• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ep

Hur stor var er mage i vecka 35? Min mage mätte bara 30 (i v 34+6) men den hade fixerat sig! Bör jag vara orolig??

• mammsen

Ep - Med dottern som är född -07 låg sf-måtten och följde lägsta delen av kurvan i v 36+0 var magen 31 cm magen följde kurvan till det sista och ut kom en rosa skrikig dotter på 52cm och 3630g i v 40+5 Vi är helt enkelt bygda på olika sätt, min bebis tar nog mycket plats bak mot ryggen antar jag eller något,, Nu i denna grav var min mage 34cm i v 35+1.. Kollar på kurvan här och i v 34 är ju allt mellan 28.5 till 35 cm helt inom standardkurvorna, men man kan ligga över eller under standardkurvan utan att en bm/läkare lyfter på ögonbrynen sålänge man följer "sin egen" kurva :) Oroa dig inte jag fick som sagt en bebis som var lite över medel fast jag låg långt ned på kurvan sist och nu inbillar jag mig att jag väntar en riktig bjässe bara för jag ligger högt på kurvan :P 

• mammsen

Ep - Mage som ligger på normalkurvan och fixerad bebis det är ju toppennyheter! då betyder det ju antagligen även att magen sjunkit lite och bebisen ligger lite lägre då brukar magen minska lite på höjden :)

• A R

Novaunique:
    Stort grattis till er kille!

---
    Var hos BM idag:
    V33+6
    Blodtryck: 125/70
    Sf:33
    Hjärtljud:140
    Järnvägen: alldeles för låga

Att järnvärdena var låga var p sätt och vis skönt för det förklarar varför jag mått så dåligt på slutet. Nu blir det järntabletter.

Maken och sönerna har dragit iväg för att tälta och fiska i kväll. Är lite mörkrädd av mig och efter att läst om Kampis obehagliga nattbesök känns det inte bättre :(

• Bellatrixx

Grattis till pojken!!

Någon mer som är riktigt ap-trött? Går in i v39 på fre. Vanligt att bli trött emot slutet?

• Gadget

Grattis! Nu händer det grejer i tråden igen.

Jag var hos läkaren idag. Barnet ligger nu riktigt fixerat (vad var då sist?!) och livmodermunnen(/-tappen?) var mjuk.
    Han kollade moderkakan med UL vilket känns tryggt tycker jag. Den var normal så här långt i graviditeten med normala igenkalkningar.
    Fick en ny tid om två veckor, två dagar innan BF, med orden "vi får se om vi ses då". Spännande.

• Gadget

Bellatrixx, jag har precis sovit i två timmar. Orkar inte göra många knop längre.

• Hejåhå

Nu är jag så jäkla speedad. Precis som mamsen sa, det är så spännande! Har sovit fyra timmar senaste två dygnen pga värkarna. Speciellt när man vet att man borde sova, så blir det ännu svårare när man vet att det snart kommer en till värk.