• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • eightythree

Stort grattis till er Novaunique!!! Underbart!

• mammsen
    Novaunique - Åhh!! Grattis!!! Vad underbart!!! Jag antar att ni inte behövde vänta så länge när du nu redan orkar skriva :) Underbart, hoppas ni mår bra allihop! Både du, sonen och mannen :) Och grattis igen! När du hunnit landa lite och kommit hem måste vi få se en bild av han med!! <3
  • Lilja85
    novaunique skrev 2012-07-18 16:22:41 följande:
    Idag fick vi en son! 50 lång och 3276 tung. Sötast i stan såklart. Berättar mer sen!

GRATTIS!!! Väntar med spänning på uppföljningen Skrattande
  • godisbit

Jättegrattis Novaunique! Nu kommer visst killarna och jagar ikapp trådens redan födda tjejer =) 

Härligt med så många bebisar som "trillar in", själv är jag bara 33+0 idag så jag får vänta ett bra tag ännu och glädjas å era andras vägnar. 

thesa2 skrev 2012-07-18 14:54:16 följande:
    Hej allihopa :)

Ny här men har läst tråden ett tag :) har bf den 2/9-12 så jag är i vecka 34 just nu, bor i vingåker tillsammans med man och barn.
     Välkommen till tråden! Efter att vi blev flyttade över månadsgränsen på RUL så tycker jag det är extra kul när det dyker upp fler som (kanske?) blir kvar till sluttampen =)
  • Novixi

Nova: grattis till sonen! Pojkarna börjar knappa in lite nu ;) hoppas allt är bra med er och ser fram emot en bild på underverket när du har tid/orkar lägga upp det! :D

• Stövelkatten
    Helenaa skrev 2012-07-18 15:23:05 följande:
    10 dagar kvar till BF

Igår var jag till BM och hon gjorde en hinnsvepning och gynundersökning. Var öppen 3 cm både yttre och inre, mjuk och framåtlutad tapp :)

Idag har slemproppen börjat släppa och har haft lite småvärkar, inga superonda men kännbara.

Vill ha bäbis nu! 

Åh, jag tror att hela jag skulle vara redo för hinnsvepning, men sånt verkar inte göras alls hos vår bm. De har inga såna undersökningar alls.

Så man får göra vad man kan själv.

Slemproppen släpper ännu, typ lillfingernagelsstora bitar, och jag är öppen en bra bit in.

Idag drog mensvärken och sammandragningarna igång igen, men fortfarande inget klart tecken på förlossning.

Ska vi locka ut den? Kiss, kiss, kiss, kiss!
  • fru Elle
    novaunique skrev 2012-07-18 16:22:41 följande:
    Idag fick vi en son! 50 lång och 3276 tung. Sötast i stan såklart. Berättar mer sen!
    Grattis till sonen, hoppas ni mår bra!
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012