• Hejåhå

Augustibebis 2012

Fru elle: ja, det är från huvud till rumpa. Tror det även kallas sittmått :)

• Hejåhå
    anneh skrev 2012-02-14 13:02:10 följande:
    61mm fick jag i 12+4.

stämmer också!
  • Hejåhå
    tesked83 skrev 2012-02-14 13:09:23 följande:
    Vår var 55,2 mm när jag utifrån beräkning av insättning av embryo var i v 12+0 vilket även maskinen hävdade.
    Verkar vara olika bud beroende på vart man går vilket känns konstigt? ;)

12+0 stämmer också!

Min poäng är...På mitt KUB-test så verkar inte deras datorn på Karolinska gå efter den här listan jag pratar om, dvs CRL vs ålder. Kollar jag i listan så stämmer bebisens beräknade ålder (enligt min sista mens), medan man på kuben daterar bebisen 9 dagar framåt. Då blir jag ju nojjig att bebisen inte växer som den ska. Det är liksom inte troligt att jag nio dagar senare än beräknat ska ha blivit befruktad.  
    Hejåhå skrev 2012-02-14 13:13:09 följande:

12+1 stämmer med denna
    fetalanomaly.screening.nhs.uk/fetalanomalyres...
    Men om 12+1 stämmer med listan och dina beräkningar, hur kan då läkaren säga 13+0? Ser ingen logik i detta annat än att det måste vara fler parametrar än just CRL-måttet som styr beräkningarna i KUB-programmet.
  • Hejåhå

Novalina: Sköterskan på KUB:en sa att uppgifterna skickas till min BM. Tror det dock är samma uppgifter som jag fick med mig på ett papper, dvs sittmått, skallmått, "normal", sannolikhetssiffran osv.

Jag har god lust att kontakta min BM för att fråga hur det kan diffa 9 dagar. 

• Hejåhå

Novalina: de måste fastställa fostrets ålder på dagen för att göra analysen. Hormonhalter osv varierar ju med barnets ålder och det är därför avgörande för resultatet.

Sitthöjden är från övre delen på hjässan till rumpspetsen.

• Hejåhå
    Saaajmon skrev 2012-02-14 16:16:17 följande:
    Jag har fått en sådan olustig känsla att någon kommer ta ifrån mig mitt barn när den är född och att jag ska förlora vårdnaden då jag är ung och har ingen superekonomi direkt. Det är min största rädsla att socialen ska ta ifrån mig mitt barn  Rynkar på näsan

Kan det vara så att du tittat på för mycket "Unga Mödrar" på femman?

• Hejåhå
    Hejåhå skrev 2012-02-14 17:13:46 följande:

Kan det vara så att du tittat på för mycket "Unga Mödrar" på femman?

Oj! Sorry, såg att ni redan avverkat det ämnet, haha!
Svar på tråden Augustibebis 2012