Aprilia1977 skrev 2012-03-08 18:31:02 följande:
Måste bara fråga (ska även prata med min BM). Enligt den läkaren som jag träffade idag, så talade han om för mig att jag inte fick ligga på höger sida och sova, utan rygg + vänster sida. Enligt honom belastar jag levern extra mycket om jag ligger på höger sida. Och stoppar blodtillförseln, då levern har stora blodkärl. Låter för mig så orealistiskt.. men jag vet inte om det är högre risk om fostret ligger längre in i livmodern.
Tror ni att min läkare har rätt??
Idag sa en kollega till mig att hon tycket att det var konstigt att graviditeten knappt syntes på mig. Vecka 18 och knappt en mage..... hmmm.... och tänk, jag blev superledsen över vad hon sa... hmmm (KÄNSLIG)
Med min dotter så syntes knappt magen försen v 20 och jag var smal då..
Och till slutet av graviditeten hade jag en söt ganska lagomstor kula (som vissa andra har i v30)
Dock föddes min dotter 52cm lång och vägde 3630g och jag hade gott om fostervatten =)
Vi är bara skapta olika =)
Även om det är tråkigt att inte få mage nu på direkten (jag är i v 16+3 med andra barnet och har ingen mage än) så glädjer jag mig åt att jag nog kommer klara ta på mig kläder och skor hela tiden ut och att alla kommer vara lite avis sedan mot det tunga slutet att jag inte är enorm :P
Har du lite tur får du det som jag ;)