• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Lillis: jag tror starkt att det är din bebis som borrar ner sig i ditt bäcken. Jag känner likadant och det är förklaringen jag fått.

Då så var det natt igen. Kan sova typ en av tio. Får se om man har nån tur ikväll... :/

• astro
    LiJon skrev 2012-07-16 21:10:55 följande:
    Hihi ja man lär sig nåt nytt varje dag! :) Att de skruvar sig under förlossningen har jag koll på men då är ju ändå själva utdrivningen igång s a s. Fick för mig att de "sitter fast" med huvudet när de är fixerade. Men det kanske är bra att hon lever runt därinne så kanske hon skruvar sig neråt!

Hur pass förberedda är ni andra (kanske mest ni förstföderskor) inför förlossningen? Min barnmorska är så lugn och cool liksom men har tagit upp flera gånger (bl a på föräldragruppen) att andningen MÅSTE man ha övat på innan med sin partner annars "går det inte"... Har läst flera böcker men känner mig ändå inte riktigt förberedd, och vi har inte gått/tänker inte gå någon profylaxkurs eller liknande heller. Så idag klickade jag hem en DVD av Anna Wilsby, "Innan du föder". Läste att den skulle vara bra så jag får nog förlita mig på den och fortsätta läsa de böcker jag har.
    Strunt heller. Jag läste "Barnaboken" när jag väntade nr 1, gick efter det lilla som stod om profylaxandning i den och har kört med det sedan dess.
    (Har dock också läst Wilsbys bok, när jag väntade femman. Men det ändrade egentligen ingenting.)

Övat med maken har jag aldrig gjort. Det har fungerat alldeles utmärkt ändå.
    NiniMe skrev 2012-07-16 21:11:44 följande:
    Ett tips ang bh... Jag hade inte lagt alltför mycket pengar om jag var ni på att köpa bh ÄN, jag har köpt en bh på apoteket som är suverän dom första dagarna, tills brösten fylls på
    www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...

Kostar inte alls mycket och den funkar alldeles utmärkt att använda sen på natten, vilket jag gjort när jag ammat pojakarna innan...
    Dom är ganska elastiska...
     Tack, vilket suveränt tips! Ska beställa en imorgon
  • Stövelkatten

Sitter uppe och studsar på min boll, har småonda sammandragningar.

Ingen som är sånt där tapp-proffs? Under dagen har tappen flyttat sig från rakt "bak" till höger för att nu vara mer på vänster sida. Är det helt normalt det?

• Hejåhå

Nu är det inget snack vad det är. 30 sek och ONT. Förvärkar it is. Men det kan man ju ha veckor till och från.

• Hejåhå

Har lite småpanik... Ingen bb väska packad, inga bebiskläder tvättade, alla barnvakter bortresta i två dagar till. V 34+5 idag.

• Sommaren12

Hejåhå: är det dags menar du?! Lite dumt utan bb-väska å barnvakt, å lite tidigt med men jag hoppas det går bra om det är meningen! :)

Åh det som började så bra. Mediterade mig till sömns och det gick nog snabbt men nu har jag vaknat å kan inte somna om. Har flyttat ut i soffan, ibland hjälper det. Så jävla trött på att inte kunna sova!! Börjar bli rätt sliten och lite orolig över hur det ska påverka fl. Kommer ju inte ha nån energi när jag inte sovit på flera veckor! :( å så har jag ett helvetes RL i händerna. Omöjligt att somna då!!! :( Grrrr!!!

• jguz

Här e en till som somnade lätt ikväll men efter kissning inte kan somna om... Känner mig helt klarvaken.... Suck

• bez imena

Samma här... Och huvudvärk. Skulle kunna sova ute om det inte vore för myggen,