• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R

Tedsdy, vilken omtumlande dag för dig. Vilken vecka är du i nu?

Ellenbmt, tror inte heller det är någon fara för bebisen. Men försök att vila eller varva ned, fast jag förstår att det är svårt. Hoppas det går bra för din pappa. Kramar till dig!

Själv känner jag mig som en klubbad säl och vill bara sova. Började med blutsaft idag och hoppas det hjälper. Tror även bebisen sjunkit ner mer nu för det känns såååå tungt och trycker på. Har en och en halv månad kvar så jag hoppas det lättar lite snart.

• Tesdy

Ellenbmt: Shit vilken upplevelse. Jag tror inte heller att det är någon fara för bebisen eftersom det bara gäller nuläget. Håller alla tummar att din pappa klarar sig ifrån för mycket inre skador.

AR jag är idag i vecka 37+2.

• eightythree

Ellenbmt: Hoppas på att allt går bra med far din! <3

• 7eHimlen
    LiJon skrev 2012-07-16 17:31:53 följande:
    En fixeringsfråga; När bebisen fixerat sig, ligger den still i helt samma position då? Min har haft huvudet ner senaste bm- och läkarbesöken men hon skruvar sig hela tiden, ena stunden är fötterna långt ut nästan i ryggen på ena sidan och sen plötsligt till vänster om naveln. Antar att hon inte är fixerad då... :P
    Jag frågade förra gången jag var hos BM, min bebis har legat med huvudet ner den senaste månadem, men rör på sig som sjutton iaf, så jag tänkte att han nog hade flyttat sig igen. Min barnmorska sa att det är bra att de rör sig även efter att huvudet landat i rätt riktning, det gör att de skruvar sig längre ner i bäckenet :D Så det verkade inte vara nåt konstigt ned det :D
  • livelovelaugh
    Nettan1982 skrev 2012-07-16 14:39:52 följande:
    Jag kan känna. Får lätt in 2 fingrar och känner ngt hårt där inne... Precis innan det hårda så känns det lite som en hårdare kant men fingrarna får ju plats där oxå...

Det hårda du känner längst in är huvudet på din bebis, hårda ringen är inner och mjuka yttre :)
  • Hejåhå

Jag går på mvc i hemkommunen. Tidigare var det så att man var tvungen att gå på mödravård på speciella ställen, men inte längre. Det är bara önska Bb Stockholm, men man vet ju inte om det finns plats när det väl kommer till kritan.

• 7eHimlen

Förresten, funderar på det där med amningsbehåar, jag har ju två stycken som funkar nu, men när mjölken (förhoppningsvs( rinner till så lär ju brösten bli mkt större? Hur vet man vilken storlek man ska ta? Hade 85D innan jag plussade, sen blev det obekvämt med det, så nu använder jag 90D istället. Hur har ni gjort ni som redan köpt? 

• Tesdy

Jag köpte en bh i 90E men lär antagligen få köpa nya när mjölken runnit till. Den jag köpte får funka på bb och dom första dagarna.

• livelovelaugh
    7eHimlen skrev 2012-07-16 20:31:40 följande:
    Förresten, funderar på det där med amningsbehåar, jag har ju två stycken som funkar nu, men när mjölken (förhoppningsvs( rinner till så lär ju brösten bli mkt större? Hur vet man vilken storlek man ska ta? Hade 85D innan jag plussade, sen blev det obekvämt med det, så nu använder jag 90D istället. Hur har ni gjort ni som redan köpt? 

Kan bara tala för mig men ja, får enorma tuttar när mjölken rinner till ibörjan men efter en vecka går dom ner i normal storlek igen utom när dom är sprängdfyllda men då får dom fortfarande plats i min vanliga storlek