• Gadget

Augustibebis 2012

Jag kollade BF-listan nu och ser att vi är ungefär lika långt gångna, d.v.s. i v 15 nu. Jag mår för tillfället också väldigt bra och känner inte av graviditeten så mycket och det är väl de sk spökveckorna.

Jag hoppas att du snart får känna bebisens rörelser, eftersom det är ditt andra barn om jag inte minns fel så borde du kanske känna tidigare? 

• Gadget

Jag tror jag har gått upp ca 3-4 kg. Det stod till ett tag men sista veckan har jag lagt på mig lite till. Har nog i ärlighetens namn unnat mig lite väl mycket snaskigheter. Sambon är också sån som i perioder inte är sugen på godis och sånt alls och i perioder äter han massor. Han är för övrigt en sån där smalis. Men när vi köpt hem massa godsaker kan inte jag låta bli att äta och så har det varit nu i ett par veckor. Hoppsan.

• Gadget

Är det någon mer än jag som har som en låsning (känns det som) i skinkan? Jag har sedan ett tag den känslan på vänster sida. Det gör inte direkt ont, men spänner till när jag böjer mig och rör mig så.
    Kan det hänga ihop med någon slags foglossning?
    Utöver detta har jag ont i ryggen när jag står och går mycket, men värst blir det när jag städar här hemma (typ dammsuger gissar jag). 

• Gadget

Kom föresten på att någon frågade om att armarna somnade lättare, glömde svara då.
    Jag upplever också att mina händer och armar somnar. vaknar på nätterna av att jag tappat känseln i dem och jag sover ju likadant som jag alltid gjort.  
    Vet att det finns något som heter Karpaltunnelsyndrom, men det tror jag i alla fall inte jag har. Är inte alls svullen så det är inget som trycker till. Tror snarare på försämrad blodcirkulation eller liknande. 

• Gadget

Min låsning i skinkan jag skrev om igår eskalerade i natt. Vaknade vid två och då hade jag motsvarande låsningskänsla i ländryggen, i höften och i skinkan. Allt på vänster sida. Dessutom nästan krampade mina ryggmuskler på vänster sida i någon slags motreaktion. Låg i sängen ett tag och fick nästan panik, överdrev säkert allt också så där som man gärna gör lite halvnyvaken kl 2 på natten. Vet inte alls om det är en låsning, men känslan är så, som om hela min vänstersida av bäckenet satt snett och om någon bara ryckt på rätt sätt i mitt ben skulle allt klicka till och hamna rätt. Men det var ju bara känslan förstås.
    Tillslut ställde jag mig upp för att jag tänkte att det kanske släppte om jag gick runt lite. Men då högg det liksom till i senorna eller benen eller vad det är på insidan av låret mot underlivet så jag "ajade" till lite högt. Min sambo frågade om allt var ok och då började jag förstås gråta och säga nej. Tills jag insåg att nu tror han att det är fel på magen och jag ville ju inte oroa honom.... Grät lite hos honom och försökte förklara. Sedan ställde jag mig upp och sa "jag är nog gravid" och gick upp en stund.
    Tyckte sedan att det högg till överallt när jag vände mig i sängen och hade mig. Blir väl inte bättre av att vår katt sover någonstans vid mina ben så jag anpassar nog min liggställning efter henne. Ska försöka få över henne till sambons sida....

Nu på morgonen är det inte lika illa. Men låsningen i skinkan är kvar och jag känner mig öm i ländryggen. Jag får nog ta det lugnt med mina promenader ett tag. Vi har haft så fint väder så jag har gått minst en timme om dagen nästan hela veckan tror jag. 

• Gadget
    Stövelkatten skrev 2012-02-06 14:02:04 följande:
    Exakt! Vi är väldigt olika på såna punkter. Tydligen förklaras en del med den klassiska kulturkrocken. Han använder gärna värdeord som "fucking dishes, your fucking clothes every-fucking-where" bara för att han städar en dag, medan jag tar väldigt illa vid mig eftersom jag bara skulle uttrycka mig så om jag verkligen  var skitförbannad på honom personligen.
    Jag har alltid tidigare varit den som städat och stört mig på mina f.d sambos. Men med den här tysken är jag värsta slarvmajan enligt honom och det är helt nytt för mig att behöva känna mig så. 
    Jag upplever det också som att där hans saker ligger tycker han att det är ok, men när jag gör mig en plats för mina saker så tycker han att det är rörigt och fult. Tilläggas kan att jag flyttat in i hans lägenhet och inte "orkat" organisera om eftersom vi hela tiden varit på jakt efter något nytt. Så det finns inte så mycket plats för mina saker. I höst får vi förhoppningsvis flytta in i det hus vi nu planerar. 
  • Gadget

Jag har ingen erfarenhet av vagnarna, men tycker det ser ut som om själva barnet hamnar väldigt långt ner i Buggan även om handtaget säkert är högt nog.

• Gadget

Jag får också så där ont. Hade det alldeles nyss. Men precis som du säger hugger det till några gånger och sedan försvinner det.

• Gadget

TheMaraja: ja, det känns som en djungel. Det är väl lika bra att göra första besöket till barnvagnsaffären snart och klämma och känna och sedan fundera några varv till här hemma. Tack för info om iCandyn, ska kolla den också.

Svar på tråden Augustibebis 2012