Augustibebis 2012
Men usch då helenaa, hoppas du snabbt kryar på dig nu när du har fått medicin!
Jag har börjat få hemsk halsbränna på eftermiddagarna/kvällen. Någon som har nån bra husmorskur mot det?
Men usch då helenaa, hoppas du snabbt kryar på dig nu när du har fått medicin!
Jag har börjat få hemsk halsbränna på eftermiddagarna/kvällen. Någon som har nån bra husmorskur mot det?
Lycka till ni som har RUL idag och för er som går och väntar hoppas jag att tiden går snabbt!
hejåhå: tack för dina tips mot halsbränna. Ska testa! Usch för magsjuka/matförgiftning, hoppas att ingen annan i familjen blir sjuk och att du repar dig snabbt. Jag tycker man brukar vara matt och orkeslös flera dagar efteråt så försöka vila så gott det går.
Sommaren: Vad kul, grattis!
Jag skickar också stora styrkekramar till pixel3 och strongenough! Hoppas att ni och bebisarna får bra hjälp och information, håller tummar och tår för er!
mammsen: vad oerhört starkt av dig att ta steget och lämna! Stor kram till dig, så skönt att du och din dotter mår bra idag.
Stövelkatten: känner verkligen igen mig, jag tar åt mig jättelätt av minsta lilla nu. Pratade med en ytlig bekant i affären idag, "åh" säger hon, "vad har du i magen, vad roligt. ja en kollega till mig ska också ha i augusti men hon är lång och smal så på henne syns det inget än". Nähä, tänkte jag, jag är med andra ord kort och tjock och har stor mage! Usch för dessa hormoner...
capy: grattis till lyckat RUL!
Sommaren12: Jag är ingen expert på träning, men spontant känns det som att du kan lita på din kropp, vad som känns okej. De finns ju de som tränar väldigt hårt i stort sett hela graviditeten så visst borde du kunna köra 3 pass i vecka så länge det känns bra så klart.
Jag vill också ha vår! Här snöar det idag och är grått och trist. Men vi får vänta några veckor till innan våren kommer hit.
Pixel: VIlken dålig stil att inte höra av sig när de lovat, de måste ju förstå er oro. Håller tummar och tår för er och bebisen, hoppas på goda nyheter imorgon! Kram
Jag har gjort bikarbonat-testet, gjorde det i v.13 och då visade det pojke, precis som på RUL :)
DetGodaLivet: Vilken härlig dag, massa positiva saker. Du ska se att morgondagen med RUL också blir toppen!
Ja, lycka till alla som har RUL imorgon.
fruElle: jag har sökt ledigt fr.o.m. v.26 och fem veckor framåt (om det inte bebisen kommer tidigare förstås). Ska bli så skönt, bara 14 veckor kvar :)
Ellenbmt: tänke också på det igårkväll. Jag tyckte tiden fram till v.12 segade sig fram men nu sista tiden har veckorna bara rusat fram. Jag går in i v.21 (20+0) idag.
Här skiner solen idag och +7 grader, snön smälter..däremot är det jättehalkigt och isigt ute. Jag är så rädd för att ramla men får försöka ta det försiktigt. Hoppas alla får en fin dag!
NiniMe: Usch för begravning, det är aldrig nåt man ser fram emot. Hoppas iaf det blir ett fint avslut. Jag tror inte att dagis sak vara kinkiga för det. Här är de iaf jätteförstående om man ska göra något som inte är jobb men ändå behöver ha barnen på dagis en stund.
Jag instämmer i era fundering och tankar kring att gå upp i vikt. Jag har efter mina två tidigare graviditeter lyckats gå ner bra, mer än vad jag vägde innan tom så nu känns det tokigt att gå upp igen. Men men, jag tycker absolut vi kör en pepp-tråd i september! :)