• Gadget

Augustibebis 2012

Nytt problem: när man bara har ett par mammabyxor och man tvättat dessa tvingas man gå till mataffären i mysbyxor. Känner mig lite halvful.....

LiJon, oroa dig inte över köttet. Toxoplasma (?) är jätteovanligt och mer ovanligt ju högre norrut man kommer. Se det som en gång är ingen gång även om man ur försiktighetssynpunkt ska eller kan undvika det.

• Gadget

Oj, ingen aning. Jag är glad om jag slipper se 80 kg på vågen. Det betyder 16-17 kg. Så mindre än det vore ju bra.

• Gadget
    Augustimamman skrev 2012-01-22 23:18:38 följande:
    Ok allihopa! Jag har gjort en ny tråd för den nya uppdaterade BF-listan!
    Samtliga, nya som gamla, skriv in er på den!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

Gadget: vill du länka den nya listan i trådstarten? 
    Uppdaterat! Missa inte att lägga till er alla gamla som nya.
  • Gadget
    Stövelkatten skrev 2012-01-23 11:05:22 följande:
    Va kul att du gillar det! Jag tycker också det är jätteskönt. Behöver göra sträckningsövningarna åtminstone varje dag. :)
    Jag har inte tagit mig i kragen och provat än, men känner att min kropp behöver sträckas ut ordentligt så det vore nog verkligen något för mig.
  • Gadget

Idag är det synd om min rygg. Jag tror det är dags att jag lär mig böja mig ner på rätt sätt och lyfta rätt. Jag har en förmåga att stå med spikraka ben och böja mig ner för att knyta skorna, fylla tvättmaskinen etc.
    Idag efter en timmes promenad skulle jag just fylla tvättmaskinen och aj vad ont det gör, eller mer en trött ondhetskänsla men ändå. Känns inte bra... Sedan skulle det dammsugas, men sambon tog över sista biten i vardagsrummet, jag orkade inte göra under soffan. Skönt att han jobbar hemifrån även om jag försöker göra det mesta då jag fått bli hemmafru här under graviditeten.

Men innan jag gav upp allt gjorde jag (äntligen) två av de gravidpilatesprogrammen Mästerkatten tipsat om. Tack! De var ju jättebra. Perfekt att man kan plocka ihop dem beroende på hur lång tid man vill ge träningen. Jag gjorde ettan och avslutade med fyran som var mer stretch. Superskönt. Ska försöka fortsätta med den vanan.

Nu har vi ätit och jag sitter i soffan. Kommer nog inte röra mig härifrån mer idag.  

• Gadget
    flingan skrev 2012-01-23 17:08:54 följande:
    Tittar in i tråden och blev nyfiken på de gravidpilatesprogrammen som ni nämner.
    Var kan jag hitta dessa? :)

Lämnar dock all ära i att ha funnit dessa till Mästerkatten (stövelkatten?).
  • Gadget

Åh semla. Vill också. Blir inte samma att baka själv och kommer inte till Sverige nästa gång förrän i början av mars. Långt dit. 

Mår för övrigt illa idag igen. Har kommit som skov vid tre tillfällen redan trots att jag ätit som vanligt.  

• Gadget

Jag hade från början en känsla av en flicka, men börjar svänga till att råka kalla den för honom. Så egentligen har jag väl ingen som helst aning men å andra sidan blir det lika bra vilket som. Rent praktiskt vore det just nu bättre med en flicka då vi inte lyckas hitta ett enda pojknamn som känns bra - åtminstone inte för båda. Tror vi har vår första kulturkrock här hemma. Många tyska och svenska namn är ju lika, men jag märker att de har varit populära vid olika tider. Har inget bra exempel just nu, men de gamla svenska namn som nu börjar komma tillbaka är inte tillräckligt gamla i Tyskland och tvärtom. Men det löser sig nog.

Har börjat småkolla lite på barnvagnar. Flera av er verkar ju mer eller mindre vara experter så jag slänger in en fråga, vad tror ni om Teutonia Mistral S? En snabb prisjämförelse över typ svenska och tyska pricerunner över grunddelen visar priser på 439 EUR mot 6990 SEK, så i Tyskland är den ju inte så hiskeligt dyr. Gissar dock att alla tillbehör o.s.v. drar iväg dock. Kan förvisso även tänka mig att köpa en begagnad om jag hittar någon fin.

Mina krav är som jag tänkt på hittills:

Kombivagn (men det är kanske alla liggvagnar?!) Enkelt justerbart handtag då min sambo och jag är väldigt olika långa Möjlighet att ha sittdelen både mot mig och framåt Mest kommer den köras på asfalt, men det ska fungera på en hyfsat jämn skogsväg (typ grusväg) utan att bebisen skumpar ur vagnen Snö är ganska sällsynt här där vi bor så det är ingen större faktor att ta hänsyn till Hyffsat smidig och lätt för mig att lasta in i en kombi 
  • Gadget
    Stövelkatten skrev 2012-01-25 11:59:05 följande:
    Argh, tell me about it, med de tyska namnen! Vi är väldigt oense också... namn som jag gillar, som kanske är lite ovanliga här, tycker sambon man absolut inte kan nämna sina barn, eftersom bara gamilingar heter så osv. (Han har från början röstat på Frieder och Gerlinde... på skämt, hoppas jag.)

Jag är också nyfiken på Mistral S, speciellt jämfört med Fun. Vilken liggdel är bäst att ha för en vinterklädd bebis?
    Aha, du har skrivit något om Tyskland förut men jag har inte fattat att din sambo är tysk. Nu hänger jag med.

Jag har efter googlingar förstått att Mistral ska vara lite större och tyngre än Fun och Cosmo vilket jag tänker inte behöver vara en nackdel då den fortfarande ser smidig ut. Får väl provlyfta innan bara.
    Ang. liggdelen funderade jag också. Tror jag har en kompis som har en sån mjuklift till sin kille som är född i maj, men vet inte om han kunnat ha den nu i vinter eller om han blivit för stor. Ska kolla med henne. Annars ser hårdliftarna lite större ut och risken är att jag får ett stort barn då sambon är lång och hans systerbarn varit väldigt stora (och min mag-skrutt redan är en vecka större än den ska vara).
Svar på tråden Augustibebis 2012