• Hejåhå

Augustibebis 2012

Jag tror inte att Lindex och Kappahl har mammakläder längre.

• Hejåhå

Tjockisbullen: jag mår också mycket bättre den här graviditeten. Med dottern spydde jag vid flera tillfällen på morgnarna och i bilen. Fick kväljningar av att borsta tänderna och att hosta. Jag har heller inte lagt på mig lika mycket i vikt, men magen har kommit snabbare.

Jag kan därför inte låta bli att tro att det är en kille den här gången, även om jag trodde det förra gången också.

• Hejåhå

Någon som vet vad som hände med Novalina?

Hummingbird: fy så hemskt. Det är så läskigt med RH-viruset.

• Hejåhå

Med dottern höll jag på att tjata ihjäl mig att få igenom Ellie, men sambon höll inte med. Sedan på BB tyckte vi båda att hon bara passade i Isabelle, ett förslag som han hade hela tiden och jag inte var så förtjust i tills hon kom. Isabelle kändes som ett mer prinsesslikt och värdigt namn på något sätt :)

Nu tycker jag Amanda på en tjej, men killnamn vet jag inte. Däremot så kan ju allt ändras när man har sitt lilla knyte i famnen. De namn som man tänkt ut kanske inte alls passar.

• Hejåhå

Jag gick inte ner när jag ammade. Inte så att jag rasade iaf. Däremot gick jag ner när jag slutade, kanske hormonomställningen gjorde att kroppen fick sig en skjuts.
    Jag gick ner 6 kg på bb sedan 1 kg om dagen i drygt en vecka. Sedan tog det stopp. När jag började äta nyttigare gick jag ner igen, men det var kämpigt. De sista fyra kilona hade jag kvar när jag blev gravid. Jag gick ner 20 kg på 10 månader.

Tilläggas bör att jag är ganska "bra" på att gå ner i vikt annars. Gammal viktväktare och några Cambridge-kurer i bagaget. Jag hoppades att kilona bara skulle rinna av mig, men kroppen förändras så mycket efter en graviditet.

• Hejåhå

För alla blivande ammor: HM har linnen på underklädes avdelningen (mamma) med knäppning för amning, 99 kr.
    Jag köpte två som jag bodde i i typ fyra månader :)
    Då behöver man inte köpa massa tröjor som är amningsvänliga, utan man drar upp vanliga tröjan man har över och knäpper upp linnet (och bh:n). Så slipper man sitta och flukta med magen i vädret i tid och otid.

• Hejåhå

Sommaren: kvaliteten på Buggan är bra och Bugaboo verkar ha väldigt bra service gällande ev. reklamationer. Om det är chassit som krånglar får man ett nytt, aldrig att man behöver lämna bort vagnen för reparation.
    Jag har en cam 2007 och den går som tåget och är flitigt använd.

• Hejåhå

Godisbit: känner igen mig med nattvaken. Det är så irriterande att springa på toaletten och inte kunna somna om. I natt låg jag och stirrade i taket i 2,5 timme och preciiiiis när man somnat vaknar dottern och då är det bara att masa sig upp. Fattar inte att det inte går att somna om när man är dödstrött på dagarna. Jag ligger och tänker för mycket!

Svar på tråden Augustibebis 2012