• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Tack för era tips på tyger! Godisbit, det finns nu en bild i bildtråden på skötbädden, men den är helt platt. 
    Kanske ska man ha nåt i frotté ändå. Tänker att man vanligtvis ju vill lägga en handduk under men i detta fallet är det ju ett väggskötbord så handduken kommer inte ligga på plats när man fäller upp bädden, då kanske det är smart att sy några fodral i frotté som man lätt kan ta av och tvätta. Vad tror ni? Och nån som har tips på någon sida med fina tyger där man kan köpa i metervara? Tycker utbudet i min stad är ganska dåligt...

• Sommaren12

Åh glömde fråga nåt annat. Hur tusan känns förvärkar egentligen? Jag blir inte klok på det! För jag trodde att det var typ mensliknande smärta samtidigt som sammandragningar, men så är det kanske inte? Jag har haft lite molande mensliknande värk emellanåt senaste tiden, men den är inte alls jobbig än.

• Sommaren12

Never mind. Tror jag fick svaret själv nu. Ligger i sängen och pustar. Onda sammandragningar och så känns det lite i ryggen med. Är detta förvärkar?! Isf typiskt att de ska dyka upp bara för att jag undrade... Är det inte tidigt att få i v 34? Är fortfarande inte säker på att det är det jag känner men det gör ont i hela magen och jag får sammandragningar samtidigt. Mår nästan illa.

• natlup

Ja ringde till sjukhuset nu och de sa att de kostar 8kr/h oavsett. Det finns inget dyngsdaxa. Känns som det borde finnas en gräns på va de kan kosta/dag.

Själv har jag 42 dagar kvar till BF. Jag var inte rädd för förlossningen förens jag fick reda på att hon kommer väga runt 4kg. Får hoppas på att hon kommer i vecka 38. Då väger hon runt 3500g.

Jag måste bara fråga. Har ni bågar husdjur? Vi har nämligen en katt som är rätt dominant. Han bits inte eller så men han gillar inte när man inte ger honom all uppmärksamhet.

Hur presenterar man djuret å bebis på bästa sätt?

• NiniMe
    natlup skrev 2012-06-27 13:42:07 följande:
    Ja ringde till sjukhuset nu och de sa att de kostar 8kr/h oavsett. Det finns inget dyngsdaxa. Känns som det borde finnas en gräns på va de kan kosta/dag.

Själv har jag 42 dagar kvar till BF. Jag var inte rädd för förlossningen förens jag fick reda på att hon kommer väga runt 4kg. Får hoppas på att hon kommer i vecka 38. Då väger hon runt 3500g.

Jag måste bara fråga. Har ni bågar husdjur? Vi har nämligen en katt som är rätt dominant. Han bits inte eller så men han gillar inte när man inte ger honom all uppmärksamhet.

Hur presenterar man djuret å bebis på bästa sätt?
    Men det måste väl finnas en parkering utanför sjukhuset som han kan stå på?
  • Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-06-27 14:17:10 följande:
    Men det måste väl finnas en parkering utanför sjukhuset som han kan stå på?

Ja, som man betalar för. just Huddinge sjukhus ligger dessutom lite avsides, så man kan inte hoppas på område i närheten riktigt.

Parkering är dyrt här, och även det ett sätt att hålla bilarna borta från innerstaden.
  • anneh

Mammsen: åh vad bra att nån har koll :D men kommer tappen alltså ändra läge tills förlossningen och krypa neråt?

• mijja12

Var hos min bm idag fast det var en vikarie som haft föräldrarkursen och jag har tyckt om henne innan ändå tills idag då hon gjorde mig ledsen genom att titta förskräckt på mina bristningar på magen och sa herregud som du ser ut på magen.. Blev väldigt ledsen när hon sa så eftersom min vanliga bm har inte sagt ett ljud om mina bristningar.
    Gått upp 17 kg från inskrivning väger idag 91,1 kg.
    Hjärtljudet på bebis låg på 161
    Han låg med huvudet neråt men inte fixerad.