• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

Grattis till sonen Novaunique!! Här är det nedräkning för fullt, "bara" 38 dagar kvar, känns ju som en hel eeeevighet! Lycka till o ta hand om varandra!

Bellatrix - jag är i v35 o är oxå galet trött. Jobbar bara två dagar till, sen är det ledigt, så jag hoppas jag hinner vila upp mig liiite innan bebis kommer!  

• jguz

Usch Kampis va läskigt!

Jag var med om något liknande men med glatt slut.... Men jag trodde på allvar att min sista dag var kommen, jag har ALDRIG VARIT SÅ RÄDD!!!.

Den som vill läsa om min skräcknatt, kan göra det här:
    guzelicious.se/

• jguz

Nähä.. Den länken funkade inte....

Klistrar in istället

Helvetes natt….
    6 januari,2012 klockan 21:57 | Skrivet av: Jen
    Jag e ensam hemma…. Hela min familj är ju i Turkiet.
    Jag e inte speciellt mörkrädd….
    I natt vid 4-tiden så gick jag upp för att kissa. Sen låg jag vaken en stund och helt plötsligt så hörde jag nått… Nått som kom mot sovrummet. Jag hade ryggen mot dörren så jag kunde inte se vad det var som kom….
    Jag var skit rädd och tänkte att nu har någon brutit sig in i huset och det bästa är att spela som att jag sover. Mitt hjärta slog så hårt så jag trodde det skulle explodera och jag ljuger inte om jag säger att jag ALDRIG har varit så rädd i hela mitt liv.
    Att andas normalt (för att inte avslöja att jag var vaken) var näst intill omöjligt… Jag började ju nästan att hyperventilera…. Men kämpade att inte låta för mycket. Jag tänkte att sover jag så kan de sno vad de vill här hemma och sen dra, men ser de att jag ser dem så kanske de känner att de måste döda mig… Ja, jag var nästan säker att nu är det kört, det är så här jag kommer att dö!!!
    Funderade på om jag skulle kunna vara snabb nog att få upp fönstret i sovrummet och hoppa ut eller om de skulle hinna få tag i mig innan jag hoppar… Jag hade mobilen under madrassen, men att ta tag i den och ringa 112 skulle ju vara min dödsdom, den börjar ju lysa och det är mörkt i rummet.
    Så fort jag rörde mig lite så blir det tyst i rummet en stund, för att sedan börja höras igen när jag legat stilla ett tag. Nån rotade i garderoben….!!!!!
    Vid 8-tiden fick jag sms av Okan och jag tänkte att nu vänder jag mig lite om, hade legat blickstilla i skräck i fyra timmar och det började kännas som att om nån letade efter pengar så borde de gå vidare och släppa garderoben efter fyra timmar. Så jag la mig lite på rygg och kikade bort mot garderoben, och jag såg inget….!!! Så jag vågade sätta mig upp lite och jag såg fortfarande inget…. Så då smög jag mig upp och det fanns inget hemma….
    Bestämde mig för att kolla i garderoben vad det kan ha varit som lät… Och börjar tömma den och i hörnet Länstidningen ner sitter denna lilla rymling….

(sonens hamster Gosan)

• Bellatrixx

Skönt att det är fler som känner likadant, inte för det är kul men alltid trevligt att prata om saker m människor i samma sits.. Skönt att du slutar arbeta snart med, då får du vila lite extra

Känner mig helt matt, gnällig och utpumpad. Hoppas det går över

• 7eHimlen

Ja det ska bli jätteskönt med semester. Har ju iofs en lång lista på saker jag vill fixa här hemma innan han kommer, men jag får sätta min fru i arbete istället.. O han är ju inte beräknad att komma förrän 25/8 så jag borde ju hinna med lite vila iaf :P med min tur så går väl vattnet på fredag kväll haha.. 

Jag känner mig verkligen precis som du,orkar inte engagera mig i nånting, vill bara få ligga i soffan o läsa nu. Har du förresten kollar järnvärdet? Kan ju vara det som spökar oxå..  

• astro
    novaunique skrev 2012-07-18 16:22:41 följande:
    Idag fick vi en son! 50 lång och 3276 tung. Sötast i stan såklart. Berättar mer sen!
    Ååh grattis! {#emotions_dlg.flower}

---

TUL idag gick som jag trodde. Normal mängd fostervatten. Magen är stor för att bebin är stor. Riiiiktigt stor (någonstans mellan 4.2 och 4.8 kilo ...) och det förklarar nog varför sammandragningarna varit så tuffa. Två veckor till snittet, nog tur att jag inte ska gå till BF för då skulle väl Sjuan väga sju kilo, typ.

Nu blev det som vanligt "allt ser ok ut", navelsträng etc. Jag oroade mig i onödan. Visste det.

Sedan såg jag bebisrumpan nerifrån, jättetydligt - och det är alldeles avgjort en liten tjej  
  • Lilja85

Hej på er... Alltså, näe e det man "ska" börja nojja? Har inte kännt speciellt mkt rörelse idag. Lite, men inte alls lika intensivt som jag brukar. Innan när jag oroat mig för det, har det tagit en liten stund å som på begäran har det sedan brakat loss som bara den  jag kunnat lugna mig. Men idag bara lite lite buffande. Nu har jag druckigt massa kall juice direkt ifrån kylen flera ggr under dagen, knaprat i mig isglass, och ätit massa olika saker typ kräm med kall mjölk, rijtig middag mm... Men fotfarande inget speciellt. Lite småbuffande... Ska jag nöja mig med det?

Tilläggas kan ju att detta med förminskde rörelser som fara, e något jag nojjat över under hela graviditeten, men nu s nära slutet är det himla svårt att ha is i magen... 37+2 idag

Skäms   

• Sommaren12

Grattis Novaunique!! :) vad underbart med alla bebisar som börjar trilla in! :) vill höra era berättelser sen när ni orkar också.

Ep: som mammsen sa så ligger det inom normalkurvan men om du är orolig kan du kanske försöka be snällt om ett tul?

Fasen vad det spänner i mitt navelpiercinghål nu! Känns som den ska brista haha! Och helt röd. Kommer säkert va helt uttöjt för att ha piercing igen. Nån mer som har? Hur ser era ut isf?

• fru Elle

Har haft lite sammandragningar idag, kommer utan minsta ansträngning. När vi åkte bil tidigare idag, när jag satt i soffan och surfade och nu kom de igen. Kommer regelbundet och håller i 30- 60 sekunder håller på i ca 30 minuter till en timme för att sen försvinna. Känner tryck nedåt men de gör inte speciellt ont, ser det som en chans att ändå få öva lite andning och avslappning. Men vill inte att det startar på riktigt än, barnvakten är i Spanien och kommer inte hem förren på fredag kväll. Men borde vara mogen för igångsättning den 3/8 tycker jag nog.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-07-18 18:33:53 följande:
    Grattis Novaunique!! :) vad underbart med alla bebisar som börjar trilla in! :) vill höra era berättelser sen när ni orkar också.

Ep: som mammsen sa så ligger det inom normalkurvan men om du är orolig kan du kanske försöka be snällt om ett tul?

Fasen vad det spänner i mitt navelpiercinghål nu! Känns som den ska brista haha! Och helt röd. Kommer säkert va helt uttöjt för att ha piercing igen. Nån mer som har? Hur ser era ut isf?
    Jag har piercing i naveln och jag har tyvärr sen tidigare grav fått en bristning rätt över den, går uppåt... Och hålet är större Jag har tagit ut min piercing varje grav runt v. 15-20 sen satt i den igen efter bebisarna ploppat ut