• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Tror din historia om inbrottstjuvar fick stor påverkan- vaknade imorse med ett ryck, helt säker på att jag hörde någon i trappen. Ryckte till sambon lika snabbt, och det roliga var hans reaktion. Han gick resolut upp och kollade alla garderobsdörrar med en yxa i handen! :)
    Förmodligen var det dock bara katten..

• mijja12

Jaha då har man haft värkar sen 04.45 i natt och nu har det stoppat upp ett tag så nu ska jag försöka vila.

• trossan

Tack för svar om resesäng!
    Då är det kanske madrassen som gör art de skulle vara sämre än en vanlig säng då?
    Egentligen funderar jag på varför man skulle ha en resesäng om den ska stå på ett och samma ställe hela tiden, men det kan väl vara skönt att kunna stuva undan den förstås.
    Tror sambon fått för sig att de är snyggare än vanlig spjälsäng :)

Dum fråga- men vid vilken ålder brukar barn väga ca 15 kg då? :)
    Och hur länge kan de sova i en vanlig spjälsäng..?

Äh, blev ju lite off topic nu, mer spännande att läsa om allas värkar!!
    Själv har jag noll känningar, i vecka 37 imorgon.

• Kampis

Köpte också en ny madrass atha i resesängen, de som följe med är värsta skämtet..

Min dotter född aug 2009 väger rätt så precis 15 kilo, men så finns det tvåringar som också väger det. det är grymt olika på barn men ett par år kommer ni har nytta av den säkert :) 

• Jloow

Vår dotter är född december 2009 och väger knappa 11 kg och min bästa kompis son som är född i juni 2011 väger närmare 13 kg så det kan variera väääldigt mycket från barn till barn.

Vanlig spjälsäng har jag faktiskt ingen koll på vad det är för viktgräns..

• Stövelkatten

Tjoff tjoff, remiss skickas till SÖS och antingen ringer bm upp om en tid där eller så kallar de oss för bedömning. Någon som vet hur lång tid sånt tar? Antar att det inte rör sig om veckor, liksom.

OCH tydligen så gör de visst vaginala undersökningar på mamamia söder, samt hinnsvepning.

• Sommaren12

God morgon!! Jag är så glad! Har sovit HELA natten ända till halv tio!! Underbart! Ja jag har ju vart uppe på toa också men somnat direkt alla gånger, inget stirr i taket iaf. :)

Åh jag känner mig stressad av de småsaker vi har kvar att köpa. Får nog skriva en lista utifrån era råd så jag inte glömmer. Många bra tips! Köpte en kudde på IKEA, får se om den används eller ej. Har nån erfarenhet av den?

När ni säger att man kan ta vuxenlakan å klippa, menar ni till bebisens underlakan då? Jag har ett par vuxenpåslakan som jag skulle kunna avstå, skulle man kunna använda dom som bebis påslakan även om de inte blir dubbla (alltså med plats för täcke) eller är det för tunt?

Hejåhå: det verkar ju def va på g för dig! Lycka till!

Det här med bricanyl... Tror jag missförstått nåt. Vad jag trodde så försöker de väl inte stoppa förlossningar från v 34? Varför får man då bricanyl så pass sent? Iofs är det väl bra för bebis är ju inte färdigbakt förrän fulla 37 v, men vad för situationer är det de inte stoppar?

• Jloow

Katten: skickar hon akutremiss kan du få en tid någon gång idag eller snarast möjligt.. Vad skönt för dig att hon faktiskt lyssnade!!

• Kampis

Tänk på att affärerna inte stänger när bebisen kommit sommaren, jag hade också sån panik inför första barnet när det började närma sig slutet, "vi har ju inte det, och det och DET". En hel del skaffade vi inte ens nånsin för det behövdes inte trots att jag trodde det

Helst ska ju inte bebis ha täcke öht... 

• Jloow

Sommaren: vi har haft Ikeas babykudde till dottern och aldrig direkt upplevt några problem med den. Tycker det känns konstigt att inte ha en kudde i sängen och eftersom den är på platt tycker jag den funkat utmärkt.