• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • EliHei

Ang. piercing i navlen så har jag min kvar utan problem. Gick till en piercingbutik i Kalmar å inhandlade en gravidpiercing gjord av plast/gummi. Alltså böjbar;) inga problem alls nu när jag har den.

• Albasmamma

Novaunique: Stort grattis till er kille! 

Lilja: Jag kände mindre fosterrörelser under två dagar förra veckan, men sen kom det "tillbaka" som vanligt igen. Men om du är orolig tycker jag du ska ringa och prata med FL, bättre en koll extra än att du är orolig.

Känns som om de flesta känner av sammandragningar och förvärkar, jag känner ingenting av det! Iofs skönt att slippa innan det väl är dags men nu börjar jag ju oroa mig att jag ska gå över tiden och bebisen aldrig tittar ut :)    

• bez imena

Novaunique, stort grattis!!!

Jguz; haha hamstern :p

Cyklade ca 4 km nyss. Nu jäklar har jag både sd o fv...

• isaochbel

Hej hej. Gud vad ni skriver och grattis till alla nya tråd bebisar! Nu är jag ÄNTLIGEN hemma från 1 veckas "semester" hos min mamma i Malmö skulle varit där i 2 veckor men jag rök ihop med mammas sambo när han skällde ut min 4 åriga dotter utan orsak och det slutde med att jag ALDRIG vill se honom igen och ville hem till Stockholm så snabbt som möjligt. Vi har iallafall hunnit köpa tomt utanför Ystad och hoppas på att vårt hus blir klart för inflytt efter årsskiftet, träffat lite vänner och sytt ett ur sött babynest:) Imorgon går jag in i v. 39 och har noll känning att nått är på G, blir nog säker 14 dagar på övertid som med dottern :/.

• NiniMe

Ang rörelser så har min lilla lugnat sig markant igår och idag, jag känner henne men det är inte alls dom rutinerna hon haft innan och inte alls den styrkan... Hoppas att det är ett tecken på att hon gör sig redo för utskjut haha

• Lilja85

Tack för lite input. Började öka lite för en stund sedan, så nu känns det iaf bättre... å tydligen fler som har det så å då känns ju det också mkt bättre. blir mer å mer nojjig ju mer det närmar sig nu.

• Millas

Någon som vet någon bra gratis app man kan klocka värkar med? Har inte haft några känningar alls innan men sen igår eftermiddag har jag kunnat känna rejäla sammandragningar. Inget som gör ont men regelbundet är det ibland iaf

• gipsy

32dagar kvar!!! Fast jag kommer säkert gå över tiden, gjorde ju det med nr1 ! Känns skönt att det inte är någon super sommar ännu...hade nog inte orkat med det! Har dock väldigt dåligt samvete för min stora son(6år) ...han har lite sommarlov här hemma just nu och ska vara hemma 3veckor i sträck...vi har precis flyttat och känner inte några här! Och en mamma som är konstant trött och inte orkar göra så mycket! Blir väldigt mycket tv-spel och film för hans del :( fler som har samma ångest ?

• Sommaren12
    NiniMe skrev 2012-07-18 18:37:00 följande:
    Jag har piercing i naveln och jag har tyvärr sen tidigare grav fått en bristning rätt över den, går uppåt... Och hålet är större Jag har tagit ut min piercing varje grav runt v. 15-20 sen satt i den igen efter bebisarna ploppat ut
    Åh jag hoppas jag slipper en bristning :O Är den horisontell eller vertikal över hålet?
    EliHei skrev 2012-07-18 19:52:03 följande:
    Ang. piercing i navlen så har jag min kvar utan problem. Gick till en piercingbutik i Kalmar å inhandlade en gravidpiercing gjord av plast/gummi. Alltså böjbar;) inga problem alls nu när jag har den.
    Men va?! Tänk om man vetat att det finns gravidpiercingar... suck! :P