• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Helenaa

Nädå, jag bad om en hinnsvepning ifall de skulle gå :)
    Det går bara att göra om jag är mogen för det, dvs att tappen ska vara mjuk samt att man ska vara lite öppen.
    Det innebär att BM drar i tappen och rör på hinnorna därinne å då kan det reta igång förlossningen och även öppna sig mer :)
    Nu var jag så pass öppen så det hade kunnat gå.
    Jag fick rejäla känningar i svanken i ca 6 timmar efteråt samt mensvärk....men stannade de ju naturligtvis av.
    Men hon sa att nu är min kropp redo att starta förlossningen, så de kan handla om snart förhoppningsvis :) 

• Hejåhå

Helena: öppen 3 cm och lite småvärkar? Jag har legat och flåsat i 1,5 dygn och 1 cm. Tänk vad olika det kan vara!

• mammsen
    A R skrev 2012-07-18 15:01:04 följande:
    Mammsen, har du en blogg? Om inte så börja skriv! Jag följer dig direkt, du är underbar :)
    Nej, jag finns bara här och irl ;)
    Helenaa skrev 2012-07-18 15:23:05 följande:
    10 dagar kvar till BF
    Igår var jag till BM och hon gjorde en hinnsvepning och gynundersökning. Var öppen 3 cm både yttre och inre, mjuk och framåtlutad tapp :)
    Idag har slemproppen börjat släppa och har haft lite småvärkar, inga superonda men kännbara.
    Vill ha bäbis nu! 
     ÅH! Häftigt!! Hur känns det att veta att det är såå nära? När man väl öppnat sig 3-4 cm så brukar det alltid vara på riktigt :) Tror du det blir bebis idag eller imorgon?? Första barnet eller? Jag hade förvärkar i några dagar och öppnade mig långsamt till 3½cm, sedan hux flyx hade jag öppnat mig till 8 cm utan några särskillda känningar, började göra riktigt ont först när jag var öppen sådär 9-10 cm och sedan var ju själva "föda ut barnet" fasen bättre än de där onda sista 2 centimetrarna :) Hoppas du får det lika bra!

• Helenaa

Jag har alltid haft rätt lätta förlossningar....gjort ont naturligtvis, men relativt snabbt öppningsarbete :) 12 timmar med första och 6 timmar med andra, totalt allt som allt.
    Så de är väl därför ja öppnat mig 3 cm nu, för kroppen vet va de handlar om.
    Har du värkar nu? 

• mammsen
    Helenaa skrev 2012-07-18 16:00:35 följande:
    Jag har alltid haft rätt lätta förlossningar....gjort ont naturligtvis, men relativt snabbt öppningsarbete :) 12 timmar med första och 6 timmar med andra, totalt allt som allt.
    Så de är väl därför ja öppnat mig 3 cm nu, för kroppen vet va de handlar om.
    Har du värkar nu? 
    Nej nej!! Med dottern gick det så lätt och smidigt, här står det still just nu ;)
    Gud vad spännande! Härligt Hur känns det nu då?? Vilka tankar snurrar i huvudet sådär för tillfället?
  • mammsen

Helenaa - satsar du på att hålla dig hemma så länge som möjligt eller väntar du bara på regelbundna värkar nu innan du kan åka till FL?

• Helenaa

Jag har de rätt lugnt här nu så det blir ingen förlossning ännu :)
    Men jag har lite känningar då och då, så de går nog framåt.
    Jag vill ju gärna att de startar så man får sig sitt lilla bäbis och se vem som gömt sig därinne :) 

• mammsen

Helenaa - Ja, men det är nog när som hellst nu! Hade jag vart öppen 3 cm och det inte hände något hadde jag klampat in på förlossningen med en väska i varje hand och världens smile "Så, nu ska jag föda barn!" hade jag sagt och bett dem visa mig till ett rum och ge mig något som sätter igång allt, "vad som hellst, men nu ska jag ha barn!" Är ju igentligen inte för att lägga sig i med onaturliga saker i förlossningen utan tycker kroppen ska få lov att sköta sitt,, men jag har inge vidare tålamod lixom.. haha Starkt av dig att gå hemma och vänta! Vad gör du för att fördriva tiden nu då?

• novaunique

Idag fick vi en son! 50 lång och 3276 tung. Sötast i stan såklart. Berättar mer sen!

• mammsen

"det var ju iof så det gick till sist,,, " de försökte skicka hem mig men jag höll fast vid att "nej, jag åker inte hem utan en bebis" men de ville ge mig något så jag kunde vila istället eftersom jag hade haft förvärkar i 2 dygn och tyckte det var så spännande att jag inte kunnat sova.. Det kunde jag gå med på och blev erbjuden ett bad först, när jag reste mig ur badet var jag som sagt öppen 8cm och Dottern var inte långt borta,, "Vad var det jag sa, sa jag inte att jag skulle föda barn nu?" var min attityd typ haha..