• Hejåhå

Augustibebis 2012

Min BM är så gullig!
    Jag skickade ett mail där jag beskrev mitt lilla bekymmer med +9 dagar på kuben.
    Hon erbjöd läkartid om jag vill och gav mig telefonnummer till KI så kan jag fråga dem direkt :)

• Hejåhå

Finski: du kan nog fråga om BM får fram någon frekvens på hjärtslagen. Gissar att du vill spekulera kring könet?
    Annars så ser du ett pulserande litet hjärta och det är det bästa av allt!

• Hejåhå

Tydligen hade de daterat bebisen efter skallmåttet, inte efter sittmåttet. Jag ringde och kollade. Jag fattar dock inte varför de valde att göra analysen efter den ålder som avvek mest från min sista mens.
    Det innebär ju att den risk-siffra jag fick inte stämmer så bra, men enligt samtalet idag ska det inte spela "så stor roll", men det lilla kontrollfreaket i mig hade ju velat haft en korrekt analys.

• Hejåhå

Stövelkatten: men om du hör hjärtat behöver du inte oroa dig! Nu har de så mycket utrymme att man kanske inte känner den varje dag, det är ju bara senare i graviditeten. Jag kände absolut inte dottern varje dag förrän v 30. Oroa dig inte!

• Hejåhå

Jag hade moderkakan i framvägg förra gången och det dröjde också till ca v 20 innan jag kände något. Dessutom kändes det nästan aldrig utanpå magen, även som höggravid, vilket var tråkigt för sambon.
    Den här gången är den i bakvägg och jag känner redan lite kickar.

• Hejåhå

Jag har en cameleon och ett barn en kvantil över normalkurvan. Jag bytte till sittdelen när hon var fem månader för att hon ville se ut. Då är den skålade sitsen perfekt eftersom de mindre barnen har bra stöd för ryggen, precis som i babyskyddet.
    En kompis till mig har en pojke som troligtvis kommer bli 2 m lång och han bytte till sittdelen när han var 5 månader av samma anledning, för att kunna sitta.

Camen är en perfekt cityvagn, men inget för terräng och snö, trots vinterdäck. Med vinterdäcken är den tung att svänga.

Shoppingbagen är svår att komma åt när man har liggdelen på, men med sittdelen rymmer den mycket tack vare tyglocket med snodden.

Jag köpte camen begagnad och det jag föll för var möjligheten att sy sufletter själv och alla funktioner.

Jag upplever camen som en vagn som barnet kan ha länge. Många byter sina pansarvagnar till enklare sittsulkys när barnet är kring året. Det behöver man inte göra med camen.

• Hejåhå

Panik! Fest nästa helg och inget i garderoben passar. Mammaklänningarna är för stora och de vanliga ser jag bara fet ut. Har ingen lust att köpa en klänning för en fest, men kollade lite i affärer idag utan framgång.
    Det är lättare sen att känna sig fin när man har en "riktig"mage att stoltsera med.
    Nu ser det mest ut som lite för mycket glass i magen :)

Svar på tråden Augustibebis 2012