Stövelkatten skrev 2012-01-25 11:59:05 följande:
Argh, tell me about it, med de tyska namnen! Vi är väldigt oense också... namn som jag gillar, som kanske är lite ovanliga här, tycker sambon man absolut inte kan nämna sina barn, eftersom bara gamilingar heter så osv. (Han har från början röstat på Frieder och Gerlinde... på skämt, hoppas jag.)
Jag är också nyfiken på Mistral S, speciellt jämfört med Fun. Vilken liggdel är bäst att ha för en vinterklädd bebis?
Aha, du har skrivit något om Tyskland förut men jag har inte fattat att din sambo är tysk. Nu hänger jag med.
Jag har efter googlingar förstått att Mistral ska vara lite större och tyngre än Fun och Cosmo vilket jag tänker inte behöver vara en nackdel då den fortfarande ser smidig ut. Får väl provlyfta innan bara.
Ang. liggdelen funderade jag också. Tror jag har en kompis som har en sån mjuklift till sin kille som är född i maj, men vet inte om han kunnat ha den nu i vinter eller om han blivit för stor. Ska kolla med henne. Annars ser hårdliftarna lite större ut och risken är att jag får ett stort barn då sambon är lång och hans systerbarn varit väldigt stora (och min mag-skrutt redan är en vecka större än den ska vara).