• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Kampis: en dum fråga kanske, men varför minskar risken för psd om man lägger kudden under lakanet? :P

Ang kudde så hade vi det till sonen och tyckte det funkade jättebra :) köpte en liten, tunn kudde från Rätt Start. De har det märket i de flesta barnbutiker. Modellen som heter vagn/vagga är det.

• astro
    lillakotten skrev 2012-07-19 01:47:38 följande:
    Astro: vad är det för dansmatta du köpt? Har en dansant liten dam hemma :)
    "Musses klubbhus" dansmatta, Vår leksaksaffär hade den på rea, ibland har man tur

Skulle inte tro att den är särskilt mycket bättre (eller sämre) än andra dansmattor för småbarn. Dex är extra glad dock eftersom Musses klubbhus är hans favoritprogram. 
  • Jloow

Katten: visst bodde du i Stockholm?? Jag tycker du ska ringa till BM eller FL och prata med dom. Jag vet flera stycken som satts igång efter långa tid med förtidsvärkar. Hur långt gången är du nu igen. Minnet är verkligen helt värdelöst men är det inte långt kvar till BF tror jag absolut att du kan få komma in på en kontroll och hinnsvepning. Det är i alla fall den uppfattningen jag har av FL på Karolinska i Solna. Alla jag har hört och pratat med har fått jätte bra bemötande när de gått så pass länge som du med elaka förtidsvärkar. Men det är som sagt i Stockholm.

• NiniMe

Ohh FAN inatt vakna jag kl 01,05 av att magen gjorde ONT, jag låg på rygg och den blev stenhård och en svidande molande känsla spred sig över hela magen, jag sov och tänkte jaja, och sen bara eeehh AJ, så jag gick upp, satte mig här nere vid datan och började klocka 7 min mellan sen helt plötsligt var det 2 min och sen 10 min, sen höll det 7 min mellan stabilt....
    Men helt plötsligt gjorde dom inte ont längre så vad FAN, jag gick o la mig igen med vanliga sd som kom med 7 mellanrum...
    PISS...
    Jag trodde verkligen att NU är det min tur hahaha, jävla skit men ajja hon gör sig redo iallafall... Nu sitter jag här med den obligatoriska mensvärken....

• Ep

Ska man tvätta alla bebis kläder o sängkläder med vanligt sköljmedel o tvättpulver???

• Jloow

Ep: parfymfritt sensitive tvättar jag i och i små doser. Tycker ofta att anvisningarna är alldeles för höga i dosering.

• Hejåhå

Har precis spenderat natten på bb Sthlm. Vi var här en sväng igår på morgonen för att jag då haft värkar i 1,5 dygn och med ctg: n konstaterades värkar vart femte minut och senare 1 cm öppen och 1 cm mjuk tapp.
    Vi fick Bricanyl och blev hemskickade och om det inte stannade av skulle vi kontakta FL igen.
    Sagt och gjort, värkarna kom med full kraft vart tjugonde minut och vi åkte in igen senare på kvällen. Ctg igen och vaginalt UL (för att inte reta tappen) och de konstaterade oförändrad status. De gav mig Bricanyl igen och det stannade inte av. Därför fick jag stanna kvar över natten med Alvedon och ytterligare Bricanyl. Jag har haft värkar vart 20:e i 60 sekunder och de gör så inhelvetes ont. På något sätt har jag sovit mig genom hela natten, vaknat och klockat vart 20:e för att somna direkt.
    Snart kommer ronden och jag kommer då föreslå borttag av Bricanylen. Den ger ändå inte full effekt och förlänger bara plågan. Vi kommer då antagligen få åka till annat sjukhus, här är det nämligen fullt på neonatalen.

• NiniMe
    Hejåhå skrev 2012-07-19 07:15:11 följande:
    Har precis spenderat natten på bb Sthlm. Vi var här en sväng igår på morgonen för att jag då haft värkar i 1,5 dygn och med ctg: n konstaterades värkar vart femte minut och senare 1 cm öppen och 1 cm mjuk tapp.
    Vi fick Bricanyl och blev hemskickade och om det inte stannade av skulle vi kontakta FL igen.
    Sagt och gjort, värkarna kom med full kraft vart tjugonde minut och vi åkte in igen senare på kvällen. Ctg igen och vaginalt UL (för att inte reta tappen) och de konstaterade oförändrad status. De gav mig Bricanyl igen och det stannade inte av. Därför fick jag stanna kvar över natten med Alvedon och ytterligare Bricanyl. Jag har haft värkar vart 20:e i 60 sekunder och de gör så inhelvetes ont. På något sätt har jag sovit mig genom hela natten, vaknat och klockat vart 20:e för att somna direkt.
    Snart kommer ronden och jag kommer då föreslå borttag av Bricanylen. Den ger ändå inte full effekt och förlänger bara plågan. Vi kommer då antagligen få åka till annat sjukhus, här är det nämligen fullt på neonatalen.
    Usch vad jobbigt Rynkar på näsan Håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}
  • A R

Astro: vilken underbar man du har! Har själv en underbar man som i vanliga fall ger mig både komplimanger och uppmärksamhet men under graviditeten känns det som om jag får tigga om det :( eller så är det varsitt behov av bekräftelse som ökat.

Stövelkatten: tycker också att du ska prata med fl, hur nära bf är du? Du ska ju ha krafter kvar när det verkligen är dags att föda så de kan kanske hjälpa till lite att få igång det.

Ninime: det närmar sig, låter som öm det är på g! Spännande : )

Hejåhå, håller timmarna för er, lycka till! Snart får du nog snusa bebis