Augustibebis 2012
natlup: våran barn har döpts när de varit ca. 3-4 månader
natlup: våran barn har döpts när de varit ca. 3-4 månader
Oj, klickade precis hem lite mammakläder från HM :)
Hej Tjejer! Ser at ni diskuterar namn och åsikter om detta. Jag tycker det är väldigt tråkigt att folk ska påpeka och tycka till om vad man har för namnförslag. Så jag anser som du Gadget, att vi håller de för oss själva fram tills vi har bestämt och bebisen är här. På så vis "slipper" man det trista pratat "det tycker inte jag om, det heter den och den etc".
Oerhört trött idag, blir nog en tidig kväll. Jag och maken flög ner till Arlanda igår för att köpa en bil, tog en snabb tur in till stan och träffade svägerskan och bilade sen 100 mil hem. Kom hem 01.30 inatt och så missat en timme pga sommartidsomställningen. Men känns skönt att vi nu har en större bil.
Ska försöka läsa ikapp vad jag missat under helgen och sen slappa i soffan. Hoppas ni har en bra avslutning på helgen, kram!
LiJon: På mitt besök efter RUL så lyssnade BM på hjärtljuden. Tror de gör det överallt. Tror att det är fullt normalt att du känner mer vissa dagar och sen är det lugnare, än så länge har ju bebisen mycket plats att röra sig på.
Astro: Tack för tipset om magnesium, jag ska köpa hem det för jag börjar känna av kramp i vaderna.
fruElle: vår son heter Max :)
Nu funderar vi på Leon, Noel eller Troj. Får se vad det blir..
Lycka till ni som har RUL idag!
Issan: Tycker det är bra att läsa på "lagom" om förlossningen. Ingen är ju den andra lik så jag tror det är bra att inte låsa fast sig att sin egen förlossning kommer bli på ett visst sätt. Däremot är det ju bra att vara lite förberedd på ex. olika bedövningar, vad man själv vill och inte.
Sommaren: Jag drick Blutsaft och tycker det är helt okej, inte gott direkt men man tar ju så lite så jag tycker det är ok. Sen är det ju mycket mer skonsam mot magen istället för järntabletter. Tycker du kan börja med järn nu även om din BM inte sagt nåt än.
Undrar också hur det går för Strongenough och tänker på Pixel, så fruktansvärt. Var det någon mer än jag som tittade på Sofias änglar igår? Jag grät som en tok, när mannen kom hem senare undrade han vad som hänt.
DetGodaLivet: Bra lista! Blev påmind om flera saker jag hade glömt.
TheMaraja: Grattis till lyckat RUL.
Vad härligt med er som delar med er av era toppen förlossningar, precis vad vi behöver tror jag! :)
Jag har ju fött både med planerat kejsarsnitt och sen vaginalt, jag är positiv till bägge. Hade ett bra KS utan komplikationer och läkte bra, även vaginala förlossningen gick bra. Badade och använde lite lustgas som enda bedövning, det funkarde bra för mig och kan verkligen hålla med om att det är en häftig upplevelse jag inte velat vara utan. Kände mig lite "snuvad" efter mitt kejsarsnitt så oerhört skönt att fixa en vaginal förlossning sen.
O Hanna O: Hoppas att du får hjälp med din rädsla och att du har en bra BM som du kan prata med!
O Hanna O: denna förlossning behöver ju inte alls bli samma som med första, hoppas verkligen att du kan få det stöd du behöver för att inte känna oro över detta! Kram
anneh: nej, vad trist. Jag har 7 mil till närmsta apotek knutet till det, skulle hämta ut en när vi varit på RUL och ändå var i närheten men då var det slut. Kanske man inte får tag på nån :(
Jag har känt mig depppig och trött idag, men alldeles nyss på fikarasten så fick jag flera rejäla sparkar så det känns bättre nu :) Hoppas alla har en fin dag!
Lycka till alla som har RUL idag!
Mammsen: jag hade ett planerat kejsarsnitt och var inte sövd. Fick ha dottern och maken hos mig hela tiden efteråt. Däremot ett akut ks är inget jag önskar, men huvudsaken att mamma och bebis mår bra. Prata med din BM om din oro tycker jag.
Naimis: Bra blogg och jättefin mage!