• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Usch, jag har sista dagarna haft sån fruktansvärd halsbränna. Hade bakat brownies och trodde först att det berodde på det och kaffe som jag druckit mer än vanligt. Men idag har jag ätit bra tycker jag och det bränner ändå. Fy.

Ni har säkert avhandlat det när det inte berört mig tidigare, men husmorstips någon? Har 3 Novalucol hemma men sparar dem nog till sänggåendet för då är det som mest irriterande.

• bez imena

Gadget, när jag inte hade galieve hemma hjälpte faktiskt lite grädde mot halsbrännan.,om man nu har det hemma :)

• Gadget
    bez imena skrev 2012-07-19 14:47:55 följande:
    Gadget, när jag inte hade galieve hemma hjälpte faktiskt lite grädde mot halsbrännan.,om man nu har det hemma :)
    Då bordet ju glass fungera.....

Har bikarbonat hemma, funderar på om man kan röra ut lite i vatten och dricka. Men hur mycket då? 
  • LiJon

Trossan; Ja jag har lite småpanik, har försökt greja med det där hela morgonen men det funkar liksom inte. Jo man kan skriva in en annan e-mail så jag skrev sambons, men det stod att det kunde ta 24 timmar innan de kontaktar en. Fast jag förstår inte om den är spärrad nu eller inte :/ Nej jag har ingen aning om vem, jag skulle inte tro att det är någon jag känner utan någon/några som liksom har som 'hobby' att hacka såna här konton. Hade inte ens lika lösenord till fb & mejlen men snarlika. Gaah jag som bara ville njuta av ledigt nu! ;)

Stövelkatten; jag skulle inte tro att det är någon som loggat in från samma dator. Loggar bara in här hemma och på jobbet, och på jobbet behöver man min inlogg till själva datorn först för att kunna logga in. Och igår avslutade jag allt och tog bort automatisk inloggning osv, och det stod på facebook att någon ändrat lösenordet kl. 23:48. Skyndade mig att ändra på tradera iallafall så det borde vara lugnt! :)

Sorry för OT! Känns genast som att dagarna kommer gå segare nu när man är hemma, men samtidigt har jag lite att göra på to do-listan också. Rensa nån garderob, badrumsskåp osv. Ser att ni diskuterar bäddning i vagn, är det någon mer som kommer ha mjuklift? Vi ska ju ha emmaljungas quadrolift och jag tycker det känns knepigt hur man ska bädda i den, finns ju liksom ingen madrass man t ex. kan lägga ett lakan runt. Sen är det ju redan någon typ av "teddypäls" i så jag tänkte om det räcker, men det kanske inte är så kul att få det nerspytt heller... tänkte att man kanske kan lägga en dubbelvikt filt/handduk i botten med ett lakan runt.

• Kampis

Glass och coca cola hjälper mot min halsvbränna.  (och novalucol)
    Nyttigt? Nopp
    Gott? japp! 

• Ellenbmt

Mjölk och novalucol räddar mina halsbrännor gadget! Ihop alltså.

Försöker baka bröd med en lektokig dotter, tar mig alltid vatten över huvet när det gäller hemma pyssel...

Idag är väskorna till fl och bb packade sånärsom på lite hygienartiklar som vi får slänga i som hastigast bör det gäller...

Dottern får packa egen sovabortaväska medan jag pustar med värkar tänkte jag ( alltså när det är dags)

Tänkte ge mig ut på en promenad efter brödet är bakat, är ute för lite nu tror jag, regnat en del på senaste.

• Stövelkatten

Åh... Jag underhöll mig själv lite och upptäckte att jag nu dessutom luktar annorlunda. Som färsk fisk, eller frisk havsvind. Annars brukar jag lukta lite citrusfräscht. kan det bero på infektion eller så? Borde väl lukta äcklig fisk då, vad jag förstått.

Inga vattniga flytningar just idag, så det borde ju inte vara fostervatten.

Förövrigt väntar jag fortfarande på att sjukan ska ringa, jag tål inte väntan och ovisshet, ännu mindre utan min adhd-medicin.

• Albasmamma

Här är jag rätt glad att vi fått en regnig dag, har haft fint väder länge nu. Men idag är det grått så jag och barnen har passat på att storstäda deras rum, varit till återvinningen och storhandlat. Hade även tänkt baka bullar men det får vänta tills imorgon, nu ska jag nog försöka ta det lite lugnt resten av dagen. :)

Katten: förstår att det är olidligt att vänta. 

Gadget: ang. halsbränna så brukar mjölk funka för mig. Hoppas du hittar nåt som lindrar.

• Ellenbmt

Katten- jag luktade ganska ofräscht för någon vecka sedan... Nu är det som vanligt.

• Stövelkatten

Alltså, det luktar inte ofräscht, tycker jag, utan bara som... Havsvind.

När man säger luktar fisk brukar man väl syfta på typ rutten fisk? Alltså, äcklig lukt.

Kanske min våffla bara svidat om till sommarskrud; havsvindsdoft!