

Astro: Tack! Jag hade ätit frukost kl.6.30, två smörgåsar vid 9.30 och sen en banan kanske en timme innan besöket kl.12.

• Albasmamma

O Hanna O: Tack, då kanske jag inte behöver vara så orolig. Däremot så fick jag en väckarklocka, jag behöver ju faktiskt inte proppa i mig onyttigheter varje dag.

• Albasmamma

Astro: Tack för dina lugnande svar och tips!

Ang. moderskapsintyg, jag var ju till BM idag (v.20+5) och glömde fråga om intyget. Kan det vara så att hon skickar in det eftersom hon vet att jag har varit på RUL. Eller göra man det själv? Jag minns inte hur det var sist och det kan ju ha hunnit ändrats.

• Albasmamma

7eHimlen: såg att HM hade ett par mammabyxor i korallfärg, såg jättefina ut! Annars håller jag med om att det mesta är väldigt neutrala färger.

• Albasmamma

Naimis: Grattis på födelsedagen!

Lycka till ni som ska på RUL idag, tänker på er!

Gadget: mitt sockervärde som jag skrev om igår var mätt i blod. Ang. glukosbelastningen har jag läst tips om att pressa citron i lösningen man ska dricka då är det lättare att få i sig. Tror att det rör sig om 2 dl men är inte säker, sen tror jag att du ska vila i 2 timmar innan de mäter av resultatet. Tror det kommer gå jättebra!

• Albasmamma

Oj, jag skulle inte kunna dölja min mage, flera som påpekar att jag redan är stor, är det två? etc.

Blomsterfröna: härligt med lyckat RUL!

• Albasmamma

Usch att läsa om er som haft magont i natt. Hoppas verkligen att det ger med sig.
    Sommaren: Hoppas du får en härlig Englandsresa och hittar mycket fina kläder.

Hejåhå & Ellenbmt: Jag förstår hur ni känner, när jag väntade nr två så var jag jätteorolig att inte hinna med dottern och allt övrigt med två barn. Men idag är jag såå glad och tacksam för våra barn, de har så mycket glädje av varandra. Visst kommer det jobbiga stunder när det känns som att man inte räcker till, men man lär sig prioritera på ett annat sätt, tar sig (nästan) mer tid för varje barn tycker jag. Sen att man gör de äldre barnet delaktig i att t.ex. byta blöja, skjuta vagnen kanske och såna saker så växer det barnet och känner sig stort och duktigt. Oj, vad långt detta blev. Men jag hoppas att ni kan känna er lite lugnare. Stor kram!

V.22 idag! Tror att jag och mannen har hittat ett pojknamn som vi båda gillar, sen får vi väl se om det passar eller om vi hinner ändra oss.

Svar på tråden Augustibebis 2012