• Gadget

Augustibebis 2012

isaochbel skrev 2012-01-25 13:08:43 följande:
    Hej igen tjejer gamla som nya. Var med i trådens start under namnet isis79, hoppade av tidigt då jag var säker på att mf va på G. Men innan julafton fick vi se ett hjärta slå och i fredags var jag på KUB och pyret bökade runt som bara den så äntligen vågar jag tro att det här kommer att gå vägen. Så nu vill jag gärna hänga med här igen :)
    Välkommen tillbaka och vilken lycka att pyret håller fast!

PS: Har du sett att vi gjort en ny BF-lista i en ny länk? Fyll på där.  
  • Gadget

Capy: vad hemskt att ingen hjälpte dig när du svimmade på bussen. Hoppas yrseln lägger sig. Jag var riktigt yr i fredags, men det var bara då.

• Gadget

Jag är inte emot att säga mina namn i ett forum som detta då det inte gör något om någon tar mina förslag. Men jag ogillar egentligen att diskutera med vänner för att jag då tar hänsyn till deras favoritnamn på ännu ej födda barn. Har t.ex en kompis som sa vad hon hade för favorittjejnamn inför sina graviditeter. Det namnet fanns bland mina favoriter också. Hon har nu två pojkar och inte behövt namnet, men om jag skulle vilja ge mitt barn det namnet känner jag att jag behöver fråga om lov och det vill jag inte.
    Trots detta känns det ofrånkomligt att hamna i offentliga namndiskussioner.

Känner för övrigt igen det där om att mannen ratar namnen utan att komma med egna förslag. Grrrr....

• Gadget

Just nu önskar jag faktiskt mer än någonsin att jag inte hade massa fett på magen. Vill så gärna också veta säkert vad som är bebismagen och vad som är fett nu när den börjar komma upp ur bäckenet.

För övrigt v 14 idag. Det går framåt.

• Gadget

Man får grina och gnälla av sig. Om igen annan lyssnar så gärna här i tråden.

Ang andningen kände jag så fram till för ett par veckor sedan (v14 idag). När jag promenerade blev jag lät yr och matt och lite illamående. Men sista tiden orkar jag gå som vanligt. Inga riktiga powerwalks pga ryggen, men en normal promenad fungerar utmärkt utan andnöd och så. Men kanske spelar din Levaxindos också in.

• Gadget

Naimis: jag har sedan jag flyttade till Tyskland aldrig haft speciella sug över saker från Sverige, men nu dyker de upp hela tiden. Semla, delicatoboll, leverpastej, saltlakrits (hur mycket lakrits får man äta föresten?) osv.

• Gadget

Ja knäckebröd är gott. Finns Wasa tack och lov i vanliga affärer här också. Åt precis två skivor med mosad avokado, örtsalt och keso. Mums. För även om jag inte går upp och äter på nätterna längre behöver jag äta innan jag går och lägger mig. Sista gången jag vaknar för att gå på toa vid 5-6 är jag ändå hungrig, men klarar mig utan att äta. Tyckte det var svårt att somna om när jag hade ätit förut, som om kroppen fick ny energi eller så.
    Nåväl. God natt på er.

• Gadget

Karo77: jag tycker det står olika överallt om hur stor bebisen ska vara i vilken vecka och vad den ska väga. Ibland skiftar det jättemycket.
    På mitt UL i 12+1 var bebisen 62mm från huvud till rumpa och det skulle då motsvara v 13+0 egentligen enligt UL maskinen.

• Gadget

Jag har nu sedan några veckor mer eller mindre fått tillbaka min vanliga aptit och kan äta mer eller mindre allt. Däremot är jag inte ett dugg sugen på choklad vilket alltid har varit min stora svaghet. Vi har en del i skåpet (bara det är nytt att det får ligga kvar ) och jag har provat några gånger men det går inte. Däremot går bakverk ner men inte ren choklad. Hoppas det sitter i länge.... Köpte en påse sura godisar idag, brukar jag aldrig göra. Chokladkakor har alltid fått företräde.

Svar på tråden Augustibebis 2012