• Kampis

Augustibebis 2012

fru Elle skrev 2012-05-10 13:20:03 följande:
    Kampis; har inte sett den modellen innan. Finns det spännen som spänna fast den på vagnen. Det har jag gillat med skötväskan jag har haft. Bra med utrymme att ställa flaska, har jag använt mycket då vi har varit tvungna att släpa med oss flaskor för ersättning/välling. Modellen verkar vettig tycker jag, men själv är jag lite tråkig och hade valt enfärgat. Men tycker den var fin. Får man med alla väskorna?

Just i detta paketet var det allt som syns på bilden ja, 2 väskor, flaskväska och skötbädd allt för 300. Om det var vagnspännen på just denna kommer jag inte ihåg - men den är ändå borta ur bilden - TOKratad av sambon :D
  • Kampis
    7eHimlen skrev 2012-05-11 12:48:49 följande:
    Nu är det ju mitt första barn, men jag känner mig väldigt lugn när jag tänker på förlossningen! Är jag lite knäpp kanske? Vet ju inte alls hur det kommer att kännas när jag väl är där, men just nu tänker jag bara att jag ska "ta det som det kommer" och försöka så gott det går utan nåt mer än lustgas o varma bad. Epidural om jag känner att det behövs. Men jag är inte rädd alls och inte orolig överhuvudtaget för smärtan, även om jag förstår att det kommer göra djävulskt ont! :P Fler som känenr som jag?
    Svipp, är det du som hade en underbar förlossning och längtar efter att få göra det igen? Hur gick det till när du födde då, efetrsom det låter så fantastiskt? :P Är så nyfiken!

jag tycker inte du är knäpp, utan väldigt bra tänk :)

jag planerade inte heller nåt inför första förlossningen. Skrev inte ens nåt brev, det går ju ändå inte planera nåt efersom alla förlossningar är olika. Ingen vet ju om det tar 3 timmar totalt eller 4 dagar. Sen tappar man ju inte talförmågan när man är där och förhoppningsvis har man väl pratat med pappan/partnern som är med om vad man vill så de kan meddela.
  • Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-05-13 00:18:14 följande:
    Detgodalivet: sån plastad frotté, har du nåt tips på var man kan köpa det?

Ikea har, eller de har iaf haft =)

Jag tycker det blir för tätt med plastad frotté, det andas ju ingenting så i sängen har jag kört med madrassskydd istället, bara att slänga i tvätten om det kommer nåt på :)

5e natten jag inte har varit uppe och kissat på natten nu, jag vaknar jättekissnödig - men vilket stort steg ändå Så skönt=)  
  • Kampis

hoppsan..nu vid frukosten satt jag i linne utan bh och tyckte det kändes kallt vid bröstet. En blöt fläck på 3 cm diameter...!

• Kampis

Fast magmusklerna delas väl på alla? Mina har varit delae jättelänge nu :)

Förragången var de på plats igen bara tre veckor efter förlossningen, men så fort brukar det visst inte gå och det räknar jag inte med att de är denna gången. Var en aning mer vältränad förra gången om man säger så :) 

• Kampis

Beklagar sorgen rocktherebell =(

Ang detta med ont under fötterna: I slutet förra gången hade jag sjukt ont, knappt så man kunde gå på kvällen. Min BM förklarade det med att det är den extra tyngden som tynger ner hålfoten och ger smärtan, och faktiskt så kan fötterna bli större även efter grav. 

v 28 idag, i lördags var det precis 3 månade kvar! Tycker tiden går jääätesakta, men samtidigt rysligt fort! 

• Kampis
    elfsan87 skrev 2012-05-15 09:18:44 följande:
    Har en fråga till er som ammat tidigare! Funderar på att köpa mig någon mer ammningsbh! Har två nu som sitter bra men som bara har lite utrymme kvar... Hur mycket större storlek på bh fick ni när mjölken kom igång?

Vänta, är mitt råd. Gå och köp en när du vet vilken storlek du behöver ha =)

Jag hade bara en amningsbh sist, körde på mjuka toppar istället, mycket skönare och BETYDLIGT billigare! Tror jag gav 30 kr st för dem. Men det funkar väl kankske inte om man har jättebomber redan innan kanske.
    Jag har normalt sett b-kupa men dagarna efter förlossnigen får man ju femmans fotbollar, men det gick bra det med toppar också, sen lägger sig ju storleken och jag tror jag hade stor C  - liten D när det stabiliserat sig =)
  • Kampis

Usch sitter och följer liverapporteringen från Utöjarättegången.. en tjej blev skjuten ed fem skott och överlevde!

• Kampis

Kramp i vaderna varje natt. men 10000 gånger hellre det är i sidorna som jag fick när jag väntade dottern, kunde inte resa mig, andas eller röra mig öht taget då, vaderna går ju iaf sträcka ut. I sidorna var ett rent helvete och ångest varje kväll inför det.

rekommenderar magnesium mot kramper =)

Jag äter inget järn, hade värde på runt 129 sist utan järntabletter      

Svar på tråden Augustibebis 2012