• Kampis

Augustibebis 2012

Undrar när FK kommer skicka papper till mig, skickade in moderskapsintyget för mer än tre veckor sen.. hade tänkt ta ut FP iaf en månad innan så de får rappa på.

• Kampis

Gick även in på deras hemsida och under mina händelser stor ingenting sedan dotterns fp.

• Kampis
    Gadget skrev 2012-05-22 11:06:05 följande:
    Tack förresten för bröllopsgratulationerna.  {#emotions_dlg.flower}

Jag har en fundering angående det här med skötplats. Vi bor än så länge bara i en tvåa med ett väldigt litet badrum i väntan på att vårt husbygge ska ta fart. Vi har sagt från början att vi struntar i skötbord, tänker att vi kan ha en skötbädd som vi kan flytta mellan soffa och golv och var vi nu känner för att byta blöja. Vet att vänner till mig gjort så och varit nöjda med det.
    Till saken hör att jag är lite anti såna där våtservetter till bebisrumpan. Jättebra att ha i skötväskan, men inte för varje blöjbyte hemma. Vi vill gärna undvika så mycket kemikalier som möjligt för bebisen och bara tvätta med tvättlappar och vatten och kanske lite babyolja. Och detta blir ju då förstås lite krångligt om man samtidigt ska byta blöja i soffan eller så där man inte har tillgång till rinnande vatten. Badrummet är verkligen jättetrångt så där får vi inte plats med något. Visst, på badrumsgolvet kan vi ju i och för sig krypa omkring.
    Min fråga är egentligen; hur äckligt är det att byta blöja i köket? Är det fullständigt ohygieniskt? Vad säger ni?  
    Hur har ni andra planerat som bor trångt och inte har plats för skötbord? 

Pumptermos med vatten?
  • Kampis

Åh fick precis mms av min bästa kompis, ho fick sig en liten underbar kille i morse! Nu längtar man ju ännu mer!

• Kampis

Som jag fick förklarat för mig så små-läcker man inte fostervatten utan har det väl gått hål kommer det lite hela tiden. Däremot kan (vanligt) flytningarna bli ordentligt rikliga och vattniga =)

• Kampis
    strangeryoutwo skrev 2012-05-22 16:50:44 följande:
    Hur har ni fått reda på detta? Genom den här tråden eller andra trådar på familjeliv? Så hon är inte ung då?

jo det kom fram via denna tråden
  • Kampis

Det borde inte sjunka, inre redan. I slutet kan det göra det för att magen sjunker lite..

Om inte din Bm reagerade kan det nog vara så att du hörde fel..

• Kampis
    Albasmamma skrev 2012-05-23 10:25:46 följande:
    Kampis: ber om ursäkt om du uppfattade mig som negativ i bildtråden ang skötväskan. Jag tycker den är jättefin, det var bara min spontana reaktion men självklart passar den året runt.

Jag har också varit till BM idag, allt såg bra ut. V. 29+5:
    Blodtryck 125/75
    Hb 112
    Socker 4,7
    Bebisens hjärtljud 142
    Vikt +17 kg
    SF mått 29 cm (hade bara ökat med 1 cm på två veckor, men nu har bebisen lagt sig med huvudet nedåt och jag känner själv att magen sjunkit något så inget att oroa sig för).

Nej då inte alls negativ, bara kul att höra andras åsikter (det är ju nadra som ska behöva se den också ;) )
  • Kampis
    Issan8 skrev 2012-05-23 11:25:03 följande:

Är det någon mer som har svårt att slappna av och vara lycklig över att det bara är 10 veckor kvar på grund av att man hela tiden får för sig att något ska gå fel? Man hör ju talas om de som mister sitt barn när det typ är dags eller iallafall väldigt sent, vet inte hur jag skulle klara av en sådan förlust när man har burit på sin bebis under så lång tid. Måste vara fruktansvärt. Jag borde inte nojja eftersom jag knappt har sammandragningar eller något annat problem men som sagt, tänker dessa dumma tankar ibland att bebis ska sluta leva där inne :( 

Jag gör!!! det nya jag oroar mig för är moderkakslossning...
Svar på tråden Augustibebis 2012