Augustibebis 2012
På tal om de här Pilatesprogrammen på YouTube, är det någon som hittar det programmet om rumpa och lår? Jag hittar bara 4 delar när jag söker. Om någon har hittat det får ni gärna länka. Har varit duktig och kört flera gånger den här veckan. Promenader har jag också kommit igång med.
Däremot har jag gått upp massor i vikt denna veckan som tacken. När jag glömmer bort att jag är gravid är det jobbigt att vågen visar på massa + redan, men när jag påminner mig om vad det är struntar jag i det. Bara jag äter någorlunda normalt och rör på mig lite grann efter vad kroppens dagsform är får vågen sluta som den vill. Tycker jag har förstått att kroppen lägger på så mycket man behöver oavsett hur man äter. Flera som berättat att de varit olika duktiga olika graviditeter men ändå lagt på sig lika mycket varje gång.
Fastnade dock läsandes i någon jobbig tråd igår om hur mycket personer som var smala innan gått upp. Det var läskigt många där som hade gått upp 10 kg och mindre trots att de var i det närmare underviktiga innan. Det är väl ok om kroppen bara gör det så, men flera av dem verkade ha stor skräck inför att gå upp i vikt och då kändes det väldigt osunt. Jag vill vara sund och leva som normalt och njuta av livet och graviditeten. Punkt.