• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro

Skaffade täcke till barn nr 1 och han ville aldrig ha det. Sedan dess har det bara varit tunna bomullsfiltar, fleece eller mikrofiber. Eller tomt påslakan.

Kudde har jag heller aldrig använt till småttingarna.

Idag har jag totalsyndat som en kompensation för den jobbiga undersökningen och all stress. Två burkar Pepsi Max, sushi, knaprigt fläsk med stark sås och en liten glassbägare på det, nu är jag helt triggad av koffeinet och sockret. Tjoho!

Småttingarna fick en dansmatta för småbarn och den drog prompt till sig alla de stora tjejerna också. Märkligt kul att kunna "spela trumma" med fötterna. Perfekt leksak  

• eightythree

Gipsy: ja man känner sig som världens tråkigaste mamma som inte orkar något. Vi har flyttat från hus till lägenhet, för att hitta hus på den ort vi jobbar i. Ingen av oss trivs och instängd är vara förnamnet. Barnen är vana att springa in och ut som de vill, men nu plötsligt är det vägar och trafik som gör att vi måste ta med barnen iväg varje gång vi ska ut och leka eller göra något. Inte vår melodi riktigt. Längtar tills vi hittat nytt boende att trivas i! Barnen klättrar på väggarna och mitt upp i detta ska jag lägga en hel del tid på en liten till. Timingen kunde vara bättre

• Kampis

Sommaren:  ta ett vanligt vuxenlakan och riv/klipp till till spjälsäng/vagga, så rent från kemikalier det går att få och billigt :)

Ang kudde: lägg den under lakanet så minskar   risken för psd. Vi hade kudde så och det funkarde super

Vi har/hade fortfarande en uppsättning lakan, tvättades, torkades och på igen samma dag , det krävs ju dock att man har tvättmaskin då.  Med tanke på dotterns kaskadkräkningar några gånger/dag så blev de tvättade en hel del! 

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-07-18 21:47:11 följande:
    Absolut! Nu glömde jag iofs att "dekalen" snarare är ett klistermärke. Man kan sätta den på ytterdörren eller källardörren var du nu föredrar. Alltid nåt... Ska försöka komma ihåg!

Det blir superbra!
  • Stövelkatten

Åh, jag tappar modet pga denna väntan!!!

Och ännu mer less blir jag nu när jag insett att det inte finns någon chans för hinnsvepning, trots att jag är öppen. Det är bara att vänta och har vi tur kanske förlossningen vill hjälpa till efter bf. Pga detta så ökar rädslan för att något ska gå fel igen. Har ni några tankar, vad kan man be om egentligen när det gäller denna rädsla? Bm gör som sagt inga gynekologiska undersökningar alls, så nästa steg är remiss til fl, och de gör ju liksom inga hinnsvepnibgar osv. Eller, det antar jag iaf att de inte "slösar" sin tid med.

Och ursäkta om jag gnäller om detta mycket. Försöker hålla humöret uppe, men inuti är det mycket som oroar mig. Och så vill man ju inte skriva för mycket här, då kanske man skrämmer någon annan.

• astro
    Stövelkatten skrev 2012-07-18 23:38:18 följande:
    Åh, jag tappar modet pga denna väntan!!!
    Och ännu mer less blir jag nu när jag insett att det inte finns någon chans för hinnsvepning, trots att jag är öppen. Det är bara att vänta och har vi tur kanske förlossningen vill hjälpa till efter bf. Pga detta så ökar rädslan för att något ska gå fel igen. Har ni några tankar, vad kan man be om egentligen när det gäller denna rädsla? Bm gör som sagt inga gynekologiska undersökningar alls, så nästa steg är remiss til fl, och de gör ju liksom inga hinnsvepnibgar osv. Eller, det antar jag iaf att de inte "slösar" sin tid med.

Och ursäkta om jag gnäller om detta mycket. Försöker hålla humöret uppe, men inuti är det mycket som oroar mig. Och så vill man ju inte skriva för mycket här, då kanske man skrämmer någon annan.
    Fast det är bra att skriva av sig. Du kan ju bara skriva en "varning, texten kan vara oroande" högst upp så kan de som är lite känsligare låta bli att läsa ditt inlägg.

Jag får också för mig negativa saker ideligen och hoppas innerligt att de här två veckorna ska gå så fort de bara kan. Tacksam för snittet för min del för det är skönt att ha ett "slutdatum". På FL brukar de sällan vilja skynda på förlossningar, kanske i tanken att naturen vet bäst, vad vet jag. Men den är ofta hemsk den där sista-biten oron.
  • astro

Ibland är min man unikt bäst i hela världen förresten Solig

Vi sitter i köket, eller rättare jag sitter och han håller på och fixar med en trasig leksak, då tittar han plötsligt på mig och säger:

"Jag är så kär i dig. Du är så underbar på alla sätt."

Bara helt utan anledning. Det värmde.

Och så en liten stund senare kläcker han ur sig "de är inte kloka de där som inte gillar integrering, jag skulle gå på toa i stan och på den runda bänken satt en tjej i kort vit kjol, gissar att hon är från Burma eller Korea, med helt perfekta ben, alltså ben som skulle få Elvis att gå in i en pelare. Det blir inte snyggare."

Vi har alltid kunna säga sådana där saker båda två utan att det stör den andra och det är så himla skönt, på något sätt. Jag vet ju att han älskar sin gamla flodhäst ändå, trots att andra har snyggare ben Skrattande 

• Karo77
    astro skrev 2012-07-19 00:27:16 följande:
    Ibland är min man unikt bäst i hela världen förresten  Vi sitter i köket, eller rättare jag sitter och han håller på och fixar med en trasig leksak, då tittar han plötsligt på mig och säger: "Jag är så kär i dig. Du är så underbar på alla sätt." Bara helt utan anledning. Det värmde. Och så en liten stund senare kläcker han ur sig "de är inte kloka de där som inte gillar integrering, jag skulle gå på toa i stan och på den runda bänken satt en tjej i kort vit kjol, gissar att hon är från Burma eller Korea, med helt perfekta ben, alltså ben som skulle få Elvis att gå in i en pelare. Det blir inte snyggare." Vi har alltid kunna säga sådana där saker båda två utan att det stör den andra och det är så himla skönt, på något sätt. Jag vet ju att han älskar sin gamla flodhäst ändå, trots att andra har snyggare ben  

Vad harligt astro!!! Jag har en likadan gubbe! Underbart Med karlek