• Kampis

Augustibebis 2012

7ehimlen: Duroferon fick jag byta till förra gången, blev mycket bättre i magen med dem =)

• Kampis

Så fantastiskt att få hålla iaf, det känns som att de borde vara så sköra när de är så små :)

Nu är det väl offciellt så nu kan jag skriva det här: Min ena storasyster ska få sitt första barn i slutet av oktober så här blir det jämngamla kusiner =D Såååå roligt!!

• Kampis

WIIIEE sömnrekord av dottern inatt! Hon sov i ett streck mellan 23 - 07 det har hon aldrig varit i närheten av! Normalt vaknar hon tre gånger på den tiden. Jag trodde hon hade dött när klockan var halv sju och hon inte låg i vår säng :O

• Kampis

Helvete nån somvill ha en hund?! Min på 6 månader har just käkat upp (syrrans) bok och MINA FINA NYA SANDALER SOM JAG ANVÄNT EN GÅNG!!!

• Kampis

Ja det ska bli skoj =) Den andra syrran har en son som är 5 månader äldre än min dotter,, och de har alltid lekt och haft så roligt ihop. och nu kommer det ju bara skilja 2 månader så skojsigt!

Ha så skönt i helgen, hoppas ni får fint väder  =)

• Kampis

Självklart byter ungarna position i magen, de snurar hej vilt i början och lugnar sg lite nu, men visst roterar de :) Ligger de med huvudet ner ena sekunden ligger de kanske med huvudet upp nästa timme :) Om man har en väldigt hjärtformad livmoder kan det vara svårt i slutet för dem att vända sig med huvudet neråt så de hamnar i säte istället.

• Kampis

anneh skrev 2012-05-17 16:10:45 följande:
    Tjockisbullen: det blir lätt så när det är ett så stort gäng :D

Härligt att dina värden ser fina ut! :)
    Krya på er!

Handdukar , eller andra kläder =)
  • Kampis
    7eHimlen skrev 2012-05-18 21:22:39 följande:
    Måste bara fråga, har läst i flera olika trådar om vad man ska/borde/vill ha innan bebis kommer. Och på mångas listor står andningslarm med! Räcker inte babywatch? Och blir man inte ännu mer nojjig över psd om man har ett sånt? Eller är det bara jag som inte förstår riktigt? Kanske om jag bodde i en villa o det var långt från bebens sovrum, men i en tvåa - känns det inte lite överkurs? :P

Nej man oroar sig ju mindre över psd om man har ett larm ;) Men hur långt man har till sängen spelar ju ingen roll om bebisen slutar andas,även  om du sover 2 meter från bebisen märker du ju inte om den slutar.

Om man vil ha eller inte är väl en smaksak, oroar man sig inte kan det väl vara onödigt (precis som hälften av grejerna är på de flesta såna där "vad man behöver ha" listor är)

Vi hade andningslarm på dottern och kommer ha den på denna också (respisense),  pga att sambon hade en lillasyster som dog i det när hon var 3 månader.  När det var iväg på lagning kunde jag inte sova de nättera hon inte hade det på sig, en enorm trygghet med ett sånt för oss
  • Kampis

Skönt att det lugnade sig Ullis =)

Strongenough: Grattis till döttrarna! Vilket OTROLIG tur att du blev kollad!!!  

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-05-19 14:30:48 följande:
    Tvättmaskin - ett måste?!

Vi har ett litet badrum där det nu finns en hörna antingen för att sätta in tvättmaskin eller så kan vi ha ett skötbord där. Har hela tiden känts självklart med tvättmaskin, som vi tänkte köpa innan bebisen kommer, men nu börjar sambon tveka och då gör jag automatiskt också det. Vi har inga problem med att få tvättid i tvättstugan inom ett par dagar, men samtidigt hade det känts väldigt skönt att kunna tvätta i lägenheten. Vi tänkte ha skötbädd ovanpå tvättmaskinen men nu har jag läst massa om att det är osäkert att ha det så. Dessutom finns det verkligen ingen plats för att förvara blöjor, krämer och allt sånt man vill ha i närheten då. Med skötbord får man ju massa förvaringsutrymme. 

Hur hade ni gjort?  Obestämd

Tveklöst tvättmaskin!
Svar på tråden Augustibebis 2012