• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • EliHei

Sommaren12: hade ingen aning ja heller från början utan de va en kompis som berättade att det fanns.

• Kampis

Sommaren: Jag tar gärna en sån dekal om du har över! tack :)

Stort grattis novaunique (stavning?)  till killen!!!

Sambon blev av med sin näst intill nya svets för 10 000, han är superglad...      

• Millas
    Nettan1982 skrev 2012-07-18 20:56:44 följande:
    Sök på contraction så kommer det upp en massa förslag... :)
    Tackar tackar!! sökte bara på värkar först men då kom det bara upp såna som kostar.
  • Kampis
    strangeryoutwo skrev 2012-07-18 21:22:20 följande:
    Kan man ta med sig en bandspelare till förlossningen? Finns det eluttag? Är det okej  att lyssna utan hörlurar?

typ alla förlossningsalar har cdspelare :)
  • babyhummingbird

Är också kass i magen från och till... ursäkta infon här nu.. men det luktar riktigt illa ibland.. jag hoppas verkligen det går över tills det är dags! Går in i vecka 39 imorgon. Jag är införstådd i att man nog troligen kommer göra nummer två under förlossningen... men det är ju trevligt om det inte luktar DÖD i hela rummet! Tror det är en kombination av kroppens egna utrensning som man kan läsa om... Plus lite stress kanske? Vet att när jag var liten och vi skulle iväg och resa så kunde det bli likadant.. kul att det kommer tillbaka nu.. får försöka meditera eller något! Haha ;)

• Stövelkatten
    babyhummingbird skrev 2012-07-18 21:27:50 följande:
    Är också kass i magen från och till... ursäkta infon här nu.. men det luktar riktigt illa ibland.. jag hoppas verkligen det går över tills det är dags! Går in i vecka 39 imorgon. Jag är införstådd i att man nog troligen kommer göra nummer två under förlossningen... men det är ju trevligt om det inte luktar DÖD i hela rummet! Tror det är en kombination av kroppens egna utrensning som man kan läsa om... Plus lite stress kanske? Vet att när jag var liten och vi skulle iväg och resa så kunde det bli likadant.. kul att det kommer tillbaka nu.. får försöka meditera eller något! Haha ;)

Haha, jag vet! Har accepterat att jag kanske bajsar, men just lukten klarar jag mig utan! har också känslig mage för stress, och det luktar alltid typ järn då!
    strangeryoutwo skrev 2012-07-18 21:22:20 följande:
    Kan man ta med sig en bandspelare till förlossningen? Finns det eluttag? Är det okej  att lyssna utan hörlurar?

Klart du kan! vi tar med iPhonen och små högtalare. Och du behöver inte ha hörlurar, men kan nog inte ha maxvolym eftersom det kan störa andra födande och de stackars barnmorskorna.
  • Nettan1982

Lukten är jag oxå lite nojjig över... :/ En kompis som fick nyligen sa att hon kände lukten men då brydde hon sig inte ett dugg. Jag hoppas på samma känsla! :)

Jag har haft värkar nu på kvällen. Som har gjort ordentligt ont men inte jätte, tryck neråt & spänd mage. Det var en liten röd strimma nyss i mina otäcka slempropps flytningar... Jag hoppas så hårt att det är på riktigt & inte bara som ger med sig... :)

Varsegod Millas! :)

• Sommaren12
    Kampis skrev 2012-07-18 21:18:27 följande:
    Sommaren: Jag tar gärna en sån dekal om du har över! tack :)
    Absolut! Nu glömde jag iofs att "dekalen" snarare är ett klistermärke. Man kan sätta den på ytterdörren eller källardörren var du nu föredrar. Alltid nåt... Ska försöka komma ihåg!