Augustibebis 2012
Saaajmon: vad mysigt, jag hoppas få känna snart jag också.
Saaajmon: vad mysigt, jag hoppas få känna snart jag också.
Fru Elle: ang för många UL så är det väl just så att de inte vet om det påverkar fostret eller inte som de avråder från att göra onödiga UL. Men där det finns ett medicinskt skäl (t.ex som din kollegas tvillinggraviditet) så bedömer de säkerligen att nyttan är större än risken.
Gick på stan idag och strosade, så kände jag för att klämma lite på bebiskläder och gick in i ett varuhus. Där fanns BARA rosa och ljusblåa bebiskläder. Blev alldeles upprörd och började fundera på hur jag nu måste beställa alla barnkläder från Sverige. Jag är ingen fanatiker av könsneutrala kläder och en eventuell dotter kommer mycket troligt att också kläs i rosa - men inte bara! Jag älskar färger och vill blanda massor. Visst, de första babykläderna brukar väl vara rätt så lugna och mesiga i färgerna generellt, men något annat än ljusrosa och ljusblått vore kul.
Tack och lov verkade det (mest) vara det varuhuset för sedan hittade jag lite annat sött. Höll mig dock från att köpa, men det var mysigt att hålla upp en stl 56 och tänka att jag ska få klä på min lill-plutt något sådant.
Skönt för er som fått positiva besked på KUB och jag håller tummarna för er som har i dagarna.
Gaaah, har legat vaken i över en timme och kan inte somna om. Vad gör man? Det är ju så tråkigt mest, jag har ju inget jobb jag behöver vara pigg inför imorgon. Men ändå...
LiJon: det var jag som hade ont i skinkan. Tycker jag ser ett samband mellan smärtan där (och i ländryggen och blygdbenet där jag också får ont) och när jag gått mycket eller det värsta som är när jag städat här hemma. Dammsuga dödar fogarna! Och jag som ska föreställa hemmafru.
Vad var det du jobbade med? Kan man inte ge dig en annan typ av uppgifter eller att du åtminstone slipper de tyngsta bitarna?
Tänkte just det när jag hade som mest ont förra veckan att om jag haft ett kroppsarbete hade det knappt gått.
Man ska vara rädd om sig...
För övrigt går jag också in i v 16 idag. Börjar på något vis närma sig halvtid. Galet!
Jag väntar framförallt på vår-/sommarkläder. Tänker att så fort de kommer ska jag slå till på en härlig bomullsklänning, gärna i något färgstarkt korall eller något (ja, jag gör alltid upp bilder i huvudet och blir sedan besviken när jag inte hittar det jag tänkt mig). Då kan man ha det redan nu med tjocka strumpbyxor och kofta och använda den sedan i sommar också. Om jag lägger pengar på mammakläder vill jag ju kunna använda dem mer än i en månad. 
Var det inte någon som berättade att ni stickar?
Jag är sugen på att göra något till bebisen, men är inte så bra på att läsa mönster så jag vet inte vad jag vågar mig på. Hittade en söt filt på Drops som bara var rätstickning med en kant runt i mosstickning, den ska jag nog klara av. Men skulle vilja göra något klädesplagg också.
Jag är ingen superstickare, har lärt mig göra sockor vilket folk förvånat brukar säga att det är svårt att göra p.g.a. hälen, men jag hittade en sån bra blogg som beskrev steg för steg så det har jag lärt mig. Annars har det mest blivit halsdukar och halskragar, dv.s. en rektangulär lapp eller eventuellt en jämn tub på rundstickor.
Någon som har någon idé på något som är enkelt att förstå? Annars får det väl bli sockor i miniatyr.... Är det svårt att göra mössor?