• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Nettan1982 skrev 2012-07-18 21:42:52 följande:
    Lukten är jag oxå lite nojjig över... :/ En kompis som fick nyligen sa att hon kände lukten men då brydde hon sig inte ett dugg. Jag hoppas på samma känsla! :)

Jag har haft värkar nu på kvällen. Som har gjort ordentligt ont men inte jätte, tryck neråt & spänd mage. Det var en liten röd strimma nyss i mina otäcka slempropps flytningar... Jag hoppas så hårt att det är på riktigt & inte bara som ger med sig... :)

Varsegod Millas! :)

Spännande! Lite blod brukar väl betyda att man verkligen öppnar sig?
  • Sommaren12

Jag är lite orolig över att jag har för lite sängkläder till lillan. Har bara ett påslakanset och ett par tunna filtar, snarare snuttefiltar nästan, de är inte så stora. Det är det enda! Hur mycket behöver man?!
    Och så tjafsar jag och sambon igen om ifall hon ska ha kudde eller inte. Finns ju olika rekommendationer kring det. Kudde ska ju enl socialstyrelsen vara bra mot platt huvud men samtidigt så ökar det risken för PSD. Känner mig villrådig i frågan! Nu vill jag bara ha klart allt! Känner mej stressad plötsligt fast det är lite tid kvar förmodligen...

Förresten är ni duktiga på era knipövningar? Tror min sambo börjar bli nervig inför fl. Han har börjat tjata om saker vi behöver, att jag måste göra knipövningar och träna profylax. Och jag är så LAT! Glömmer och orkar inte... 

• Millas
    Sommaren12 skrev 2012-07-18 21:51:11 följande:
    Jag är lite orolig över att jag har för lite sängkläder till lillan. Har bara ett påslakanset och ett par tunna filtar, snarare snuttefiltar nästan, de är inte så stora. Det är det enda! Hur mycket behöver man?!
    Och så tjafsar jag och sambon igen om ifall hon ska ha kudde eller inte. Finns ju olika rekommendationer kring det. Kudde ska ju enl socialstyrelsen vara bra mot platt huvud men samtidigt så ökar det risken för PSD. Känner mig villrådig i frågan! Nu vill jag bara ha klart allt! Känner mej stressad plötsligt fast det är lite tid kvar förmodligen...

Förresten är ni duktiga på era knipövningar? Tror min sambo börjar bli nervig inför fl. Han har börjat tjata om saker vi behöver, att jag måste göra knipövningar och träna profylax. Och jag är så LAT! Glömmer och orkar inte... 
    Påslakan är väll inte så viktigt. Vi använde sällan täcke utan blev mest filtar. däremot är ju underlakan bra att ha ett par uppsättningar så man kan byta i sängen direkt. Brukar ju bli lite av varje där i men sen beror det ju på om ni vill ha den lilla i eran säng också för planerar ni samsovning är det kanske inte lika viktigt att ha nån uppsättning så man kan byta.

Angående kudde så är det svårt. Vi köpte en i sista sekund för att vi velade så mycket. Vet egentligen inte vad som gjorde att vi bestämde oss för kudde men det fick bli en tunn iaf får se om den kommer till användning eller ej denna gång.

Knipövningar? Vad är det? Haha nej jag är kass på att komma ihåg dom, tyvärr
  • bez imena

Åh vi har oxå bara ett påslakan men tänker att det hinner jag tvätta o torka på en dag, men det vore trevligt med fler. Kudde har vi köpt på ikea, den känns nästan för fluffig men min syster har haft till alla sina fyra. Man kanske kan ta bort den när de börjar vända på sig. Min bm rekommenderade kudde. Har ännu ingen i vagnen o vet ej var det finns små. Vet ni?

Blä ang. bajs så luktar det typ pappersfabrik på toan efter varje gång, kul som sagt sen när man föder!? Nääe.

• bez imena

Har varken knipt eller övat på andning heller! Oxå lite för lat :)

• Gadget

Ang. kudde har jag tänkt att man kan köpa det när bebis är två veckor också om man känner för det. Allt måste inte vara klart från början, på så vis kan man känna sig för lite samtidigt som man lär känna sin bebis.

• Nettan1982
    Stövelkatten skrev 2012-07-18 21:50:04 följande:
    Spännande! Lite blod brukar väl betyda att man verkligen öppnar sig?

Det är vad jag vill minnas :) Nu var det verkligen lite, hade jag inte kollat på pappret hade jag missat det. ( är ju dock besatt av att kolla på pappret när jag gjort nr 1 för att se om ngt händer. Nuförtiden alltså. Annars är jag rätt normal tycker jag nog) ;)

Jag har alldeles för många påslakan sett, men tycker det är roligt att sy sånt. Har samma mått på min dotters sängkläder som till nya så de går att använda till båda. Kan man torka det över dagen så behövs ju bara ett set. På sommaren har man kanske inte täcke & då behövs ju inget. Ja det blev ett långt utlägg om att du nog inte behöver oroa dig, ett räcker säkert! :)