• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Katten: hoppas bm lyssnar och att du kan få hjälp. Jobbigt att ha ont länge. Kram!

Hejåhå: lycka till!

Astro: instämmer med de andra, vilken fin man och kommentarer från honom.

• godisbit

Hejochhå - lycka till! Snart får du nog träffa bebis

Katten - om du inte tycker att det funkar i kontakten med din bm så tycker jag du ska säga ifrån. Förklara hur det är för just DIG att gå länge och ha ont med just dina förlossningserfarenheter! Lyssnar hon inte kan du ju ringa runt och se om fl eller ngn fristående gynekolog är beredd att undersöka dig och se om en hinnsvepning går att göra. Har vårdpersonal goda argument för att inte göra dig till viljes är det ju en helt annan sak än att känna sig ignorerad (?), orolig och ha ont och inte få vila.

Astro - guldstjärna till karln!

Hemma hos oss har sambon semester och jag jobbar (men tar enstaka grav.penningsdagar). Jag började tidigt idag och gick och la mig igår när sambon fortfarande kollade på tv. Efter ngn timme var det dags för toabesök och jag tassar upp och hittar sambon (som tror att han väckt mig) förläget gapskrattandes in i en soffkudde! Han satt och kollade på stand-up på tystaste volym och hade hur kul som helst Och i morse när jag gick upp såg jag att han har städat köket i natt och diskat allt!

• Ellenbmt

Kram katten!!

Åh äntligen plockat fram dotterns gamla kläder.... Sortera lite och välja till bb väskan. Tror dock att vi kör på bbs egna kläder tills hemgång, så har man allt rent när man kommer hem...

Dottern byter blöjor på skötbädden :)

• tjockisbullen

Ska bara uppdatera er lite så ni inte tror jag gått och fött barn - det är ju sånna tider nu=)
    Inga barn ännu!

Min familj är här från Danmark och ska stanna i nästan 2 veckor så det är full rulle med att umgås varje dag och sen stupar jag i säng om kvällarna så jag har inte tid för datan helt enkelt.
    Hoppas ni alla har det bra:)
    Kram 

• trossan

En fråga till lite längre fram i tiden: i hur många månader fungerar en resesäng? Är de mindre säkra än en spjälsäng?
    Antar att faran är att de kan välta? Något annat?
    Tips på någon bra?
    Vi kommer vara en hel del på landet och även hoppas vara hos våra föräldrar både bebis själv och hela familjen tillsammans, och då funderar vi på om vi ska installera spjälsängar överallt, eller om resesäng funkar..

• Kampis
    Novixi skrev 2012-07-19 01:53:26 följande:
    Kampis: en dum fråga kanske, men varför minskar risken för psd om man lägger kudden under lakanet? :P

Ang kudde så hade vi det till sonen och tyckte det funkade jättebra :) köpte en liten, tunn kudde från Rätt Start. De har det märket i de flesta barnbutiker. Modellen som heter vagn/vagga är det.

Som jag fattat det så att de inte ska kunna böka upp kudden över ansiktet sen :)
  • Kampis

Kan ju säga att vi inte sov så gott inatt haha!! Vågade mig knapt upp och kissa heller, kollade tom i garderoben i badrummet så att det inte skulle stå nån där...!

• Jloow

Ang resesäng så använder vi det fortfarande till vår 2,5-åring. Max vikten är väl ca 15 kg så jag brukar gå på det.. Vält risken tror jag inte är större på resesängen än på en vanlig spjälsäng..

• Nettan1982
    trossan skrev 2012-07-19 09:29:48 följande:
    En fråga till lite längre fram i tiden: i hur många månader fungerar en resesäng? Är de mindre säkra än en spjälsäng?

Antar att faran är att de kan välta? Något annat?

Tips på någon bra?

Vi kommer vara en hel del på landet och även hoppas vara hos våra föräldrar både bebis själv och hela familjen tillsammans, och då funderar vi på om vi ska installera spjälsängar överallt, eller om resesäng funkar..

Har haft resesäng en hel del till min dotter. Den har aldrig vält eller ens varit nära trots att hon klättrat i & ur den.

En del är ganska så tunga & klumpiga, så man kan ju kolla på vikten om man ska köpa en.

Jag har köpt till madrasser, en hos mormor & en vid vår stuga för den som följer med är inte speciellt mjuk... Finns billigt på Ikea & säkert Jysk oxå :)