• Gadget

Augustibebis 2012

Och ändå vet jag ju att jag gör många fler undersökningar än de flesta av er eftersom man här i Tyskland går var fjärde vecka från början.

• Gadget

Då erkänner jag att i mina drömmar har en gång Naimisen dykt upp. Haha. Men med er "pratar" jag ju mer än med mina tjejkompisar för tillfället.

• Gadget

Hemma och lycklig som aldrig förr!

Fick göra VUL och det kändes som tusen år från det att han stoppade in den där staven tills jag fick se något som rörde på sig där inne. Men ååååhhhhh. Höll min sambos hand hårt och så plötsligt såg man hela den stora (!) bebisen. Den rörde på armarna och benen drog den ihop och sträckte så där som små spädbarn gör. Hjärtat slog så fint, hjärnan såg vi, ryggraden, till och med en hand zoomade han in. Och i magen låg fostervatten vilket tydligen betyder att den kan svälja redan och det var bra. Så fint och så overkligt att den ligger där inne och rör sig i min mage. Fick några tårar i ögonen....

Men stor var den, och blir bara större och större (för sin ålder). Så här har det sett ut.

VUL 1 i 5+0 - hinnsäcken man ser motsvarar 5+6
    VUL 2 i 8+1 - bebisen motsvarar 8+5
    VUL 3 i 12+1 - bebisen motsvarar 13+0!!!!!

Tror inte jag kan skylla på att läkaren mäter slarvigt. Vid nästa UL vilket borde vara om ca 8 veckor (motsvarande ert RUL i Sverige gissar jag även om jag då är i v 20+) säger han väl att den är färdig att komma ut! Har ni sett senaste Twilight förstår ni hur jag känner....

Försöker ladda upp en bild i bildtråden. 

• Gadget
    AnnaSv skrev 2012-01-20 11:19:43 följande:
    Haha Twilight! Ja den har man sett Det får vi hoppas att det inte går så fort
    Stort grattis till att allt såg bra ut och skönt att bli flyttad åt det hållet iaf

Hur lång var den lill*?
    62 mm var den. Av någon anledning har dock min läkare inte ändrat min BF än utan låter det stå kvar som han räknat ut från min mens (vilket faktiskt är ytterligare en dag senare än vad jag räknar. Tror mer på min egen. ). Gissar att han kanske justerar efter nästa UL.
  • Gadget

Välkommen MrsMee. Vi har väldigt olika stora magar här inne i tråden också utan att för den delen de största väntar tvillingar. Så det behöver ju inte vara så. Synd att du ska behöva vänta så länge på UL bara.
    Om du vill kan du kika in i vår bildtråd och titta på magar och jämföra din egen.

Är det för övrigt någon av våra tvillinggravida som laddat upp bild? Tror inte det...

• Gadget

Jag kommer inte heller göra KUB. Är livrädd för fostervattensprov så jag blundar för allt istället så slipper jag göra några val andra än de naturen gör åt mig.

• Gadget

Ikväll är jag sedan ett par timmar snart helt galet yr. Har inte varit yr sedan de första veckorna i graviditeten men nu känner jag mig full. Jätteobehagligt. Känner också antydan till domningar i högerarmen och inser att den generellt sista veckorna har somnat väldigt ofta. Både på nätterna och när jag ligger i soffan.
    Kan man ha dålig blodcirkulation även om blodtrycket är bra? Även HB var bra idag.
    Någon som har liknande?

• Gadget

Nej, mest handen som domnar i vissa ställningar.
    Karpatelsyndrom tror jag beror på att man har samlat på sig för mycket vätska vilket stänger till blodtillförseln och svullen är jag inte.

• Gadget

Astro: jag har aldrig förstått mig på blodtrycksmätningarna så jag lyssnar bara på hennes "det är bra".
    Om jag tittar i min journal eller vad det heter som jag får med mig hem varje gång står det där jag tror det är blodtryck 120/90. Förra gången för fyra veckor sedan 120/60 så det verkar ju snarare gått upp då eller?
    Idag mår jag i alla fall bättre och ska försöka promenera en del om ryggen går med på det. Än så länge känns det bra.
    Ha en bra lördag tjejer!

Svar på tråden Augustibebis 2012